Zatímco Mads Ostberg si připsal vítězství na shakedownu, tak Kris Meeke skončil mimo trať. Trať shakedownu však zimní rally moc nepřipomínala.
Krajina je ve Švédsku sice bílá, ale sněhová pokrývka nestačila k tomu, aby dokázala vytvořit na trati shakedownu opravdové zimní podmínky. Dnešní shake tak nabídl krátkou rozcvičku na nadcházející dny. Na původně sněhem pokrytou trať se ale po několika málo vozech vytahala šotolina, na které se rychle zničí pneumatiky s hřeby.
Tomu odpovídalo také tempo některých závodníků, kteří rezignovali na honbu za co nejrychlejším časem. "Je mi líto diváků, ale chceme si schovat gumy na soutěž," řekl Mikko Hirvonen. Meteorologové ale na příští dny očekávají, že by mohlo trochu nasněžit, což ale podmínky nějak zásadně neovlivní, sníh totiž nebude zmrzlý.
O vzrušení se na shakedownu postaral Kris Meeke, který vyjel z trati hned zkraje RZ. Jeho vůz měl poškozené řízení a byl na otahovce dovezen zpět do servisu. Mechanici ale auto naštěstí pro něj rychle opravili a mohl tak stihnout ještě jeden průjezd, na kterém zajel třetí (!) čas.
Výsledky shakedownu na Rally Sweden:
01. Ostberg, DS3 WRC 1:55,8 min02. Latvala, Polo R WRC 1:56,203. Meeke, DS3 WRC 1:56,604. H. Solberg, Fiesta WRC 1:57,205. Neuville, i20 WRC 1:58,006. Breen, Fiesta WRC 1:58,407. Hänninen, i20 WRC 1:59,908. Kubica, Fiesta WRC 2:01,409. Tidemand, Fiesta WRC 2:02,810. Ogier, Polo R WRC 2:03,111. Tänak, Fiesta WRC 2:03,712. Prokop, Fiesta WRC 2:06,413. Solowow, Fiesta WRC 2:10,714. Al-Qassimi, DS3 WRC 2:11,215. Evans, Fiesta WRC 2:13,816. Hirvonen, Fiesta WRC 2:23,917. Mikkelsen, Polo R WRC 2:24,9
Video nehody Krise Meekea:
To, že se nejedná o jednoduché místo dokreslují i výjezdy Thierryho Neuvilla z roku 2012 a Jarka Nikkary z roku 2013:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?