Server MAXRALLY přišel se zajímavým zamyšlením ohledně nového i2O WRC značky Hyundai. Jeho redaktor se vypravil na první veřejný asfaltový test, během nějž sbíral postřehy.
"Jsme uprostřed regionu Vosges ve Francii. Tato oblast je známá hlavně kvůli produkci minerální vody. Hned vedle je Alsasko, které je v kruzích rally známé mnohem víc. Je poměrně horko a dusno, ale také zataženo. Paprsky slunce pravidelně protínají mraky. Právě toto místo si vybral Hyundai pro pokračování testování nového i20 WRC.
Tým má v plánu testy až do konce letošního roku. Testy jsou obvykle nudné, jak pro jezdce tak diváky. Stejný vůz jezdí pořád dokola tam a zpět po stejném kousku silnice, tedy něco jako malování pokoje. Tentokrát je to ale jiné, i20 WRC se poprvé ukazuje na veřejnosti přístupných testech.
Tým je veden Michelem Nandanem, bývalým technickým ředitelem Peugeotu, a sídlí v německém Alzenau (nedaleko Frankfurtu nad Mohanem). V týmu bychom našli příslušníky 15 národností. Samotný Hyundai chce ale vytěžit maximum z pověstné německé preciznosti.
Dokonce se dá říci, že to potřebují. Volkswagen měl na přípravu před vstupem (a dominancí) do WRC celý rok a půl. Hyundai má méně než polovinu tohoto času. Volkswagen měl také větší výběr z volných jezdců na trhu. Pro testování zvolili Korejci Juhu Hänninena, Chrise Atkinsona a Bryana Bouffiera. Teprve čas ukáže, zda-li některý z těchto pilotů, pokud vůbec nějaký, zůstane i pro první sezonu týmu ve WRC.
Za současných technických pravidel, která platí, Hyundai nemůže udělat moc věcí jinak, než udělaly ostatní značky. Značka si ze svého portfolia vybrala úhledné a dobře zpracované auto. Volba modelu i20 však nebyla překvapivá. Zatím se spekuluje, že než i20 WRC opravdu vyjede na tratě rychlostních zkoušek, dočká se výrazných designových úprav, ale to jsou jen spekulace.
Moudře se nikdo z týmu nepouští do žádných dohadů ohledně budoucího roku. Upřímně, pro Hyundai bude těžké v roce 2014 bojovat se zavedenými týmy jako je Volkswagen, Citroën nebo M-Sport/Ford. Pokud by to zvládli, zbývající tři týmy by asi dělaly něco špatně. Ale za normálních okolností by Hyundai neměl moc zaostávat. Navíc, naštěstí pro sport, stále jsou jezdci, kteří dokáží zajet parádně i s ne naprosto konkurenceschopným vozem.
V prvním roce se chtějí hlavně učit, bude to o ladění týmu a jeho práci. Před inženýry Hyundaie je dlouhá cesta - motor, podvozek, nastavení nebo aerodynamika, to vše musí být ještě otestováno. Zároveň je však na týmu, aby postavil dostatečně spolehlivý vůz, který bude dojíždět do cíle. Do startu Rally Monte Carlo zbývá pět měsíců, všechna základní práce je už hotova, teď se musí hoši v Alzenau soustředit na detaily.
A právě v nich spočívá úspěch nebo neúspěch projektu. Posledních 10 % práce na novém voze bývá klíčových a velmi obtížných. Při pozorování i20 WRC na asfaltu, na povrchu, který je vždy nejvíce relevantní u nového auta, není vidět žádný zásadní nedostatek. Je to dobré auto bez vidělných slabích míst, to je bez debaty. Jenže otázkou je, stačí v těchto dnech mít dobré auto?"
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.