Martin Prokop - jezdec Jipocar Czech National Teamu – absolvoval dnes v Itálii úspěšný test před blížícím se úvodním podnikem MS v rally, kterým je 81. ročník legendární Rally Monte Carlo. Kromě obvyklého nastavení vozu se tým zaměřil na testování nových pneumatik Dmack, se kterými absolvuje celou sezonu WRC 2013.
„Tento test považuji za hodně vydařený, zejména díky výraznému pokroku, který přes zimu nastal u asfaltových pneumatik Dmack. Ještě na konci minulé sezony ve Španělsku jsem musel být na asfaltu občas opatrnější a lehce měnit jízdní styl, ale nyní na nových směsích se na pneumatiku můžu za každé situace maximálně spolehnout. Je to pro mě a celý tým výborný impuls do startu sezony“, ohlíží se za dnešním dnem Martin Prokop.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.