Šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, překvapil výkon mladého Pontuse Tidemanda, který ve Švédsku startoval s privátní Fiestou RS WRC. Mladý Švéd zajížděl překvapivě konkurenceschopné časy.
22letý Švéd přitom ještě vloni jezdil WRC Academy - obsadil celkovou 3. příčku. Na domácí Švédské rally postoupil do vozu kategorie WRC - jednalo se o Ford Fiesta RS WRC soukromého týmu.
Pontus Tiedemand zajel už v kvalifikaci překvapivý 4. nejrychlejší čas. Během prvního dne se pohyboval dokonce v TOP4, hned zkraje druhé etapy jej však zradil motor jeho vozu. V době technické poruchy držel 6. příčku.
Na jednom měřeném testu byl dokonce Pontus nejrychlejším jezdcem s vozem Ford - porazil všechny jezdce Qatar M-Sport Teamu, což doslova šokovalo šéfa M-Sportu: "Pontus mě překvapil. Jel opravdu velmi, velmi dobře. Před startem soutěže jsem nevěděl, co od něj čekat."
"Vloni jsem ho pochopitelně sledoval v rámci WRC Academy, kde v průběhu roku zrychloval. Ale zde [ve Švédsku] byl opravdu dobrý. Je opravdu škoda, že mu nevydrželo auto, protože jinak měl nakročeno k zisku velmi solidního umístění," nepochybuje Malcolm Wilson o tom, že by byl jezdec schopný soutěž dokončit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?