Ve znovuoživeném Juniorském šampionátu (přeměna z WRC Academy) nejenže jezdci budou soutěžit na tratích RZ se stejnou technikou (Ford Fiesta R2), ale také budou mít k dispozici stejné pneumatiky. Novým partnerem série se totiž stává značka Hankook.
První soutěže znovuoživeného Juniorského mistrovství se dočkáme v polovině dubna. V rámci Rally Portugal uvidíme poprvé ve startovním poli i účastníky JWRC. Stejně jako vloni v rámci WRC Academy budou mít všichni k dispozici identické vozy Ford Fiesta R2.
Vozy dodává britský M-Sport, nicméně průměrná cena na jeden závod by měla ještě klesnout - něco málo přes 20 000 EUR by mělo stačit. Všechny vozy budou nově obuty výrobky společnosti Hankook. Jihokorejský výrobce pneumatik slibuje velmi příznivé ceny.
Kalendář JWRC:
11.04. - 14.04. Rally Portugal30.05. - 02.06. Akropolis Rally01.08. - 03.08. Rally Finnland21.08. - 25.08. Rally Deutschland03.10. - 06.10. Rally de France24.10. - 27.10. Rally de Espana
V IRC jezdil s podporou Hankooku také Andreas Mikkelsen (sezona 2010)
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?