VÝSLEDKY V CÍLI; Severské supně vítězů (1. Latvala, 2. Hirvonen, 3. Ostberg) doplňuje na čtvrtém místě ještě Petter Solberg. Prokop dvěma časy v první pětce.
Aktualizovaná fotogalerie ze soutěže zde.
Startovní pořadí do páteční etapy zde.
VÝSLEDKY V CÍLI:
Severskou sněhovou soutěž uzavřeli v dnešním odpoledni tři RZ. Hned první z nich znamenala změnu na stupních vítězů. Pettera Solberga postihl defekt a v kombinaci s vyhranou RZ ze strany Ostberga se propadl tovární jezdec Fordu propadl právě za svého krajana. Tato Rz zároveň znamelnala konec nadějí pro Tanaka a Nobreho. První z nich vinou poruchy, druhý měl nahodu.
RZ23 na pořadí neměla vliv a za zmínku stojí snad jen pátý a v soutěži jeho dosud nejlepší čas pro Martina Prokopa. Pěkný výsledek zaznamenal také na závěrečné Power Stage. Zde zaznamenal čtvrtý čas a jen 1,6 vteřiny jej dělilo od bonusového bodu. Zde ovšem za to vzal Loeb, který RZ vyhrál a ke zpravení chuti z celkově šesté příčky mu budiž tři bonusové body. Dva na této zkoušce bral Petter Solberg a jeden si nakonec připsal Latvala.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 3:18:28,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +16,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +38,8 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +1:14,3 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:41,4 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:55,1 7. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:49,5 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +5:08,9 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:30,0 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +6:27,2
VÝSLEDKY PO RZ21:
Dnešní první rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Ostbergem a Petterem Solbergem. Martin zajel desátý čas se ztrátou 23,4. Podle komentáře po zkoušce nejvíce ztratili v úzké technické části.
Druhá dnešní rychlostní zkouška má stejné pořadí na prvních třech místech. Martin zajel 11. čas. Třetí dnešní zkouška se pořadí otáčí. Ostberg, Solberg Latvala. Loeb šestý čas Martin desátý.
V SWRC se pořadí nemění, s obrovským náskokem vede Andersson s Protonem. 3 minuty a 15 vteřiny je za ním Craig Breen.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 2:54:12,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +35,6 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +58,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:03,7 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:36,5 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +3:17,9 7. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:38,6 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +5:04,6 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:28,5 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +5:59,1
VÝSLEDKY PO RZ18:
Dnes bylo na plánu celkem osm rychlostních zkoušek, čtyři dopoledne a čtyři odpoledne.
Tři ze čtyř dopoledneních zkoušek se nesly ve znamení finského souboje ještě loni týmových kolegů Latvali a Hirvonena. Zatímco na prvních dvou byl rychlejší Latvala před Hirvonenem, na RZ13 to naopak Hirvonen Latvalovi vrátil a RZ vyhrál. Souboje byly ale velmi vyrovnané, tak se povedlo Hirvonenovi stáhnout z Latvalova náskoku pouze jednu vteřinu. Dopoledne uzavírala ani ne dvoukilometrová RZ14, kde triumfoval Tanak před Loebem, Petterem Solbergem a La-Attiyahem. Zde se již pořadí zásadne neměnilo.
Stejný formát mělo i dnešní odpoledne a i výsledky byly velmi podobné. Boj Latvali s Hirvonenem narušil pouze na RZ16 druhým časem Petter Solberg. I vítězství ve zkouškách byly stejně rozděleny, 2x Latvala a jendou Hirvonen.
