Ve WRC se trochu mění situace, když Prodrive, který byl doposud veden mezi výrobci, již nebude nadále bodovat. Ve výsledkových tabulkách sezony však jeho bodový příděl z Monte Carla zůstává, odteď ho ale FIA z tabulky vyškrtla.
Aktuální bodování mezi týmy se nebude měnit. Ačkoliv původní tovární tým Mini, který byl veden britským Prodrivem již dále neexistuje, tak jim zůstává 26 bodů, které získali v úvodu sezony na Rally Monte Carlo.
FIA oznámila, že vyškrtává Prodrive z bodování výrobců, protože se nezúčastní původně požadovaných sedmi soutěží MS. Ve statistikách nicméně i nadále zůstává "Mini WRC Team", i když v podstatě od začátku tohoto týden již neexistuje. Doposud se Prodrive ani nezapsal jako soukromý tým.
Konkurenční Ford touto novinkou není zrovna nadšen. Doufali totiž, že dojde k přerozdělení bodů z Monte poté, co Prodrive ztratil tovární status (pro Ford by to znamenalo více bodů pro Solberga). Už v Mexiku by měl Prodrive chybět. Pak už by měl nastoupit na všech evropských závodech. Kdyby však tým z Banbury neodletěl ani na dalších zaoceánský závod do Argentiny, tak by byl vyškrtnut z tabulek sezony jako neexistující tým. Ostatní týmy by ale dodatečné body z Monte Carla nezískali.
Zapsané týmy do MS v rally roku 2012 tedy mají tuto podobu:
Výrobci:
Citroën Total World Rally Team: Sébastien Loeb
Ford World Rally Team: Jari-Matti Latvala
Wrc Team Mini Portugal: Armindo Araujo, Paulo Nobre
Týmy:
Adapta World Rally Team (Mads Ostberg)
Citroën Junior World Rally Team (Thierry Neuville)
M-Sport Ford World Rally Team (Ott Tänak)
M-Sport Ford World Rally Team (různí piloti)
Qatar World Rally Team (Nasser Al Attiyah)
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?