VÝSLEDKY V CÍLI; Severské supně vítězů (1. Latvala, 2. Hirvonen, 3. Ostberg) doplňuje na čtvrtém místě ještě Petter Solberg. Prokop dvěma časy v první pětce.
Aktualizovaná fotogalerie ze soutěže zde.
Startovní pořadí do páteční etapy zde.
VÝSLEDKY V CÍLI:
Severskou sněhovou soutěž uzavřeli v dnešním odpoledni tři RZ. Hned první z nich znamenala změnu na stupních vítězů. Pettera Solberga postihl defekt a v kombinaci s vyhranou RZ ze strany Ostberga se propadl tovární jezdec Fordu propadl právě za svého krajana. Tato Rz zároveň znamelnala konec nadějí pro Tanaka a Nobreho. První z nich vinou poruchy, druhý měl nahodu.
RZ23 na pořadí neměla vliv a za zmínku stojí snad jen pátý a v soutěži jeho dosud nejlepší čas pro Martina Prokopa. Pěkný výsledek zaznamenal také na závěrečné Power Stage. Zde zaznamenal čtvrtý čas a jen 1,6 vteřiny jej dělilo od bonusového bodu. Zde ovšem za to vzal Loeb, který RZ vyhrál a ke zpravení chuti z celkově šesté příčky mu budiž tři bonusové body. Dva na této zkoušce bral Petter Solberg a jeden si nakonec připsal Latvala.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 3:18:28,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +16,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +38,8 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +1:14,3 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:41,4 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:55,1 7. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:49,5 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +5:08,9 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:30,0 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +6:27,2
VÝSLEDKY PO RZ21:
Dnešní první rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Ostbergem a Petterem Solbergem. Martin zajel desátý čas se ztrátou 23,4. Podle komentáře po zkoušce nejvíce ztratili v úzké technické části.
Druhá dnešní rychlostní zkouška má stejné pořadí na prvních třech místech. Martin zajel 11. čas. Třetí dnešní zkouška se pořadí otáčí. Ostberg, Solberg Latvala. Loeb šestý čas Martin desátý.
V SWRC se pořadí nemění, s obrovským náskokem vede Andersson s Protonem. 3 minuty a 15 vteřiny je za ním Craig Breen.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 2:54:12,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +35,6 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +58,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:03,7 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:36,5 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +3:17,9 7. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:38,6 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +5:04,6 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:28,5 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +5:59,1
VÝSLEDKY PO RZ18:
Dnes bylo na plánu celkem osm rychlostních zkoušek, čtyři dopoledne a čtyři odpoledne.
Tři ze čtyř dopoledneních zkoušek se nesly ve znamení finského souboje ještě loni týmových kolegů Latvali a Hirvonena. Zatímco na prvních dvou byl rychlejší Latvala před Hirvonenem, na RZ13 to naopak Hirvonen Latvalovi vrátil a RZ vyhrál. Souboje byly ale velmi vyrovnané, tak se povedlo Hirvonenovi stáhnout z Latvalova náskoku pouze jednu vteřinu. Dopoledne uzavírala ani ne dvoukilometrová RZ14, kde triumfoval Tanak před Loebem, Petterem Solbergem a La-Attiyahem. Zde se již pořadí zásadne neměnilo.
Stejný formát mělo i dnešní odpoledne a i výsledky byly velmi podobné. Boj Latvali s Hirvonenem narušil pouze na RZ16 druhým časem Petter Solberg. I vítězství ve zkouškách byly stejně rozděleny, 2x Latvala a jendou Hirvonen.
