AKTUALIZOVÁNO + VIDEA; Dnes byl na programu shakedown. Trať byla poblíž Valence a během konání sněžilo, místy byl pod čerstvým sněhem schován led. Pojďme se podívat na výsledky.
Dobře vstoupil do nového angažmá u M-Sportu belgický mladík Thierry Neuville, který vyhrál shakedown. Thierry, který v zimě přestoupil z Citroënu k M-Sportu, byl o 2,6s rychlejší než Sébastien Loeb s DS3 WRC. 3,6 km dlouhou trať zvládl ve třetím nejrychlejším čase Evgeny Novikov s další Fiestou M-Sportu.
Volkswageny získali 5. (Latvala) a 6. příčku (Ogier). Ten měl během shakedownu jednu krizovku, ale naštěstí ji ustál. Rozdíl mezi tovární dvojicí wolfsburgské automobilky byl 0,1s. I na zítřejší den se čeká sněžení. Někteří jezdci dnes zkoušeli sněžné obutí, někteří pneumatiky s hřeby. Výsledky proto nemají moc velkou vypovýdající hodnotu, o tom svědčí i vyjádření z tábora Citroënu: "Dnes šlo jen o to, aby týmy nasály atmosféru Monte Carla."
Podle aktuální předpovědi by měly být tratě minimálně ve středu a čtvrtek pod sněhem. "Když už i zde ve Valence sněží, tak tratě v horách jsou zcela jistě pod sněhem. Viděli jsme, že první jezdec na trati má opravdovou nevýhodu. Tak snad nám zítra startovní pozice bude přát," říká Sébastien Ogier.
Shakedown:
01. Neuville/Gilsoul, Fiesta WRC 2:26.102. Loeb/Elena, DS3 WRC 2:28.703. Novikov/Minor, Fiesta WRC 2:28.804. Hirvonen/Lehtinen, DS3 WRC 2:29.405. Latvala/Anttila, Polo WRC 2:30.406. Ogier/Ingrassia, Polo WRC 2:30.507. Sordo/Del Barrio, DS3 WRC 2:31.808. Östberg/Andersson, Fiesta WRC 2:32.909. Kostka/Houst , Fabia S2000 2:37.4 10. Wiegand/Christian, Fabia S2000 2:37.5
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?