Jak jsme vás již informovali, tak Chris Atkinson se vrací do MS. V týmu Kena Blocka se po hodně dlouhé době opět zúčastní nějaké soutěže MS v rally ve voze specifikace WRC. Od jeho posledního startu, který byl v roce 2009 se toho hodně změnilo.
Odchod týmu Subaru z MS přerušil kariéru Chrise Atkinsona ve WRC. Narozdíl od jeho dřívějšího týmového kolegy, Pettera Solberga, se Australanovi nepodařilo v MS zůstat. Od té doby občas startoval s Protonem v IRC, spíše se však objevoval v APRC. Sen o návratu do MS tak zůstával tři roky nenaplněn. Až teď se Chris vrací, v týmu jeho kamaráda, Ken Blocka, bude v Mexiku startovat v jeho Monster World Rally Teamu.
Před startem Chris Atkinson absolvoval test, ten však byl pouze půl dne: "Když jsem jel naposledy se Subaru, tak jsem musel obsluhovat spoustu elektroniky. Díky novým pravidlům to všechno zmizelo. Teď se prostě posadíte do auta a jedete. To miluji," řekl o technickém vývoji v MS.
Výkon nových aut s turbomotorem o objemu 1,6l se podle Australana až tak moc neliší od starých motorů 2,0l. "A to mě hodně překvapilo," přiznal pro Autosport. "Na jízdní vlastnosti Fiesty jsem si musel jen málo zvykat. Ford využil svých zkušeností a auto nastavil měkce, což dobře fungovalo. Nakonec, vyhráli přece poslední závod ve Švédsku. Před testem jsem s autem neměl žádné zkušnosti, ale netrvalo dlouho, než jsem si zvykl."
Chris tak díky testu vidí další pozitivní motivaci pro závod. "S těmito auty se jezdí fantasticky a bylo mi jasné, že se s nimi člověk dostane rychleji do tempa než se starší generací vozů WRC. Ohledně soutěže v Mexiku si nedělám žádné starosti," těší se jezdec a doufá, že by mohl využít některé zkušenosti z Protonu S2000. "Přenos výkonu přes sekvenční převodovku je stejný jako v Protonu. Na to jsem si nemusel zvykat."
Pokud by to v Mexiku Chrisovi šlo dobře, tak by mohl doufat v další starty vedle Kena Blocka. "Vždycky jsem říkal, že v tomto roce bych chtěl jet tři nebo čtyři soutěže. Počkejme si, jak mi to půjde v Mexiku. Ale tuším, proč si Ken vybral ty další soutěže. Nový Zéland i Finsko jsou nahoře i v mém seznamu."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.