Jan Kopecký se nakonec přeci jen po soutěži v Polsku stal mistrem Evropy.
Bodový systém v ERC je poměrně složitý a zohledňuje jen nejlepší výsledky z první a pak nejlepší výsledky z druhé poloviny sezony. Bobový příděl je také ovlivněn délkou jednotlivé soutěže a kromě toho se udělují body ještě za jednotlivé dny.
Pozdě v neděli večer byly konečně dopočteny body za poslední odjetou soutěž Rajd Polski. Z tabulky vyplývá jediné, Honzu by z trůnu mohl čistě teoreticky sesadit už pouze Craig Breen, který by musel naplno bodovat ve všech zbývajících soutěžích (Chorvatsko, San Remo a Valais), jenže Peugeot Sport Breena nasadí už jen do dvou soutěží.
Je tedy zřejmé, že se Jan Kopecký o víkendu stal mistrem Evropy. Škoda situaci zatím nijak nekomentovala. Vydala jen prohlášení, ve kterém potvrzuje, že posádka Kopecký/Dresler odjedou dle plánu soutěž v Chorvatsku, "kde by chtěli udělat další krok k zisku titulu ERC". Také promotér, společnost Eurosport Events, mlčí. Obě strany tedy jasně čekají až na definitivní potvrzení faktu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.