Vloni dojel Sébastien Ogier v Řecku celkově sedmý, sluší se však připomenout, že v půli pole vozů WRC dojel se Škodou Fabií S2000, tedy vozem o třídu slabším. Teď se na start se svým Polem R WRC postaví jako vedoucí muž průběžného pořadí a jeho hlavním cílem není vítězství.
"Miluji tu rally, na kterou mám zvláště hezké vzpomínky - nejen díky mému vítězství z roku 2011. Zvláště druhé místo z roku 2009 má v mém srdci zvláštní místo, byl to takřka můj vstup do kategorie WRC, od té doby to pro mě má vzestupnou tendenci," říká Sébastien Ogier. Rally Acropolis je tradiční soutěží, která má v kalendáři MS své místo a v roce 1973 patřila k zakládajícím členům MS v rally.
Tehdy byla rally jednou dlouhou zkouškou okolo aténské Akropolis. Od té doby se řecký závod WRC přetransformoval do moderní sprintové podoby. Pro letošek pořadatelé měřenou kilometráž ve srovnání s loňskem zkrátili asi o 100 km. Náročný mix tvrdých a rychlých pasáží se zatáčkovitými úseky na měkkém podkladu ale zůstal.
"Řecká rally je jednou z nějtěžších a nejtvrdších v roce. Při našich testech po Rally Argentina jsme simulovali typické podmínky pro Řecko, abychom viděli, v jakých oblastech můžeme Polo R WRC ještě zlepšit. Dosáhli jsme u toho dobrých pokroků. A já věřím, že budeme zase moci vyjet dobrý výsledek."
Se 122 body má Ogier po už po pěti závodech sezony slušný náskok na čele MS. Jeho nejbližší rival, Mikko Hirvonen, na Citroënu má bodů pouze 57. "Samozřejmě bych rád každou rally vyhrál, ale my myslíme také na šampionát. Když se podíváme na naše komfortní náskoky v obou šampionátech, tak nemusíme bezpodminečně vyhrát. Stačí, když budeme nadále pravidelně bodovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.