Značka ŠKODA si díky tovární posádce Kopecký/Dresler, která na legendární Rally Korsika obsadila druhé místo, upevnila vedení v šampionátu ERC.
Také 56. ročník asfaltové soutěže na středomořském ostrově Korsika nabídl skvělou podívanou. Hlavní roli v dramatickém boji o vítězství hrálo po oba dny počasí, které přinášelo na úpatí zasněžených korsických hor dešťové přeháňky.
„S počasím to zde bylo opravdu těžké, jednou sucho, jednou pršelo, jednou bylo vlhko. Ale to platilo pro všechny stejně. Byl to skvělý boj s Bryanem Bouffierem“, říká Jan Kopecký a dodává: „Po čtyřech odjetých soutěžích máme tři vítězství, jedno druhé místo a vedení v ERC. S tím můžeme zcela jistě žít.“
Kvůli dešťovým přeháňkám bylo všech 11 rychlostních zkoušek opravdovou výzvou pro všechny týmy. Jan Kopecký se s podmínkami vypořádal skvěle a s ohledem na souboj o titul nepodstupoval zbytečné riziko. Stejně jako loni skončil na Korsice celkově druhý.
Ve dvou rychlostních zkouškách byl Kopecký nejrychlejší a po oba dny dokazoval svou neuvěřitelnou vytrvalost. V celkovém hodnocení ERC navýšil své vedení na druhého Craiga Breena a je na nejlepší cestě k letošnímu titulu ERC.
Evropský šampionát pokračuje další soutěží 27. – 29. června Geko Ypres Rally v Belgii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.