Honza Černý už si vydechl z poslední evropské rally v Lotyšsku, vstřebal všechny dojmy a pomalu ale jistě dohání to, co při absenci na závodech v rodinné firmě zanedbal. Možná, že únava z posledních dnů nebo jen poletující viry všude kolem způsobily, že jsme jej právě zastihli v posteli, kde se snaží vyléčit nachlazení. A to byl ideální čas položit tradiční tři otázky na Honzu.
Honzo, Lotyšská rally se alespoň od počítače jevila jako veliká bitva a velké drama až do konce. Čtvrté místo v takové konkurenci a těsně v doteku se špičkou, to je výsledek, se kterým musíš být spokojený, ne?
Celý tým jsme byli v závěru Liepaja rally určitě spokojení. Samozřejmě do každého závodu by se mělo jít s tím jej vyhrát a snažím se proto udělat všechno. Tady se našly tři rychlejší posádky, než jsme byli my s Pavlem. Jsou to ale všechno skvělí jezdci a není ostuda s nimi prohrát. Cením si toho, že jsme dokázali zajíždět časy jako oni. Když jsem si začal na sněhu a ledu věřit a pochopil jsem styl jízdy na dlouhých hrotech, tak jsme dokázali i některé rychlostní zkoušky jet hodně rychle. Sám jsem cítil ještě velké rezervy a vím dobře, kde jsme ten čas nechávali. Možná kdybychom přijeli na závod více rozjetí, například z předchozího závodu na sněhu a s dostatkem nových pneumatik, tak by to bylo ještě lepší. Ale třeba také ne. Jsme soukromý tým a náš rozpočet je maximálně napnutý, takže jsme si nemohli přezouvat vždy, kdybychom chtěli. Nedostatek najetých kilometrů při testech je také citelný, ale bojujeme. Trochu jsme možná podcenili i seznamovací jízdy a první den začali s autem z půjčovny, které nebylo úplně v nejlepší kondici a hlavně obutí nebylo úplně vhodné na led. Když pak dorazil zbytek týmu, tak jsme si vzali naše auto a rozpis z těchto dalších rychlostních zkoušek už byl o dost přesnější. To jsou všechno zkušenosti.
Jak se ti líbila Lotyšská rally jako taková a jak jsi se cítil v této zemi?
Organizace rally byla téměř bezchybná. Bylo cítit velké nadšení od organizátorů a zapálení pro věc. Můžu říct i to, že pořadatel měl eminentní zájem o náš start a podpořil nás i nějakými úlevami, takže nás závod stál o něco méně než obvykle. Nebyla to nějak dramatická částka, ale je to moc příjemný pocit, když vás někdo hezky pozve a dá najevo, že o vás opravdu stojí. Lotyšsko jako takové je země docela velkých protikladů. Jsou zde nádherná a upravená místa, ale přijedete zase do míst, kde je cítit, že se zde žije třeba i dost těžce a možná i chudě. Místy je poznat, že je to republika bývalého Sovětského svazu, ale na některých místech ve městech si přijdete normálně jako na západě. Všude jsme se setkali s milými lidmi a rozhodně jsem třeba neměl strach o naši bezpečnost. Některá místa se mi vyloženě moc líbila, co se přírody týče. Pobřeží Baltu jsou krásné písečné pláže a třeba v létě tady musí být krásně, i když asi trochu chladno. Teď v zimě to na některých místech u zamrzlého moře na pobřeží působilo až strašidelně. Určitě bych si ale dovedl představit, že se do Lotyšska pojedu podívat, když bych měl víc času.
Čemu se věnuješ v posledních dnech po návratu z Lotyšska?
Teď zrovna ležím v posteli a snažím se vypotit. Něco na mě vlezlo. Průběžně se snažím pracovat na tom, abych zajistil rozpočet na naše další starty v soutěžích mistrovství Evropy. Je to hodně náročné a zabere mi to veškerý volný čas. Rádi bychom startovali na další soutěži ERC na Azorských ostrovech, ale teď to ještě nemůžu potvrdit. Zatím jsem letos ani nevyrazil nikam na lyže, i když bych hrozně rád, ale prostě na to není čas.
Díky všem za podporu a fandění třeba i na našem facebooku během závodu. Držte nám palce, ať se podaří všechna jednání a ať vám můžeme přinášet další zážitky z rally na Azorských ostrovech.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?