Letošní vývoj Seppa Wieganda bedlivě sledovali i v táboře Volkswagenu. Dle pohledu sportovního šéfa VW, Josta Capita, je teď důležité, 21letého jezdce dostat co nejrychleji do MS. K tomu by měla být použita Škoda.
Dnes Volkswagen, přesně podle plánu, odevzdal homologační papíry na FIA. Je to poměrně důležitý krok v napjatě očekávaném vstupu do WRC 2013. Vedle toho se v uplynulých měsích v Německu také formoval nový tým, za který budou nastupovat Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier.
VW se stará ale i o podporu mladých nadějných jezdců. Andreas Mikkelsen by měl startovat během sezony se třetím Polem R WRC. V programu wolfsburgských by měl hrát důležitou roli také mladý Sepp Wiegand, který letos zažil první sezonu na mezinárodní úrovni a VW by ho rádo v budoucnu vidělo v nejvyšší lize rallysportu.
Wiegand s Fabií S2000 na letošní Barumce
"Pokud chceme později v MS vidět nové tváře, tak dává smysl ho tam také dostat, aby se naučil světové tratě a odjel soutěže MS. My budeme od příštího roku nasazovat Volkswageny a ne Škody. Naše čtyři Fabie budou prodány. Co pojede Sepp Wiegand v roce 2013 je tak rozhodnutím Škody," říká šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
"Samozřejmě se s kolegy se Škody pobavíme a nabídneme jim naši pomoc. Co se ale pak nakonec stane, to je jejich rozhodnutí. Na okruhových tratích je to podobné. I tam pracují koncernové značky s mladíky a jejich závodní kádr velmi úzce spolupracuje." Dodal Capito pro "rally-Das Magazin".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?