Norský mistr IRC pro rok 2011, Andreas Mikkelsen, vyhrál dnešní shakedown na Rally Islas Canarias El Corte Inglés.
Jezdec týmu Škoda UK projel trať shakedownu celkem pětkrát, nejrychleji v čase 1:26,9 min. Trať shakedownu měřila 2,55 km. Jan Kopecký, který zde v roce 2010 vyhrál a v IRC skončil v 2. v třech posledních sezonách, zajel druhý nejrychlejší čas.
Dominanci vozů Škoda potvrdili 3. místem Sepp Wiegand, 4. místem Alberto Hevia a 5. místem Hermann Gassner. Nejrychlejší 207 S2000 byla v rukou Luise Monzóna.
Výsledky shakedownu:
1 Andreas Mikkelsen/Ola Fl?ene (ŠKODA Fabia S2000) 1m26.9s
2 Jan Kopecký/Pavel Dresler (ŠKODA Fabia S2000) 1m27.4s
3 Sepp Wiegand/Timo Gottschalk (ŠKODA Fabia S2000) 1m28.1s
4 Alberto Hevia/Alberto Iglesias (ŠKODA Fabia S2000) 1m28.3s
5 Hermann Gassner Jr/Klaus Wicha (ŠKODA Fabia S2000) 1m29.2s
6 Luis Monzón/Jose C. Deniz (Peugeot 207 S2000) 1m30.2s
7 Ricardo Moura/Antonio Costa (Ralliart Lancer Evolution IX) 1m31.0s
8 Angel Marrero/Victor Marrero (Honda Civic Type R) 1m31.0s
9 Jonathan Perez/Enrique Velasco (Peugeot 207 S2000) 1m32.3s
10 Joan Vinyes/Jordi Mercader (Suzuki Swift S1600) 1m33.1s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?