Mikko Hirvonen veřejně kritizoval tým Citroën před startem ve Velké Británii za to, že jej nenechal testovat. Z trojice jezdců na Citroënech DS3 WRC testoval pouze Robert Kubica. Yves Matton vysvětluje důvody.
Zatímco konkurence od Volkswagenu ujela před Rally GB velký počet testovacích kilometrů, tovární jezdci Citroënu netestovali vůbec. "Oba šampionáty jsou již rozhodnuté, proto není z našeho pohledu zájem testovat," odhaluje důvody Yves Matton, šéf týmu Citroën. Hned však zdůrazňuje, že jeho tým nešel na start soutěže úplně bez přípravy.
"Po loňské rally ve Walesu jsme na aktuální ročník testovali. Jasně, můžete namítnout, že od té doby už uplynulo hodně času. Ale poté, co se nám zde vloni moc nedařilo, tak byl tento test velmi rozsáhlý a zjistili jsme spoustu věcí.
Tovární Citroën vloni po Rally Wales GB testoval, avšak od té doby se toho hodně změnilo
V úvodních šesti měsících této sezony jsme navíc testovali více, než bylo v plánu. Na konci roku se musíme vejít do rozpočtu," přiznává Matton jistá finanční omezení v rozpočtu továrního týmu Citroën.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?