AKTUALIZOVÁNO + VIDEA; Dnes byl na programu shakedown. Trať byla poblíž Valence a během konání sněžilo, místy byl pod čerstvým sněhem schován led. Pojďme se podívat na výsledky.
Dobře vstoupil do nového angažmá u M-Sportu belgický mladík Thierry Neuville, který vyhrál shakedown. Thierry, který v zimě přestoupil z Citroënu k M-Sportu, byl o 2,6s rychlejší než Sébastien Loeb s DS3 WRC. 3,6 km dlouhou trať zvládl ve třetím nejrychlejším čase Evgeny Novikov s další Fiestou M-Sportu.
Volkswageny získali 5. (Latvala) a 6. příčku (Ogier). Ten měl během shakedownu jednu krizovku, ale naštěstí ji ustál. Rozdíl mezi tovární dvojicí wolfsburgské automobilky byl 0,1s. I na zítřejší den se čeká sněžení. Někteří jezdci dnes zkoušeli sněžné obutí, někteří pneumatiky s hřeby. Výsledky proto nemají moc velkou vypovýdající hodnotu, o tom svědčí i vyjádření z tábora Citroënu: "Dnes šlo jen o to, aby týmy nasály atmosféru Monte Carla."
Podle aktuální předpovědi by měly být tratě minimálně ve středu a čtvrtek pod sněhem. "Když už i zde ve Valence sněží, tak tratě v horách jsou zcela jistě pod sněhem. Viděli jsme, že první jezdec na trati má opravdovou nevýhodu. Tak snad nám zítra startovní pozice bude přát," říká Sébastien Ogier.
Shakedown:
01. Neuville/Gilsoul, Fiesta WRC 2:26.102. Loeb/Elena, DS3 WRC 2:28.703. Novikov/Minor, Fiesta WRC 2:28.804. Hirvonen/Lehtinen, DS3 WRC 2:29.405. Latvala/Anttila, Polo WRC 2:30.406. Ogier/Ingrassia, Polo WRC 2:30.507. Sordo/Del Barrio, DS3 WRC 2:31.808. Östberg/Andersson, Fiesta WRC 2:32.909. Kostka/Houst , Fabia S2000 2:37.4 10. Wiegand/Christian, Fabia S2000 2:37.5
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?