Aktinson si nedělá starosti

Atkinson, Chris
Atkinson, Chris, foto: Subaru WRT
iM2 27. února 2012 09:14
Sdílej:

Jak jsme vás již informovali, tak Chris Atkinson se vrací do MS. V týmu Kena Blocka se po hodně dlouhé době opět zúčastní nějaké soutěže MS v rally ve voze specifikace WRC. Od jeho posledního startu, který byl v roce 2009 se toho hodně změnilo.

Odchod týmu Subaru z MS přerušil kariéru Chrise Atkinsona ve WRC. Narozdíl od jeho dřívějšího týmového kolegy, Pettera Solberga, se Australanovi nepodařilo v MS zůstat. Od té doby občas startoval s Protonem v IRC, spíše se však objevoval v APRC. Sen o návratu do MS tak zůstával tři roky nenaplněn. Až teď se Chris vrací, v týmu jeho kamaráda, Ken Blocka, bude v Mexiku startovat v jeho Monster World Rally Teamu.

Před startem Chris Atkinson absolvoval test, ten však byl pouze půl dne: "Když jsem jel naposledy se Subaru, tak jsem musel obsluhovat spoustu elektroniky. Díky novým pravidlům to všechno zmizelo. Teď se prostě posadíte do auta a jedete. To miluji," řekl o technickém vývoji v MS. 

Výkon nových aut s turbomotorem o objemu 1,6l se podle Australana až tak moc neliší od starých motorů 2,0l. "A to mě hodně překvapilo," přiznal pro Autosport. "Na jízdní vlastnosti Fiesty jsem si musel jen málo zvykat. Ford využil svých zkušeností a auto nastavil měkce, což dobře fungovalo. Nakonec, vyhráli přece poslední závod ve Švédsku. Před testem jsem s autem neměl žádné zkušnosti, ale netrvalo dlouho, než jsem si zvykl."

Chris tak díky testu vidí další pozitivní motivaci pro závod. "S těmito auty se jezdí fantasticky a bylo mi jasné, že se s nimi člověk dostane rychleji do tempa než se starší generací vozů WRC. Ohledně soutěže v Mexiku si nedělám žádné starosti," těší se jezdec a doufá, že by mohl využít některé zkušenosti z Protonu S2000. "Přenos výkonu přes sekvenční převodovku je stejný jako v Protonu. Na to jsem si nemusel zvykat."

Pokud by to v Mexiku Chrisovi šlo dobře, tak by mohl doufat v další starty vedle Kena Blocka. "Vždycky jsem říkal, že v tomto roce bych chtěl jet tři nebo čtyři soutěže. Počkejme si, jak mi to půjde v Mexiku. Ale tuším, proč si Ken vybral ty další soutěže. Nový Zéland i Finsko jsou nahoře i v mém seznamu."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.