Solberg: Nechtěl jsem jet jako blázen

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Subaru WRT
iM2 18. září 2012 22:29
Sdílej:

Petter Solberg, tovární jezdec Fordu, nakonec soutěž ve Walesu dokončil pouze 0,9s za vedoucím mužem tabulky jezdců, Sébastienem Loebem. Na 2. místě byl naposledy v době, kdy do cíle zbývaly 2 RZ.

Petter Solberg připustil, že nechtěl v závěru soutěže riskovat až příliš a jet za hranou, což by mohlo skončit nehodou, a radši se soustředil na zisk svého prvního podia od Rally New Zealand. 

"Mohl jsem jet rychleji, ale nechtěl jsem jet jako blázen, protože dvě posádky na podium je pro Ford velmi důležitý výsledek. To bylo důležitější než riskovat ztrátu celé soutěže. Odpoledne, když jsme odjížděli ze servisu, tak sem byl připraven zatlačit ještě více, ale nechtěl jsem moc riskovat. Víte, to jsem udělal v Řecku, a nebylo poté zrovna nejpříjemnější potkat Malcolma Wilsona. Nebylo to nic příjemného," líčí norský soutěžák. 

I přesto, že nakonec Nor dojel třetí, tak si dle svých slov souboj s Loebem, který po něm od roku 2004 získal všechny tituly, užíval. "Bylo velmi vzrušující být zapojen do tak těsného souboje. Před závěrečnou zkouškou to bylo tak napjaté, že ani Seb ani já jsme se nemohli podívat na sebe navzájem. Byla to masivní bitva. Na předposlední zkoušce pršelo, ale mě se podařilo udržet souboj otevřený až do poslední zkoušky. Dostal jsem se na první místo, ale pak jsem udělal menší chybu, když jsem trefil břeh. Pak jsem se znovu vrátil, ale nestačilo to."

To Malcolm Wilson byl s výkonem svého svěřence velmi spokojen. "Petter svedl fantastickou bitvu o druhé místo a ačkoliv ji prohrál, tak může být se svým výkonem spokojen." 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?