Při Rally Sweden se do WRC vrací časomíra, kterou jsme znali z minulých let, od společnosti North One. Zdá se, že spory mezi North One a společností zajišťující přímo měření času, Stage1Tec, jsou urovnány.
Šéf Rally Sweden, Bertil Klarin, má o starost méně. Stage1Tec oznámil, že bude ve Švédsku zpět se svým starým systémem na měření časů v jednotlivých rychlostních zkouškách, který je z MS znám po dlouhá léta.
Kvůli právnickým sporům mezi Stage1Tec a North One nezajišťovala na Monte Carlu, jak bylo původně plánováno, měření časů Stage1Tec. Knížectví si ale naštěstí bez problémů dokázalo zajistit vlastní systém pro měření časů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.