Prodrive končí mezi týmy

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 9. února 2012 17:21
Sdílej:

Ve WRC se trochu mění situace, když Prodrive, který byl doposud veden mezi výrobci, již nebude nadále bodovat. Ve výsledkových tabulkách sezony však jeho bodový příděl z Monte Carla zůstává, odteď ho ale FIA z tabulky vyškrtla.

Aktuální bodování mezi týmy se nebude měnit. Ačkoliv původní tovární tým Mini, který byl veden britským Prodrivem již dále neexistuje, tak jim zůstává 26 bodů, které získali v úvodu sezony na Rally Monte Carlo.

FIA oznámila, že vyškrtává Prodrive z bodování výrobců, protože se nezúčastní původně požadovaných sedmi soutěží MS. Ve statistikách nicméně i nadále zůstává "Mini WRC Team", i když v podstatě od začátku tohoto týden již neexistuje. Doposud se Prodrive ani nezapsal jako soukromý tým.

Konkurenční Ford touto novinkou není zrovna nadšen. Doufali totiž, že dojde k přerozdělení bodů z Monte poté, co Prodrive ztratil tovární status (pro Ford by to znamenalo více bodů pro Solberga). Už v Mexiku by měl Prodrive chybět. Pak už by měl nastoupit na všech evropských závodech. Kdyby však tým z Banbury neodletěl ani na dalších zaoceánský závod do Argentiny, tak by byl vyškrtnut z tabulek sezony jako neexistující tým. Ostatní týmy by ale dodatečné body z Monte Carla nezískali.

Zapsané týmy do MS v rally roku 2012 tedy mají tuto podobu:

Výrobci:

Citroën Total World Rally Team: Sébastien Loeb

Ford World Rally Team: Jari-Matti Latvala

Wrc Team Mini Portugal: Armindo Araujo, Paulo Nobre

 

Týmy:

Adapta World Rally Team (Mads Ostberg)

Citroën Junior World Rally Team (Thierry Neuville)

M-Sport Ford World Rally Team (Ott Tänak)

M-Sport Ford World Rally Team (různí piloti)

Qatar World Rally Team (Nasser Al Attiyah)

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.