Delecour je před před Monte Carlem zaneprázdněn

Rally Monte Carlo (MCO)
Rally Monte Carlo (MCO), foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 16. ledna 2012 22:42
Sdílej:

Francois Delecour před svým návratem do MS na Rally Monte Carlo řekl, že je jeho Ford Fiesta RS WRC zábava řídit.

Jednu dekádu po jeho poslední sezoně s továrním Mitsubishi se teď Francois vrací do nejvyšší ligy rally na domácí Rally Monte Carlo, tedy na soutěži, kterou v roce 1994 s Escortem vyhrál. Francois se Monte Carla účastnil již vloni, kdy se soutěž jela v rámci Intercontinental Rally Challenge. I přes jeho dlouhou absenci v rallysportu se dlouho držel fantasticky druhý, když moudře zvolil dobré gumy v měnících se podmínkách. Nakonec dojel pátý.

"Jsem hodně vzrušen tím, že můžu být zpět za volantem vozu WRC. Je to 10 let od doby, kdy jsem ho [WRC] naposledy řídil. Musím říci, že auto se ovládá fantasticky. Ze začátku týdne jsme s Fiestou trochu testovali a opravdu jsem si užíval řízení toho auta." I když odjetá vzdálenost v testech samozřejmě není dostatečná, tak jezdec doufá, že mu jeho dlouholeté zkušenosti na této nevyzpytatelné rally pomůžou.

"Monte je jednou z nejtěžších rally v kalendáři. Nikdy nevíte, kde můžete počítat s gripem a zkoušky se mohou jedna od druhé hodně lišit. Jako jezdec tedy musíte být chytrý a musíte myslet na všecko. Musíte jet na limitu, ale ne zas až flat out. Možná budete mít špatnou volbu gum pro jednu RZ, ale ty samé gumy budou perfektní pro druhou RZ. To je na Monte skvělé a vyhrát zde je velmi speciální."

Poté, co Francois jel vloni na Monte s Peugeotem 207 S2000 řekl, že je vůz těžší na ovládání než si představoval. Psali jsme zde.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.