Mini WRC Daniho Sorda se poměrně změnilo. Na prvním evo stupni auta můžeme vidět až 100 změn, které oslaví svůj debut v Portugalsku. Tomu odpovídají také očekávání Prodrivu, který chce podium.
Homologace byla úspěšně schválena, FIA tak udělali své požehnání pro Mini 01B WRC. Prodrive krom jiného mluví o vyšší síle motoru a o přepracovaném nárazníku, který by měl zlepšit chlazení a aerodynamiku. Partner týmu, společnost Öhlins, měla dodat vylepšené tlumiče na šotolinu, auto mělo také trochu ztratit na váze a poprvé měly být použit Lithium-Iontové baterie.
"Nové části znamenají signifikantní zlepšení a měly by nám bez problémů projít. Pak bude Dani snad moci bojovat o podium. Konkurence má výhodu, že mohla jet na šotolině již v Mexiku. Dani však zná závod MS v Portugalsku dobře a při jeho třech posledních startech zde vždy dojel na podiu," říká týmový šéf, Dave Wilcock.
Chybějící starty v MS Dani nahrazuje intenzivním testovacím programem Mini WRC. "Auto se napoprvé chovalo dobře. Je to velký krok dopředu, hned jsem cítil rozdíl. Budu se hodně snažit, aby si Mini mohlo připsat první podiové umístění na šotolině," říká Dani Sordo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?