Francois Delecour před svým návratem do MS na Rally Monte Carlo řekl, že je jeho Ford Fiesta RS WRC zábava řídit.
Jednu dekádu po jeho poslední sezoně s továrním Mitsubishi se teď Francois vrací do nejvyšší ligy rally na domácí Rally Monte Carlo, tedy na soutěži, kterou v roce 1994 s Escortem vyhrál. Francois se Monte Carla účastnil již vloni, kdy se soutěž jela v rámci Intercontinental Rally Challenge. I přes jeho dlouhou absenci v rallysportu se dlouho držel fantasticky druhý, když moudře zvolil dobré gumy v měnících se podmínkách. Nakonec dojel pátý.
"Jsem hodně vzrušen tím, že můžu být zpět za volantem vozu WRC. Je to 10 let od doby, kdy jsem ho [WRC] naposledy řídil. Musím říci, že auto se ovládá fantasticky. Ze začátku týdne jsme s Fiestou trochu testovali a opravdu jsem si užíval řízení toho auta." I když odjetá vzdálenost v testech samozřejmě není dostatečná, tak jezdec doufá, že mu jeho dlouholeté zkušenosti na této nevyzpytatelné rally pomůžou.
"Monte je jednou z nejtěžších rally v kalendáři. Nikdy nevíte, kde můžete počítat s gripem a zkoušky se mohou jedna od druhé hodně lišit. Jako jezdec tedy musíte být chytrý a musíte myslet na všecko. Musíte jet na limitu, ale ne zas až flat out. Možná budete mít špatnou volbu gum pro jednu RZ, ale ty samé gumy budou perfektní pro druhou RZ. To je na Monte skvělé a vyhrát zde je velmi speciální."
Poté, co Francois jel vloni na Monte s Peugeotem 207 S2000 řekl, že je vůz těžší na ovládání než si představoval. Psali jsme zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?