Martin Prokop dnes zajížděl s Fiestou WRC velmi stabilní časy okolo desátého místa a zaslouženě muá patří průběžná devátá příčka.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 2:30:08,0 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +23,0 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +51,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:02,5 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:13,1 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:57,5 7. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:02,4 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +4:31,8 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +4:34,4 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +5:08,7
VÝSLEDKY PO RZ 10:
Po desáté rychlostní zkoušce se s pořadím nezahýbalo. Zkoušku vyhrál Petter Solberg před Loebem a Hirvonenem. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou dojeli zkoušku na jedenáctém místě se ztrátou 3,7 na vítěze. Co cíle dojelo 47. posádek.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 1:23:50,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +16,8 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +18,6 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +32,3 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +1:12,1 6. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:48,5 7. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:08,9 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +2:18,8 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +2:26,9 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +2:59,8
VÝSLEDKY PO RZ9:
Odpoledne byly na programu čtyři měřené testy, tedy stejně jako dopoledne. Mohli jsme sledovat hezký souboj o průběžné vedení v soutěži mezi bývalými továrními kolegy, Jarim-Mattim Latvalou a Mikkem Hirvonenem. Dvě zkoušky vedl Mikko a pak si vedení vzal zpět Jari-Matti. Na RZ7 chyboval Loeb, když zůstal v bariéře a ztratil 2 minuty. Na RZ8 musel odstoupit Dani Sordo kvůli problémům s motorem. Na poslední RZ této sekce se dostal Petter Solberg před krajana Madse Ostberga a Loeb se dostal už na sedmé místo před Sandella. Náš Martin Prokop drží hezké deváté místo.
RZ9 Torsby - 19 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 1:22:16,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +17,2 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +31,6 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +1:11,5 6. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:46,8 7. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:09,7 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +2:16,3 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +2:24,6 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +2:56,1
VÝSLEDKY PO RZ5:
Na páté RZ si vítězství připsal Hirvonen, což ho dostalo do čela celé soutěže. Druhý čas zajel Ostberg a třetí Loeb. Čtvrtý Petter Solberg a Latvala byl pátý, ovšem jeho ztráta 3,5s není nijak velká. Nicméně v průběžném pořadí se propadl na druhé místo.
RZ5 Finnskogen 1 - 21 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC 44:17,7 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +2,9 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +10,3 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +12,7 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +14,6 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +21,8 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +30,5 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +1:03,4 9. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:06,1 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +1:29,5
VÝSLEDKY PO RZ4:
V této zkoušce trochu ztratil Petter Solberg, který se propadl na páté místo. Podle vyjádření po dojezdu RZ víme, že Henning Solberg není moc spokojen s chováním auta a Loeb řekl, že s 10s penalizací není moc lehké se dostat do čela.
Jinak vítězství na zkoušce si připral Neuville, druhý byl Hirvonen, třetí Loeb. Čtvrtý byl Sordo, až pak následovali Latvala a Ostberg.
RZ4 Kirkener 1- 20,2km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 32:19,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +0,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +9,0 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +10,8 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +12,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +18,7 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +25,4 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +50,2 9. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +54,1 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +1:07,1
VÝSLEDKY PO RZ3:
Vítězství v této RZ si připsal Seb Loeb, když porazil druhého Latvalu o 0,2s. Třetí Solberg ztratil 0,7s a čtvrtý Hirvonen 4,2s. Takže odstupy jsou ve Švédsku opravdu malé.
RZ3 Opaker 1- 20,2km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 26:35,4 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +4,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +4,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +7,1 5. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +12,4 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +19,1 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +23,0 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +45,1 9. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +45,5 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +50,1
VÝSLEDKY PO RZ2:
Mezi 11 nejrychlejších se dokázali vklínit pouze 3 neskandinávští jezdci - Sébastien Loeb, Dani Sordo a Evgeniy Novikov. Zbylou 8 Seveřanů doplňůjí 10. Henning Solberg a 11. Jari Ketomaa.
Mimo trať byl Paulo Nobre s Mini, který musel ze soutěže odstoupit. Druhou objetí první rychlostní zkoušky je mladý Estonec Ott Tänak, který ztratil 11 minut v závějích.
RZ2, Mitandersfors - 27km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 15:47,5 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +1,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +2,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5,4 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +12,4 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +14,5 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +15,7 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +25,6 9. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +26,0 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +38,2
Flash news: Sébastien Loeb vyjel o minutu později ze servisu = 10s penalizace.
