Martin Hudec úspěšně dokončil Švédskou rally, která znamenala jeho premiérový start v mistrovství světa v rally. V celkovém hodnocení dojeli se spolujezdcem Jakubem Kotálem na 31. místě, ve WRC2 brali jeden bod za desáté místo a ve Production Cupu skončili šestí. Při premiéře posádka dovezla vůz v pořádku do cíle, což je základ na kterém se dá stavět. Dalším startem Martina Hudce v MS bude Portugalská rally.
„Jsem moc rád, že jsme se dostali do cíle našeho prvního závodu v rámci mistrovství světa,“ řekl Martin Hudec. „Zároveň jsem smutný za sobotní chybu, ale i to je rally. Hodně jsem se za celý týden naučil a hodně učení mě stále čeká. V neděli ráno jsem se nemohl dostat do správného tempa a byl jsem dost nervózní, v poledne se to ale zlomilo a zbytek zkoušek jsem si vychutnal. V Portugalsku mě čeká další velká škola a doufám, že se tam vyvaruji podobných problémů. Nový povrch bude pro mě hodně náročný. Neznám ho a proto absolvujeme před soutěží velký test, abych zbytečně první den neztrácel čas jako zde. Mou prioritou je dojíždět závody, sbírat zkušenosti a zrychlovat. Některé časy ukázaly, že jsme schopni bojovat o pódium. Taktéž věřím, že se nám letos podaří dostat na stupně vítězů v rámci produkčních vozů. Každému jezdci bych přál zažít tento výjimečný závod, tratě zde ve Švédsku jsou neskutečně krásné a velmi zábavné, nepoznal jsem dosud něco takového. Jsem moc vděčný mé rodině a celému Semerád Rally Teamu. Poděkovat chci pak hlavně Martinovi a Pepovi Semerádovým, že mi pomohli tento start zrealizovat,“ dodal Martin Hudec.
„Domů jedeme spokojeni,“ zhodnotil účinkování posádky Martin Semerád. „Samozřejmě výsledek mohl být výrazně lepší, ale to je prostě sport a na podobná zklamání si člověk musí zvyknout a hledat pozitiva. Martin během závodu výrazně zrychlil a přitom jel hlavou. Pochopil také jak důležité je testování před konkrétním závodem, kde člověk získá představu o jízdě na daném povrchu a neztrácí tak čas v prvním dnu závodu. Chtěl bych poděkovat celému týmu za dobře odvedenou práci, Martinovi s Kubou pak za pěkný a hlavně uvážlivý výkon. Již nyní se velmi těším na další závody v nejprestižnějším šampionátu,“ zmínil Martin Semerád.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?