Jak jsme vás již informovali, tak Chris Atkinson se vrací do MS. V týmu Kena Blocka se po hodně dlouhé době opět zúčastní nějaké soutěže MS v rally ve voze specifikace WRC. Od jeho posledního startu, který byl v roce 2009 se toho hodně změnilo.
Odchod týmu Subaru z MS přerušil kariéru Chrise Atkinsona ve WRC. Narozdíl od jeho dřívějšího týmového kolegy, Pettera Solberga, se Australanovi nepodařilo v MS zůstat. Od té doby občas startoval s Protonem v IRC, spíše se však objevoval v APRC. Sen o návratu do MS tak zůstával tři roky nenaplněn. Až teď se Chris vrací, v týmu jeho kamaráda, Ken Blocka, bude v Mexiku startovat v jeho Monster World Rally Teamu.
Před startem Chris Atkinson absolvoval test, ten však byl pouze půl dne: "Když jsem jel naposledy se Subaru, tak jsem musel obsluhovat spoustu elektroniky. Díky novým pravidlům to všechno zmizelo. Teď se prostě posadíte do auta a jedete. To miluji," řekl o technickém vývoji v MS.
Výkon nových aut s turbomotorem o objemu 1,6l se podle Australana až tak moc neliší od starých motorů 2,0l. "A to mě hodně překvapilo," přiznal pro Autosport. "Na jízdní vlastnosti Fiesty jsem si musel jen málo zvykat. Ford využil svých zkušeností a auto nastavil měkce, což dobře fungovalo. Nakonec, vyhráli přece poslední závod ve Švédsku. Před testem jsem s autem neměl žádné zkušnosti, ale netrvalo dlouho, než jsem si zvykl."
Chris tak díky testu vidí další pozitivní motivaci pro závod. "S těmito auty se jezdí fantasticky a bylo mi jasné, že se s nimi člověk dostane rychleji do tempa než se starší generací vozů WRC. Ohledně soutěže v Mexiku si nedělám žádné starosti," těší se jezdec a doufá, že by mohl využít některé zkušenosti z Protonu S2000. "Přenos výkonu přes sekvenční převodovku je stejný jako v Protonu. Na to jsem si nemusel zvykat."
Pokud by to v Mexiku Chrisovi šlo dobře, tak by mohl doufat v další starty vedle Kena Blocka. "Vždycky jsem říkal, že v tomto roce bych chtěl jet tři nebo čtyři soutěže. Počkejme si, jak mi to půjde v Mexiku. Ale tuším, proč si Ken vybral ty další soutěže. Nový Zéland i Finsko jsou nahoře i v mém seznamu."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.