Martin Prokop dnes zajížděl s Fiestou WRC velmi stabilní časy okolo desátého místa a zaslouženě muá patří průběžná devátá příčka.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 2:30:08,0 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +23,0 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +51,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:02,5 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:13,1 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:57,5 7. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:02,4 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +4:31,8 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +4:34,4 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +5:08,7
VÝSLEDKY PO RZ 10:
Po desáté rychlostní zkoušce se s pořadím nezahýbalo. Zkoušku vyhrál Petter Solberg před Loebem a Hirvonenem. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou dojeli zkoušku na jedenáctém místě se ztrátou 3,7 na vítěze. Co cíle dojelo 47. posádek.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 1:23:50,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +16,8 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +18,6 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +32,3 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +1:12,1 6. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:48,5 7. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:08,9 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +2:18,8 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +2:26,9 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +2:59,8
VÝSLEDKY PO RZ9:
Odpoledne byly na programu čtyři měřené testy, tedy stejně jako dopoledne. Mohli jsme sledovat hezký souboj o průběžné vedení v soutěži mezi bývalými továrními kolegy, Jarim-Mattim Latvalou a Mikkem Hirvonenem. Dvě zkoušky vedl Mikko a pak si vedení vzal zpět Jari-Matti. Na RZ7 chyboval Loeb, když zůstal v bariéře a ztratil 2 minuty. Na RZ8 musel odstoupit Dani Sordo kvůli problémům s motorem. Na poslední RZ této sekce se dostal Petter Solberg před krajana Madse Ostberga a Loeb se dostal už na sedmé místo před Sandella. Náš Martin Prokop drží hezké deváté místo.
RZ9 Torsby - 19 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 1:22:16,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +17,2 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +31,6 5. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +1:11,5 6. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:46,8 7. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +2:09,7 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +2:16,3 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +2:24,6 10. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +2:56,1
VÝSLEDKY PO RZ5:
Na páté RZ si vítězství připsal Hirvonen, což ho dostalo do čela celé soutěže. Druhý čas zajel Ostberg a třetí Loeb. Čtvrtý Petter Solberg a Latvala byl pátý, ovšem jeho ztráta 3,5s není nijak velká. Nicméně v průběžném pořadí se propadl na druhé místo.
RZ5 Finnskogen 1 - 21 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC 44:17,7 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +2,9 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +10,3 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +12,7 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +14,6 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +21,8 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +30,5 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +1:03,4 9. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:06,1 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +1:29,5
VÝSLEDKY PO RZ4:
V této zkoušce trochu ztratil Petter Solberg, který se propadl na páté místo. Podle vyjádření po dojezdu RZ víme, že Henning Solberg není moc spokojen s chováním auta a Loeb řekl, že s 10s penalizací není moc lehké se dostat do čela.
Jinak vítězství na zkoušce si připral Neuville, druhý byl Hirvonen, třetí Loeb. Čtvrtý byl Sordo, až pak následovali Latvala a Ostberg.
RZ4 Kirkener 1- 20,2km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 32:19,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +0,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +9,0 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +10,8 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +12,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +18,7 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +25,4 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +50,2 9. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +54,1 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +1:07,1
VÝSLEDKY PO RZ3:
Vítězství v této RZ si připsal Seb Loeb, když porazil druhého Latvalu o 0,2s. Třetí Solberg ztratil 0,7s a čtvrtý Hirvonen 4,2s. Takže odstupy jsou ve Švédsku opravdu malé.
RZ3 Opaker 1- 20,2km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 26:35,4 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +4,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +4,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +7,1 5. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +12,4 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +19,1 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +23,0 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +45,1 9. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +45,5 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +50,1
VÝSLEDKY PO RZ2:
Mezi 11 nejrychlejších se dokázali vklínit pouze 3 neskandinávští jezdci - Sébastien Loeb, Dani Sordo a Evgeniy Novikov. Zbylou 8 Seveřanů doplňůjí 10. Henning Solberg a 11. Jari Ketomaa.
Mimo trať byl Paulo Nobre s Mini, který musel ze soutěže odstoupit. Druhou objetí první rychlostní zkoušky je mladý Estonec Ott Tänak, který ztratil 11 minut v závějích.
RZ2, Mitandersfors - 27km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 15:47,5 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +1,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +2,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5,4 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +12,4 6. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10s +14,5 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +15,7 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +25,6 9. Brynildsen E. - Alanne T.Ford Fiesta RS WRC +26,0 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +38,2
Flash news: Sébastien Loeb vyjel o minutu později ze servisu = 10s penalizace.
