Ogier v Řecku nechce riskovat

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 29. května 2013 00:09
Sdílej:

Vloni dojel Sébastien Ogier v Řecku celkově sedmý, sluší se však připomenout, že v půli pole vozů WRC dojel se Škodou Fabií S2000, tedy vozem o třídu slabším. Teď se na start se svým Polem R WRC postaví jako vedoucí muž průběžného pořadí a jeho hlavním cílem není vítězství.

"Miluji tu rally, na kterou mám zvláště hezké vzpomínky - nejen díky mému vítězství z roku 2011. Zvláště druhé místo z roku 2009 má v mém srdci zvláštní místo, byl to takřka můj vstup do kategorie WRC, od té doby to pro mě má vzestupnou tendenci," říká Sébastien Ogier. Rally Acropolis je tradiční soutěží, která má v kalendáři MS své místo a v roce 1973 patřila k zakládajícím členům MS v rally. 

Tehdy byla rally jednou dlouhou zkouškou okolo aténské Akropolis. Od té doby se řecký závod WRC přetransformoval do moderní sprintové podoby. Pro letošek pořadatelé měřenou kilometráž ve srovnání s loňskem zkrátili asi o 100 km. Náročný mix tvrdých a rychlých pasáží se zatáčkovitými úseky na měkkém podkladu ale zůstal. 

"Řecká rally je jednou z nějtěžších a nejtvrdších v roce. Při našich testech po Rally Argentina jsme simulovali typické podmínky pro Řecko, abychom viděli, v jakých oblastech můžeme Polo R WRC ještě zlepšit. Dosáhli jsme u toho dobrých pokroků. A já věřím, že budeme zase moci vyjet dobrý výsledek." 

Se 122 body má Ogier po už po pěti závodech sezony slušný náskok na čele MS. Jeho nejbližší rival, Mikko Hirvonen, na Citroënu má bodů pouze 57. "Samozřejmě bych rád každou rally vyhrál, ale my myslíme také na šampionát. Když se podíváme na naše komfortní náskoky v obou šampionátech, tak nemusíme bezpodminečně vyhrát. Stačí, když budeme nadále pravidelně bodovat."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?