Promotér ME, společnost Eurosport Events, prezentovala kalendář na rok 2014. Začíná se klasicky v lednu v Rakousku a ročník se zakončí v říjnu na Korsice.
Kalendář mistrovství Evropy 2014 obsahuje 12 soutěží a novinku v něm představuje Acropolis Rally, která se ještě letos jela v rámci MS. Nás samozřejmě těší zařazení soutěže ve Zlíně i pro tento rok. Stále se však jedná pouze o návrh kalendáře ze strany promotéra šampionátu, společnosti Eurosport Events, který bude muset být schválen na zasedání FIA v prosinci.
Návrh kalendáře ME 2014:
03.-05.01. Jänner-Rallye (Rakousko)31.-02.02. Rally Liepāja (Lotyšsko)27.-01.03. Sibiu Rally (Rumunsko)28.-30.03. Akropolis-Rally (Řecko)17.-19.04. Circuit of Ireland Rally (Irsko)15.-17.05. Rally Acores (Portugalsko)19.-21.06. Ypern-Rallye (Belgie)17.-19.07. Rallye Estonia (Estonsko)29.-31.08. Barum-Rally (ČR)19-21.09. Cyprus-Rally (Kypr)23.-25.10. Rallye du Valais (Švýcarsko)06.-08.11. Korsika-Rally (Francie)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?