VÝSLEDKY PO RZ1:
Dnes byla na programu pouze krátká superspeciálka, která do konečného pořadí až tak moc nepromluví. TOP10 jezdců můžete vidět v tabulce. Do desítky nejlepších se nevešli Novikov a Al-Attiyah, kteří byli jedenáctí a dvanáctí. Třináctý byl Henning Solberg, následoval ho Eyvind Brynildsen. Patnáctý byl nejrychlejší speciál S2000, kterým byl Proton Satria Neo S2000 v rukou P-G Andrssona. Sébastien Ogier s Fabií S2000 byl dvacátý.
RZ1, Superspeciálka Karlstad - 1,9km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC 1:34,2 --- 2. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +0,3 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +0,6 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1,2 =4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1,2 6. Hirvonen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +1,5 7. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +2,2 8. Sandell P. - Parmander S.Mini John Cooper Works WRC +3,0 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +3,1 10 Göransson R. - Fredriksson A.Mini John Cooper Works WRC +3,7
KVALIFIKACE:
Jari-Matti Latvala byl nejrychlejším na dnešním kvalifikačním testu Rally Sweden. Fin si tak bude moci vybrat svoji startovní pozici pro první etapu Rally Sweden. Startovní pořadí bude ale oznámeno až odpoledne.
Historicky první kvalifikace v MS v automobilových soutěžích je za námi. Vítězem se stal Jari-Matti Latvala. V jednotlivých týmech se teď usilovně snaží vymyslet správnou pozici. Právo první volby padne na Jariho-Mattiho Latvalu. A jakou pozici si vybere? "To je dobrá otázka. Musím se poradit s týmem, máme opravdu spoustu možností. Rozhodující bude, jestli bude sněžit nebo ne."
Čas na rozhodnutí má Latvala do večera. Teprve před startem dnešní superspeciálky musí dát jezdci řediteli závodu vědět. "Ideální bude startovat mezi 10-15 místem," odhaduje lokální matador P. G. Andersson, který už několikrát profitoval ze startu z pozdější pozice. "První jezdec vždy musí čistit trať. Mezi 5 a 10 už se podmínky změní k lepšímu, ale nebezpečí, že začne sněžit, je velké. Proto je lepší ještě pozdější startovní pozice, i když trať už bude trošku od hřebů vybroušená na na led."
Durhou příčku získal rozdílem 0,005s Mikko Hirovnen, který se dokázal prosadit oproti mladíkovi Tänakovi. Ten měl přitom defekt pneumatiky. Čtvrou příčku obsadilo překvapení z Monte Carla, Novikov, který porazil Pettera Solberga s tovární Fiestou a také Loeba s tovární DS3 WRC - ten si bude vybírat jako 6. Francouz by si přitom letos chtěl bilanci ve Švédsku vylepšit (psali jsme zde) a spoléhá přitom na pomoc kolegy Hirovnena: "Mikko může se svými zkušenostmi pomoci celému týmu s vylepšením nastavení DS3 WRC. Mě se podařilo najít nastavení, se kterým se cítím docela spokojený. Oproti roku 2011 jsme udělali pořádný krok vpřed."
Výsledky kvalifikace Rally Sweden:
01. Jari-Matti Latvala, Ford 1:53.516
02. Mikko Hirvonen, Citroën 1:54.084
03. Ott Tänak, Ford 1:54.089
04. Evgeny Novikov, Ford 1:54.131
05. Petter Solberg, Ford 1:54.384
06. Sébastien Loeb, Citroën 1:54.727
07. Mads Östberg, Ford 1:54.877
08. Eyvind Brynildsen, Ford 1:55.729
09. Patrik Sandell, Mini 1:56.317
10. Martin Prokop, Ford 1:56.723
11. Daniel Sordo, Mini 1:56.724
12. Henning Solberg, Ford 1:56.758
13. Jari Ketomaa, Ford 1:57.374
14. Sébastien Ogier, Skoda 1:57.847
15. Armindo Araujo, Mini 1:59.544
16. Nasser Al Attiyah, Citroen 1:59.724
17. Michal Solowow, Ford 2:01.799
18. Richard Göransson, Mini 2:02.297
19. Peter Van Merksteijn, Citroen 2:03.863
20. Thierry Neuville, Citroën 2:04.767
21. Paulo Nobre, Mini 2:06.178
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.