Martin Hudec úspěšně dokončil Švédskou rally, která znamenala jeho premiérový start v mistrovství světa v rally. V celkovém hodnocení dojeli se spolujezdcem Jakubem Kotálem na 31. místě, ve WRC2 brali jeden bod za desáté místo a ve Production Cupu skončili šestí. Při premiéře posádka dovezla vůz v pořádku do cíle, což je základ na kterém se dá stavět. Dalším startem Martina Hudce v MS bude Portugalská rally.
„Jsem moc rád, že jsme se dostali do cíle našeho prvního závodu v rámci mistrovství světa,“ řekl Martin Hudec. „Zároveň jsem smutný za sobotní chybu, ale i to je rally. Hodně jsem se za celý týden naučil a hodně učení mě stále čeká. V neděli ráno jsem se nemohl dostat do správného tempa a byl jsem dost nervózní, v poledne se to ale zlomilo a zbytek zkoušek jsem si vychutnal. V Portugalsku mě čeká další velká škola a doufám, že se tam vyvaruji podobných problémů. Nový povrch bude pro mě hodně náročný. Neznám ho a proto absolvujeme před soutěží velký test, abych zbytečně první den neztrácel čas jako zde. Mou prioritou je dojíždět závody, sbírat zkušenosti a zrychlovat. Některé časy ukázaly, že jsme schopni bojovat o pódium. Taktéž věřím, že se nám letos podaří dostat na stupně vítězů v rámci produkčních vozů. Každému jezdci bych přál zažít tento výjimečný závod, tratě zde ve Švédsku jsou neskutečně krásné a velmi zábavné, nepoznal jsem dosud něco takového. Jsem moc vděčný mé rodině a celému Semerád Rally Teamu. Poděkovat chci pak hlavně Martinovi a Pepovi Semerádovým, že mi pomohli tento start zrealizovat,“ dodal Martin Hudec.
„Domů jedeme spokojeni,“ zhodnotil účinkování posádky Martin Semerád. „Samozřejmě výsledek mohl být výrazně lepší, ale to je prostě sport a na podobná zklamání si člověk musí zvyknout a hledat pozitiva. Martin během závodu výrazně zrychlil a přitom jel hlavou. Pochopil také jak důležité je testování před konkrétním závodem, kde člověk získá představu o jízdě na daném povrchu a neztrácí tak čas v prvním dnu závodu. Chtěl bych poděkovat celému týmu za dobře odvedenou práci, Martinovi s Kubou pak za pěkný a hlavně uvážlivý výkon. Již nyní se velmi těším na další závody v nejprestižnějším šampionátu,“ zmínil Martin Semerád.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?