Jari-Matti Latvala připouští, že nehoda, která stála za jeho odstoupením z Rally Monte Carlo, byla kompletně jeho vinou. Fin nehodu popsal svému šéfovi, Malcolmu Wilsonovi, tak, že se v průběhu zatáčky, která se utahovala, přestal soustředit na diktát spolujezdce Miikki Anttily, ale snažil se všimnout si "černého ledu". Situace se odehrála na RZ Burzet-St Martia.
Finská dvojice továrního týmu právě dojela do pasáže, kde se mohl v zatáčkách vyskytovat led. Jari-Matti se v inkriminované zatáčce spíše soustředil na led, než na zatáčku. Šéf týmu, Malcolm Wilson, k tomu řekl: "Právě jsem mluvil s Jarim-Mattim. Připouští, že to byla kompletně jeho chyba."
"Miikka přečetl poznámku z rozpisu o utažené zatáčce s ledem. Jari se soustředil na tu část ohledně možného ledu, už ale nezaregistroval tu část o utaženém výjezdů ze zatáčky. Auto vyjelo ze zatáčky, trefilo zídku a spadlo pod ní," dodává Wilson.
Latvala byl zrovna v té době ve vedení o 30s. "Je mi líto Jariho-Mattiho. Dnes ráno jsme spolupracovali velmi dobře jako tým. Víte, jsem trošku zklamaný. Potřebovali jsme být spolu, to je důležité. Je to dobré pro tým, protože jen tak můžeme získat titul mezi značkami. Jako tým musíte pracovat dohromady. Když jste silní, tak jste silní jako tým," říká Petter Solberg.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?