Server MAXRALLY přišel se zajímavým zamyšlením ohledně nového i2O WRC značky Hyundai. Jeho redaktor se vypravil na první veřejný asfaltový test, během nějž sbíral postřehy.
"Jsme uprostřed regionu Vosges ve Francii. Tato oblast je známá hlavně kvůli produkci minerální vody. Hned vedle je Alsasko, které je v kruzích rally známé mnohem víc. Je poměrně horko a dusno, ale také zataženo. Paprsky slunce pravidelně protínají mraky. Právě toto místo si vybral Hyundai pro pokračování testování nového i20 WRC.
Tým má v plánu testy až do konce letošního roku. Testy jsou obvykle nudné, jak pro jezdce tak diváky. Stejný vůz jezdí pořád dokola tam a zpět po stejném kousku silnice, tedy něco jako malování pokoje. Tentokrát je to ale jiné, i20 WRC se poprvé ukazuje na veřejnosti přístupných testech.
Tým je veden Michelem Nandanem, bývalým technickým ředitelem Peugeotu, a sídlí v německém Alzenau (nedaleko Frankfurtu nad Mohanem). V týmu bychom našli příslušníky 15 národností. Samotný Hyundai chce ale vytěžit maximum z pověstné německé preciznosti.
Dokonce se dá říci, že to potřebují. Volkswagen měl na přípravu před vstupem (a dominancí) do WRC celý rok a půl. Hyundai má méně než polovinu tohoto času. Volkswagen měl také větší výběr z volných jezdců na trhu. Pro testování zvolili Korejci Juhu Hänninena, Chrise Atkinsona a Bryana Bouffiera. Teprve čas ukáže, zda-li některý z těchto pilotů, pokud vůbec nějaký, zůstane i pro první sezonu týmu ve WRC.
Za současných technických pravidel, která platí, Hyundai nemůže udělat moc věcí jinak, než udělaly ostatní značky. Značka si ze svého portfolia vybrala úhledné a dobře zpracované auto. Volba modelu i20 však nebyla překvapivá. Zatím se spekuluje, že než i20 WRC opravdu vyjede na tratě rychlostních zkoušek, dočká se výrazných designových úprav, ale to jsou jen spekulace.
Moudře se nikdo z týmu nepouští do žádných dohadů ohledně budoucího roku. Upřímně, pro Hyundai bude těžké v roce 2014 bojovat se zavedenými týmy jako je Volkswagen, Citroën nebo M-Sport/Ford. Pokud by to zvládli, zbývající tři týmy by asi dělaly něco špatně. Ale za normálních okolností by Hyundai neměl moc zaostávat. Navíc, naštěstí pro sport, stále jsou jezdci, kteří dokáží zajet parádně i s ne naprosto konkurenceschopným vozem.
V prvním roce se chtějí hlavně učit, bude to o ladění týmu a jeho práci. Před inženýry Hyundaie je dlouhá cesta - motor, podvozek, nastavení nebo aerodynamika, to vše musí být ještě otestováno. Zároveň je však na týmu, aby postavil dostatečně spolehlivý vůz, který bude dojíždět do cíle. Do startu Rally Monte Carlo zbývá pět měsíců, všechna základní práce je už hotova, teď se musí hoši v Alzenau soustředit na detaily.
A právě v nich spočívá úspěch nebo neúspěch projektu. Posledních 10 % práce na novém voze bývá klíčových a velmi obtížných. Při pozorování i20 WRC na asfaltu, na povrchu, který je vždy nejvíce relevantní u nového auta, není vidět žádný zásadní nedostatek. Je to dobré auto bez vidělných slabích míst, to je bez debaty. Jenže otázkou je, stačí v těchto dnech mít dobré auto?"
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.