AKTUALIZOVÁNO + VIDEA; Dnes byl na programu shakedown. Trať byla poblíž Valence a během konání sněžilo, místy byl pod čerstvým sněhem schován led. Pojďme se podívat na výsledky.
Dobře vstoupil do nového angažmá u M-Sportu belgický mladík Thierry Neuville, který vyhrál shakedown. Thierry, který v zimě přestoupil z Citroënu k M-Sportu, byl o 2,6s rychlejší než Sébastien Loeb s DS3 WRC. 3,6 km dlouhou trať zvládl ve třetím nejrychlejším čase Evgeny Novikov s další Fiestou M-Sportu.
Volkswageny získali 5. (Latvala) a 6. příčku (Ogier). Ten měl během shakedownu jednu krizovku, ale naštěstí ji ustál. Rozdíl mezi tovární dvojicí wolfsburgské automobilky byl 0,1s. I na zítřejší den se čeká sněžení. Někteří jezdci dnes zkoušeli sněžné obutí, někteří pneumatiky s hřeby. Výsledky proto nemají moc velkou vypovýdající hodnotu, o tom svědčí i vyjádření z tábora Citroënu: "Dnes šlo jen o to, aby týmy nasály atmosféru Monte Carla."
Podle aktuální předpovědi by měly být tratě minimálně ve středu a čtvrtek pod sněhem. "Když už i zde ve Valence sněží, tak tratě v horách jsou zcela jistě pod sněhem. Viděli jsme, že první jezdec na trati má opravdovou nevýhodu. Tak snad nám zítra startovní pozice bude přát," říká Sébastien Ogier.
Shakedown:
01. Neuville/Gilsoul, Fiesta WRC 2:26.102. Loeb/Elena, DS3 WRC 2:28.703. Novikov/Minor, Fiesta WRC 2:28.804. Hirvonen/Lehtinen, DS3 WRC 2:29.405. Latvala/Anttila, Polo WRC 2:30.406. Ogier/Ingrassia, Polo WRC 2:30.507. Sordo/Del Barrio, DS3 WRC 2:31.808. Östberg/Andersson, Fiesta WRC 2:32.909. Kostka/Houst , Fabia S2000 2:37.4 10. Wiegand/Christian, Fabia S2000 2:37.5
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?