Jak jsme vás již informovali, tak Chris Atkinson se vrací do MS. V týmu Kena Blocka se po hodně dlouhé době opět zúčastní nějaké soutěže MS v rally ve voze specifikace WRC. Od jeho posledního startu, který byl v roce 2009 se toho hodně změnilo.
Odchod týmu Subaru z MS přerušil kariéru Chrise Atkinsona ve WRC. Narozdíl od jeho dřívějšího týmového kolegy, Pettera Solberga, se Australanovi nepodařilo v MS zůstat. Od té doby občas startoval s Protonem v IRC, spíše se však objevoval v APRC. Sen o návratu do MS tak zůstával tři roky nenaplněn. Až teď se Chris vrací, v týmu jeho kamaráda, Ken Blocka, bude v Mexiku startovat v jeho Monster World Rally Teamu.
Před startem Chris Atkinson absolvoval test, ten však byl pouze půl dne: "Když jsem jel naposledy se Subaru, tak jsem musel obsluhovat spoustu elektroniky. Díky novým pravidlům to všechno zmizelo. Teď se prostě posadíte do auta a jedete. To miluji," řekl o technickém vývoji v MS.
Výkon nových aut s turbomotorem o objemu 1,6l se podle Australana až tak moc neliší od starých motorů 2,0l. "A to mě hodně překvapilo," přiznal pro Autosport. "Na jízdní vlastnosti Fiesty jsem si musel jen málo zvykat. Ford využil svých zkušeností a auto nastavil měkce, což dobře fungovalo. Nakonec, vyhráli přece poslední závod ve Švédsku. Před testem jsem s autem neměl žádné zkušnosti, ale netrvalo dlouho, než jsem si zvykl."
Chris tak díky testu vidí další pozitivní motivaci pro závod. "S těmito auty se jezdí fantasticky a bylo mi jasné, že se s nimi člověk dostane rychleji do tempa než se starší generací vozů WRC. Ohledně soutěže v Mexiku si nedělám žádné starosti," těší se jezdec a doufá, že by mohl využít některé zkušenosti z Protonu S2000. "Přenos výkonu přes sekvenční převodovku je stejný jako v Protonu. Na to jsem si nemusel zvykat."
Pokud by to v Mexiku Chrisovi šlo dobře, tak by mohl doufat v další starty vedle Kena Blocka. "Vždycky jsem říkal, že v tomto roce bych chtěl jet tři nebo čtyři soutěže. Počkejme si, jak mi to půjde v Mexiku. Ale tuším, proč si Ken vybral ty další soutěže. Nový Zéland i Finsko jsou nahoře i v mém seznamu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?