Vloni dojel Sébastien Ogier v Řecku celkově sedmý, sluší se však připomenout, že v půli pole vozů WRC dojel se Škodou Fabií S2000, tedy vozem o třídu slabším. Teď se na start se svým Polem R WRC postaví jako vedoucí muž průběžného pořadí a jeho hlavním cílem není vítězství.
"Miluji tu rally, na kterou mám zvláště hezké vzpomínky - nejen díky mému vítězství z roku 2011. Zvláště druhé místo z roku 2009 má v mém srdci zvláštní místo, byl to takřka můj vstup do kategorie WRC, od té doby to pro mě má vzestupnou tendenci," říká Sébastien Ogier. Rally Acropolis je tradiční soutěží, která má v kalendáři MS své místo a v roce 1973 patřila k zakládajícím členům MS v rally.
Tehdy byla rally jednou dlouhou zkouškou okolo aténské Akropolis. Od té doby se řecký závod WRC přetransformoval do moderní sprintové podoby. Pro letošek pořadatelé měřenou kilometráž ve srovnání s loňskem zkrátili asi o 100 km. Náročný mix tvrdých a rychlých pasáží se zatáčkovitými úseky na měkkém podkladu ale zůstal.
"Řecká rally je jednou z nějtěžších a nejtvrdších v roce. Při našich testech po Rally Argentina jsme simulovali typické podmínky pro Řecko, abychom viděli, v jakých oblastech můžeme Polo R WRC ještě zlepšit. Dosáhli jsme u toho dobrých pokroků. A já věřím, že budeme zase moci vyjet dobrý výsledek."
Se 122 body má Ogier po už po pěti závodech sezony slušný náskok na čele MS. Jeho nejbližší rival, Mikko Hirvonen, na Citroënu má bodů pouze 57. "Samozřejmě bych rád každou rally vyhrál, ale my myslíme také na šampionát. Když se podíváme na naše komfortní náskoky v obou šampionátech, tak nemusíme bezpodminečně vyhrát. Stačí, když budeme nadále pravidelně bodovat."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.