Prodrive lituje odchodu Sorda

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. listopadu 2012 01:43
Sdílej:

Šéf Prodrivu, Dave Wilcock, v tomto článku zdůrazňuje, jak moc důležitý Dani Sordo pro Mini byl. Na závěr ale vyjádřil určité pochopení pro jeho rozhodnutí.

Poté, co Citroën oznámil návrat Daniho Sorda do týmu, je momentálně Mini, respektive Prodrive, bez top jezdce. Šéf týmu, Dave Wilcock, sice lituje ztrátu svého jezdce, zároveň však chápe důvody pro změnu. Prodrive totiž před letošní sezonou přišel o tovární podporu a nemohl tak absolvovat všechny soutěže.

"Dani je jedním z nejlepších jezdců ve WRC a po jeho parádním výkonu minulý týden ve Španělsku mě moc nepřekvapilo, že si jej Citroën vybral," říká Wilcock. Po problémech s motorem zkraje 2. etapy zajel Dani ve zbytku soutěže 6 nejrychlejších časů. "Užívali jsme si společnou spolupráci v předešlých dvou letech. Jeho zkušenosti byly při vývoji vozu velmi užitečné."

Dave dodává, že Dani byl skvělý i za "kulisou", s ostatními členy týmu vycházel velmi dobře a také rád spolupracoval s týmovými kolegy: "I když jsme před sebou měli hodně tvrdé práce, Dani byl vždy pozitivní a zůstávál loajální vůči týmu. Mrzí mě, že se nám nepodařílo dosáhnout na společné vítězství."

"Jsem si naprosto jistý, že svého prvního vítězství v MS chtěl dosáhnout právě s Mini. Zároveň vím, že kdybychom mu byli schopni zajistit plnohodnotný program pro sezonu 2013, tak by u nás zůstal. Musíme jako tým pokračovat, najít vhodnout jezdeckou dvojici pro příští rok a také vylepšit náš vůz, abychom dosáhli našeho cíle - prvního vítězství s Mini ve WRC," zakončil šéf Prodrivu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.