Šéf Prodrivu, Dave Wilcock, v tomto článku zdůrazňuje, jak moc důležitý Dani Sordo pro Mini byl. Na závěr ale vyjádřil určité pochopení pro jeho rozhodnutí.
Poté, co Citroën oznámil návrat Daniho Sorda do týmu, je momentálně Mini, respektive Prodrive, bez top jezdce. Šéf týmu, Dave Wilcock, sice lituje ztrátu svého jezdce, zároveň však chápe důvody pro změnu. Prodrive totiž před letošní sezonou přišel o tovární podporu a nemohl tak absolvovat všechny soutěže.
"Dani je jedním z nejlepších jezdců ve WRC a po jeho parádním výkonu minulý týden ve Španělsku mě moc nepřekvapilo, že si jej Citroën vybral," říká Wilcock. Po problémech s motorem zkraje 2. etapy zajel Dani ve zbytku soutěže 6 nejrychlejších časů. "Užívali jsme si společnou spolupráci v předešlých dvou letech. Jeho zkušenosti byly při vývoji vozu velmi užitečné."
Dave dodává, že Dani byl skvělý i za "kulisou", s ostatními členy týmu vycházel velmi dobře a také rád spolupracoval s týmovými kolegy: "I když jsme před sebou měli hodně tvrdé práce, Dani byl vždy pozitivní a zůstávál loajální vůči týmu. Mrzí mě, že se nám nepodařílo dosáhnout na společné vítězství."
"Jsem si naprosto jistý, že svého prvního vítězství v MS chtěl dosáhnout právě s Mini. Zároveň vím, že kdybychom mu byli schopni zajistit plnohodnotný program pro sezonu 2013, tak by u nás zůstal. Musíme jako tým pokračovat, najít vhodnout jezdeckou dvojici pro příští rok a také vylepšit náš vůz, abychom dosáhli našeho cíle - prvního vítězství s Mini ve WRC," zakončil šéf Prodrivu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?