VÝSLEDKY PO RZ1:
Dnes byla na programu pouze krátká superspeciálka, která do konečného pořadí až tak moc nepromluví. TOP10 jezdců můžete vidět v tabulce. Do desítky nejlepších se nevešli Novikov a Al-Attiyah, kteří byli jedenáctí a dvanáctí. Třináctý byl Henning Solberg, následoval ho Eyvind Brynildsen. Patnáctý byl nejrychlejší speciál S2000, kterým byl Proton Satria Neo S2000 v rukou P-G Andrssona. Sébastien Ogier s Fabií S2000 byl dvacátý.
RZ1, Superspeciálka Karlstad - 1,9km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC 1:34,2 --- 2. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +0,3 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +0,6 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1,2 =4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1,2 6. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +1,5 7. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +2,2 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +3,0 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +3,1 10 Göransson R. - Fredriksson A.Mini John Cooper Works WRC +3,7
KVALIFIKACE:
Jari-Matti Latvala byl nejrychlejším na dnešním kvalifikačním testu Rally Sweden. Fin si tak bude moci vybrat svoji startovní pozici pro první etapu Rally Sweden. Startovní pořadí bude ale oznámeno až odpoledne.
Historicky první kvalifikace v MS v automobilových soutěžích je za námi. Vítězem se stal Jari-Matti Latvala. V jednotlivých týmech se teď usilovně snaží vymyslet správnou pozici. Právo první volby padne na Jariho-Mattiho Latvalu. A jakou pozici si vybere? "To je dobrá otázka. Musím se poradit s týmem, máme opravdu spoustu možností. Rozhodující bude, jestli bude sněžit nebo ne."
Čas na rozhodnutí má Latvala do večera. Teprve před startem dnešní superspeciálky musí dát jezdci řediteli závodu vědět. "Ideální bude startovat mezi 10-15 místem," odhaduje lokální matador P. G. Andersson, který už několikrát profitoval ze startu z pozdější pozice. "První jezdec vždy musí čistit trať. Mezi 5 a 10 už se podmínky změní k lepšímu, ale nebezpečí, že začne sněžit, je velké. Proto je lepší ještě pozdější startovní pozice, i když trať už bude trošku od hřebů vybroušená na na led."
Durhou příčku získal rozdílem 0,005s Mikko Hirovnen, který se dokázal prosadit oproti mladíkovi Tänakovi. Ten měl přitom defekt pneumatiky. Čtvrou příčku obsadilo překvapení z Monte Carla, Novikov, který porazil Pettera Solberga s tovární Fiestou a také Loeba s tovární DS3 WRC - ten si bude vybírat jako 6. Francouz by si přitom letos chtěl bilanci ve Švédsku vylepšit (psali jsme zde) a spoléhá přitom na pomoc kolegy Hirovnena: "Mikko může se svými zkušenostmi pomoci celému týmu s vylepšením nastavení DS3 WRC. Mě se podařilo najít nastavení, se kterým se cítím docela spokojený. Oproti roku 2011 jsme udělali pořádný krok vpřed."
Výsledky kvalifikace Rally Sweden:
01. Jari-Matti Latvala, Ford 1:53.516
02. Mikko Hirvonen, Citroën 1:54.084
03. Ott Tänak, Ford 1:54.089
04. Evgeny Novikov, Ford 1:54.131
05. Petter Solberg, Ford 1:54.384
06. Sébastien Loeb, Citroën 1:54.727
07. Mads Östberg, Ford 1:54.877
08. Eyvind Brynildsen, Ford 1:55.729
09. Patrik Sandell, Mini 1:56.317
10. Martin Prokop, Ford 1:56.723
11. Daniel Sordo, Mini 1:56.724
12. Henning Solberg, Ford 1:56.758
13. Jari Ketomaa, Ford 1:57.374
14. Sébastien Ogier, Skoda 1:57.847
15. Armindo Araujo, Mini 1:59.544
16. Nasser Al Attiyah, Citroen 1:59.724
17. Michal Solowow, Ford 2:01.799
18. Richard Göransson, Mini 2:02.297
19. Peter Van Merksteijn, Citroen 2:03.863
20. Thierry Neuville, Citroën 2:04.767
21. Paulo Nobre, Mini 2:06.178
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.