Ogier v Řecku nechce riskovat

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 29. května 2013 00:09
Sdílej:

Vloni dojel Sébastien Ogier v Řecku celkově sedmý, sluší se však připomenout, že v půli pole vozů WRC dojel se Škodou Fabií S2000, tedy vozem o třídu slabším. Teď se na start se svým Polem R WRC postaví jako vedoucí muž průběžného pořadí a jeho hlavním cílem není vítězství.

"Miluji tu rally, na kterou mám zvláště hezké vzpomínky - nejen díky mému vítězství z roku 2011. Zvláště druhé místo z roku 2009 má v mém srdci zvláštní místo, byl to takřka můj vstup do kategorie WRC, od té doby to pro mě má vzestupnou tendenci," říká Sébastien Ogier. Rally Acropolis je tradiční soutěží, která má v kalendáři MS své místo a v roce 1973 patřila k zakládajícím členům MS v rally. 

Tehdy byla rally jednou dlouhou zkouškou okolo aténské Akropolis. Od té doby se řecký závod WRC přetransformoval do moderní sprintové podoby. Pro letošek pořadatelé měřenou kilometráž ve srovnání s loňskem zkrátili asi o 100 km. Náročný mix tvrdých a rychlých pasáží se zatáčkovitými úseky na měkkém podkladu ale zůstal. 

"Řecká rally je jednou z nějtěžších a nejtvrdších v roce. Při našich testech po Rally Argentina jsme simulovali typické podmínky pro Řecko, abychom viděli, v jakých oblastech můžeme Polo R WRC ještě zlepšit. Dosáhli jsme u toho dobrých pokroků. A já věřím, že budeme zase moci vyjet dobrý výsledek." 

Se 122 body má Ogier po už po pěti závodech sezony slušný náskok na čele MS. Jeho nejbližší rival, Mikko Hirvonen, na Citroënu má bodů pouze 57. "Samozřejmě bych rád každou rally vyhrál, ale my myslíme také na šampionát. Když se podíváme na naše komfortní náskoky v obou šampionátech, tak nemusíme bezpodminečně vyhrát. Stačí, když budeme nadále pravidelně bodovat."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.