Server MAXRALLY přišel se zajímavým zamyšlením ohledně nového i2O WRC značky Hyundai. Jeho redaktor se vypravil na první veřejný asfaltový test, během nějž sbíral postřehy.
"Jsme uprostřed regionu Vosges ve Francii. Tato oblast je známá hlavně kvůli produkci minerální vody. Hned vedle je Alsasko, které je v kruzích rally známé mnohem víc. Je poměrně horko a dusno, ale také zataženo. Paprsky slunce pravidelně protínají mraky. Právě toto místo si vybral Hyundai pro pokračování testování nového i20 WRC.
Tým má v plánu testy až do konce letošního roku. Testy jsou obvykle nudné, jak pro jezdce tak diváky. Stejný vůz jezdí pořád dokola tam a zpět po stejném kousku silnice, tedy něco jako malování pokoje. Tentokrát je to ale jiné, i20 WRC se poprvé ukazuje na veřejnosti přístupných testech.
Tým je veden Michelem Nandanem, bývalým technickým ředitelem Peugeotu, a sídlí v německém Alzenau (nedaleko Frankfurtu nad Mohanem). V týmu bychom našli příslušníky 15 národností. Samotný Hyundai chce ale vytěžit maximum z pověstné německé preciznosti.
Dokonce se dá říci, že to potřebují. Volkswagen měl na přípravu před vstupem (a dominancí) do WRC celý rok a půl. Hyundai má méně než polovinu tohoto času. Volkswagen měl také větší výběr z volných jezdců na trhu. Pro testování zvolili Korejci Juhu Hänninena, Chrise Atkinsona a Bryana Bouffiera. Teprve čas ukáže, zda-li některý z těchto pilotů, pokud vůbec nějaký, zůstane i pro první sezonu týmu ve WRC.
Za současných technických pravidel, která platí, Hyundai nemůže udělat moc věcí jinak, než udělaly ostatní značky. Značka si ze svého portfolia vybrala úhledné a dobře zpracované auto. Volba modelu i20 však nebyla překvapivá. Zatím se spekuluje, že než i20 WRC opravdu vyjede na tratě rychlostních zkoušek, dočká se výrazných designových úprav, ale to jsou jen spekulace.
Moudře se nikdo z týmu nepouští do žádných dohadů ohledně budoucího roku. Upřímně, pro Hyundai bude těžké v roce 2014 bojovat se zavedenými týmy jako je Volkswagen, Citroën nebo M-Sport/Ford. Pokud by to zvládli, zbývající tři týmy by asi dělaly něco špatně. Ale za normálních okolností by Hyundai neměl moc zaostávat. Navíc, naštěstí pro sport, stále jsou jezdci, kteří dokáží zajet parádně i s ne naprosto konkurenceschopným vozem.
V prvním roce se chtějí hlavně učit, bude to o ladění týmu a jeho práci. Před inženýry Hyundaie je dlouhá cesta - motor, podvozek, nastavení nebo aerodynamika, to vše musí být ještě otestováno. Zároveň je však na týmu, aby postavil dostatečně spolehlivý vůz, který bude dojíždět do cíle. Do startu Rally Monte Carlo zbývá pět měsíců, všechna základní práce je už hotova, teď se musí hoši v Alzenau soustředit na detaily.
A právě v nich spočívá úspěch nebo neúspěch projektu. Posledních 10 % práce na novém voze bývá klíčových a velmi obtížných. Při pozorování i20 WRC na asfaltu, na povrchu, který je vždy nejvíce relevantní u nového auta, není vidět žádný zásadní nedostatek. Je to dobré auto bez vidělných slabích míst, to je bez debaty. Jenže otázkou je, stačí v těchto dnech mít dobré auto?"
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?