V Jižní Africe chtějí uspořádat závod MS v rally. Stát již v roce 2006 kandidoval se zkouškami v provincii KwaZulu-Natal.
Vzpomínáte si ještě? Na konci května roku 2006 se konala Zulu Rally Africa v okolí města Durban jako kandidátská soutěž pro MS. Tehdy to byla jedna z pěti zemí, které do WRC chtěly. Z vítězství se v roce 2006 radoval Skot Alister McRae na Misubishi třídy N. Druhý byl Enzo Kuun na Volkswagenu Polo S2000.
O šest let později se situace má tak, že Rally South Africa, která se jede v provincii KwaZulu-Nata, bude jako kandidátský podnik do kalendáře MS 2014. Počet uchazečů o zařazení do MS se však zmenšil na dva. Celkem je v plánu deset měřených úseků, čtyři z nich severozápadně od Durbanu a šest z nich v lesích okolo Richmondu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.