AKTUALIZOVÁNO + VIDEA; Dnes byl na programu shakedown. Trať byla poblíž Valence a během konání sněžilo, místy byl pod čerstvým sněhem schován led. Pojďme se podívat na výsledky.
Dobře vstoupil do nového angažmá u M-Sportu belgický mladík Thierry Neuville, který vyhrál shakedown. Thierry, který v zimě přestoupil z Citroënu k M-Sportu, byl o 2,6s rychlejší než Sébastien Loeb s DS3 WRC. 3,6 km dlouhou trať zvládl ve třetím nejrychlejším čase Evgeny Novikov s další Fiestou M-Sportu.
Volkswageny získali 5. (Latvala) a 6. příčku (Ogier). Ten měl během shakedownu jednu krizovku, ale naštěstí ji ustál. Rozdíl mezi tovární dvojicí wolfsburgské automobilky byl 0,1s. I na zítřejší den se čeká sněžení. Někteří jezdci dnes zkoušeli sněžné obutí, někteří pneumatiky s hřeby. Výsledky proto nemají moc velkou vypovýdající hodnotu, o tom svědčí i vyjádření z tábora Citroënu: "Dnes šlo jen o to, aby týmy nasály atmosféru Monte Carla."
Podle aktuální předpovědi by měly být tratě minimálně ve středu a čtvrtek pod sněhem. "Když už i zde ve Valence sněží, tak tratě v horách jsou zcela jistě pod sněhem. Viděli jsme, že první jezdec na trati má opravdovou nevýhodu. Tak snad nám zítra startovní pozice bude přát," říká Sébastien Ogier.
Shakedown:
01. Neuville/Gilsoul, Fiesta WRC 2:26.102. Loeb/Elena, DS3 WRC 2:28.703. Novikov/Minor, Fiesta WRC 2:28.804. Hirvonen/Lehtinen, DS3 WRC 2:29.405. Latvala/Anttila, Polo WRC 2:30.406. Ogier/Ingrassia, Polo WRC 2:30.507. Sordo/Del Barrio, DS3 WRC 2:31.808. Östberg/Andersson, Fiesta WRC 2:32.909. Kostka/Houst , Fabia S2000 2:37.4 10. Wiegand/Christian, Fabia S2000 2:37.5
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?