Martin Hudec úspěšně dokončil Švédskou rally, která znamenala jeho premiérový start v mistrovství světa v rally. V celkovém hodnocení dojeli se spolujezdcem Jakubem Kotálem na 31. místě, ve WRC2 brali jeden bod za desáté místo a ve Production Cupu skončili šestí. Při premiéře posádka dovezla vůz v pořádku do cíle, což je základ na kterém se dá stavět. Dalším startem Martina Hudce v MS bude Portugalská rally.
„Jsem moc rád, že jsme se dostali do cíle našeho prvního závodu v rámci mistrovství světa,“ řekl Martin Hudec. „Zároveň jsem smutný za sobotní chybu, ale i to je rally. Hodně jsem se za celý týden naučil a hodně učení mě stále čeká. V neděli ráno jsem se nemohl dostat do správného tempa a byl jsem dost nervózní, v poledne se to ale zlomilo a zbytek zkoušek jsem si vychutnal. V Portugalsku mě čeká další velká škola a doufám, že se tam vyvaruji podobných problémů. Nový povrch bude pro mě hodně náročný. Neznám ho a proto absolvujeme před soutěží velký test, abych zbytečně první den neztrácel čas jako zde. Mou prioritou je dojíždět závody, sbírat zkušenosti a zrychlovat. Některé časy ukázaly, že jsme schopni bojovat o pódium. Taktéž věřím, že se nám letos podaří dostat na stupně vítězů v rámci produkčních vozů. Každému jezdci bych přál zažít tento výjimečný závod, tratě zde ve Švédsku jsou neskutečně krásné a velmi zábavné, nepoznal jsem dosud něco takového. Jsem moc vděčný mé rodině a celému Semerád Rally Teamu. Poděkovat chci pak hlavně Martinovi a Pepovi Semerádovým, že mi pomohli tento start zrealizovat,“ dodal Martin Hudec.
„Domů jedeme spokojeni,“ zhodnotil účinkování posádky Martin Semerád. „Samozřejmě výsledek mohl být výrazně lepší, ale to je prostě sport a na podobná zklamání si člověk musí zvyknout a hledat pozitiva. Martin během závodu výrazně zrychlil a přitom jel hlavou. Pochopil také jak důležité je testování před konkrétním závodem, kde člověk získá představu o jízdě na daném povrchu a neztrácí tak čas v prvním dnu závodu. Chtěl bych poděkovat celému týmu za dobře odvedenou práci, Martinovi s Kubou pak za pěkný a hlavně uvážlivý výkon. Již nyní se velmi těším na další závody v nejprestižnějším šampionátu,“ zmínil Martin Semerád.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.