Mini WRC Daniho Sorda se poměrně změnilo. Na prvním evo stupni auta můžeme vidět až 100 změn, které oslaví svůj debut v Portugalsku. Tomu odpovídají také očekávání Prodrivu, který chce podium.
Homologace byla úspěšně schválena, FIA tak udělali své požehnání pro Mini 01B WRC. Prodrive krom jiného mluví o vyšší síle motoru a o přepracovaném nárazníku, který by měl zlepšit chlazení a aerodynamiku. Partner týmu, společnost Öhlins, měla dodat vylepšené tlumiče na šotolinu, auto mělo také trochu ztratit na váze a poprvé měly být použit Lithium-Iontové baterie.
"Nové části znamenají signifikantní zlepšení a měly by nám bez problémů projít. Pak bude Dani snad moci bojovat o podium. Konkurence má výhodu, že mohla jet na šotolině již v Mexiku. Dani však zná závod MS v Portugalsku dobře a při jeho třech posledních startech zde vždy dojel na podiu," říká týmový šéf, Dave Wilcock.
Chybějící starty v MS Dani nahrazuje intenzivním testovacím programem Mini WRC. "Auto se napoprvé chovalo dobře. Je to velký krok dopředu, hned jsem cítil rozdíl. Budu se hodně snažit, aby si Mini mohlo připsat první podiové umístění na šotolině," říká Dani Sordo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.