Šéf Prodrivu, David Richards, se stahuje z role šéfa týmu Mini ve WRC. Jeho pozici přejímá technický ředitel, Dave Wilcock.
Wilcock by měl v následujícím roce být jako šéfem týmu, tak i technickým šéfem týmu. Asistovat by mu měl týmový manažer, Campbell Roy. David Richards by se měl účastnit některých soutěží, aby sledoval vývoj celého projektu.
"Vždy bylo mým úmyslem v druhé sezoně týmu se stáhnout do pozadí a odpovědnost předat Davovi. Během loňského roku dokázal, že má všechny schopnosti k tomu, aby vedl tým a já nepochybuji, že tým Mini WRT bude pod jeho vedením silnějším a silnějším," řekl Richards.
Mini pro letošek dostalo výjimku a mohlo se zapsat jako tovární tým, i když se oproti svému původnímu plánu nezúčastní asi všech soutěží kalendáře WRC pro rok 2012 (psali jsme zde).
"Bylo by skvělé, kdybychom po více než 40 letech od úspěchu oreginálních Mini Cooperů na Rally Monte Carlo šli v jejich šlépějích. Musíme to však odhadnout realističtěji. Výběr pneumatik na zasněžených zkouškách bude jako loterie. Každopádně velká část měřených úseků bude pro všechny nová a my jsme již v roce 2011 dokázali, jak konkurenceschopné Mini John Cooper Works WRC dokáže být. Vím, co můžu očekávat od Daniho. Pierre bych chtěl samozřejmě také před domácí kulisou zapůsobit," říká nový šéf, Dave Wilcock.
Dani Sordo také doufá v nějaké překvapivé výsledky, které se mu podařily už vloni. "Mám tuto rally opravdu hodně rád a jednotlivé měřené úseky jsou opravdu zábavné. Testovali jsme, vše fungovalo hodně dobře. S autem jsem spokojený. Nejdůležitější je vyzkoušet gumy a to jsme společně s Michelinem udělali. Víme tak, že bychom z tohoto pohledu měli být dobře připraveni. Rozhodující roli budou hrát podmínky na trati. Momentálně je tam sucho a na tratích leží jen málo sněhu. Ale to se může hodně rychle změnit."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.