Při pohledu na startovní listinu Mexické rally bychom jen těžko hledali motivovanějšího jezdce než je Chris Atkinson. Australan právě na této soutěži získal jedny ze svých nejlepších úspěchů ve WRC. I letos by chtěl Chris dobrým výsledkem upoutat.
S Mexickou rally se pro Atkinsona pojí jen dobré vzpomínky - v letech 2006 a 2007 zajel výsledky v TOP10, v roce 2008 oslavil 2. příčku, což je společně s 2. místem z Argentíny téhož roku jeho dosavadní nejlepší výsledek. Vloni zde startoval v týmu Monster s Fordem Fiesta RS WRC. Do cíle sice pro technické problémy nedojel, alespoň však získal pro tento tým první nejrychlejší čas v rámci MS.
Letos je na startu s DS3 WRC týmu Citroën - díky tomu, že Khalid Al-Quassimi nemohl v Jižní Americe startovat. Arab se rozhodl přenechat svůj kokpit Chrisi Atkinsonovi. "Je to pro mě skvělá šance, zatím jsem neměl v plánu žádnou soutěž MS. Je skvělé být zpět a navíc s konkurenceschopným autem. Snad získám pro tým pár bodů," říká bývalý tovární jezdec Subaru.
DS3 WRC zná již z loňského léta, kdy s tímto vozem startoval ve Finsku. Před Mexikem si jej vyzkoušel na testu v Portugalsku. "Během testu sice pršelo, ale i tak mi test pomohl."
Chris vloni v Mini JCW WRC na Sardinii
V kvalifikaci zaznamenal Chris 8. nejrychlejší čas, takže bude na trať dnes vyrážet jako 6. "Po dobrých výsledcích z předešlých let, by bylo umístění v TOP5 skvělé."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?