Mikko Hirvonen veřejně kritizoval tým Citroën před startem ve Velké Británii za to, že jej nenechal testovat. Z trojice jezdců na Citroënech DS3 WRC testoval pouze Robert Kubica. Yves Matton vysvětluje důvody.
Zatímco konkurence od Volkswagenu ujela před Rally GB velký počet testovacích kilometrů, tovární jezdci Citroënu netestovali vůbec. "Oba šampionáty jsou již rozhodnuté, proto není z našeho pohledu zájem testovat," odhaluje důvody Yves Matton, šéf týmu Citroën. Hned však zdůrazňuje, že jeho tým nešel na start soutěže úplně bez přípravy.
"Po loňské rally ve Walesu jsme na aktuální ročník testovali. Jasně, můžete namítnout, že od té doby už uplynulo hodně času. Ale poté, co se nám zde vloni moc nedařilo, tak byl tento test velmi rozsáhlý a zjistili jsme spoustu věcí.
Tovární Citroën vloni po Rally Wales GB testoval, avšak od té doby se toho hodně změnilo
V úvodních šesti měsících této sezony jsme navíc testovali více, než bylo v plánu. Na konci roku se musíme vejít do rozpočtu," přiznává Matton jistá finanční omezení v rozpočtu továrního týmu Citroën.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?