Honza Černý už si vydechl z poslední evropské rally v Lotyšsku, vstřebal všechny dojmy a pomalu ale jistě dohání to, co při absenci na závodech v rodinné firmě zanedbal. Možná, že únava z posledních dnů nebo jen poletující viry všude kolem způsobily, že jsme jej právě zastihli v posteli, kde se snaží vyléčit nachlazení. A to byl ideální čas položit tradiční tři otázky na Honzu.
Honzo, Lotyšská rally se alespoň od počítače jevila jako veliká bitva a velké drama až do konce. Čtvrté místo v takové konkurenci a těsně v doteku se špičkou, to je výsledek, se kterým musíš být spokojený, ne?
Celý tým jsme byli v závěru Liepaja rally určitě spokojení. Samozřejmě do každého závodu by se mělo jít s tím jej vyhrát a snažím se proto udělat všechno. Tady se našly tři rychlejší posádky, než jsme byli my s Pavlem. Jsou to ale všechno skvělí jezdci a není ostuda s nimi prohrát. Cením si toho, že jsme dokázali zajíždět časy jako oni. Když jsem si začal na sněhu a ledu věřit a pochopil jsem styl jízdy na dlouhých hrotech, tak jsme dokázali i některé rychlostní zkoušky jet hodně rychle. Sám jsem cítil ještě velké rezervy a vím dobře, kde jsme ten čas nechávali. Možná kdybychom přijeli na závod více rozjetí, například z předchozího závodu na sněhu a s dostatkem nových pneumatik, tak by to bylo ještě lepší. Ale třeba také ne. Jsme soukromý tým a náš rozpočet je maximálně napnutý, takže jsme si nemohli přezouvat vždy, kdybychom chtěli. Nedostatek najetých kilometrů při testech je také citelný, ale bojujeme. Trochu jsme možná podcenili i seznamovací jízdy a první den začali s autem z půjčovny, které nebylo úplně v nejlepší kondici a hlavně obutí nebylo úplně vhodné na led. Když pak dorazil zbytek týmu, tak jsme si vzali naše auto a rozpis z těchto dalších rychlostních zkoušek už byl o dost přesnější. To jsou všechno zkušenosti.
Jak se ti líbila Lotyšská rally jako taková a jak jsi se cítil v této zemi?
Organizace rally byla téměř bezchybná. Bylo cítit velké nadšení od organizátorů a zapálení pro věc. Můžu říct i to, že pořadatel měl eminentní zájem o náš start a podpořil nás i nějakými úlevami, takže nás závod stál o něco méně než obvykle. Nebyla to nějak dramatická částka, ale je to moc příjemný pocit, když vás někdo hezky pozve a dá najevo, že o vás opravdu stojí. Lotyšsko jako takové je země docela velkých protikladů. Jsou zde nádherná a upravená místa, ale přijedete zase do míst, kde je cítit, že se zde žije třeba i dost těžce a možná i chudě. Místy je poznat, že je to republika bývalého Sovětského svazu, ale na některých místech ve městech si přijdete normálně jako na západě. Všude jsme se setkali s milými lidmi a rozhodně jsem třeba neměl strach o naši bezpečnost. Některá místa se mi vyloženě moc líbila, co se přírody týče. Pobřeží Baltu jsou krásné písečné pláže a třeba v létě tady musí být krásně, i když asi trochu chladno. Teď v zimě to na některých místech u zamrzlého moře na pobřeží působilo až strašidelně. Určitě bych si ale dovedl představit, že se do Lotyšska pojedu podívat, když bych měl víc času.
Čemu se věnuješ v posledních dnech po návratu z Lotyšska?
Teď zrovna ležím v posteli a snažím se vypotit. Něco na mě vlezlo. Průběžně se snažím pracovat na tom, abych zajistil rozpočet na naše další starty v soutěžích mistrovství Evropy. Je to hodně náročné a zabere mi to veškerý volný čas. Rádi bychom startovali na další soutěži ERC na Azorských ostrovech, ale teď to ještě nemůžu potvrdit. Zatím jsem letos ani nevyrazil nikam na lyže, i když bych hrozně rád, ale prostě na to není čas.
Díky všem za podporu a fandění třeba i na našem facebooku během závodu. Držte nám palce, ať se podaří všechna jednání a ať vám můžeme přinášet další zážitky z rally na Azorských ostrovech.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.