Nejrychlejší žena, která kdy závodila ve World Rally Championship, nebyla za volantem vždy nejrychlejší. Nakonec, ono je těžké jezdit rychle s Renaultem 4...
Tento kultovní Renault řídila Miechele Mouton, dnes manažerka MS, v dobách, kdy vyrůstala v Grasse, což je v jižní Francii. "Měla jsem ho hned jak jsem si udělala řidičák, byla to moje pýcha a zábava," říká Michele o své 'quatrelle', jak se autu ve Francii říkalo. "Bylo světle modré a stále si ještě pamatuji registrační značku. Bylo extrémně pomalé a řízení takřka neexistovalo, ale milovala jsem ho."
Narozdíl od většiny těchto Renaultů Michele ten svůj používala nejen na popojíždění mezi boulangeriemi. "První rok, co jsem ho měla, tak jsem jela s několika přáteli na prázdniny do bývalé Jugoslávie. Pamatuji si, že nám to zabralo asi tak tři dny, než jsme tam dojeli. Čtyřka byla ale hodně spolehlivá a po několika letech jsem jí prodala. Prodala jsem jí jednomu místnímu, kdo ví, co se s ní pak stalo, ale já si budu stále pamatovat můj malý Renault..."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?