Richards už nebude šéfem týmu Mini!

MINI
MINI, foto: www.prodrive.com
iM2 13. ledna 2012 13:34
Sdílej:

Šéf Prodrivu, David Richards, se stahuje z role šéfa týmu Mini ve WRC. Jeho pozici přejímá technický ředitel, Dave Wilcock.

Wilcock by měl v následujícím roce být jako šéfem týmu, tak i technickým šéfem týmu. Asistovat by mu měl týmový manažer, Campbell Roy. David Richards by se měl účastnit některých soutěží, aby sledoval vývoj celého projektu.

"Vždy bylo mým úmyslem v druhé sezoně týmu se stáhnout do pozadí a odpovědnost předat Davovi. Během loňského roku dokázal, že má všechny schopnosti k tomu, aby vedl tým a já nepochybuji, že tým Mini WRT bude pod jeho vedením silnějším a silnějším," řekl Richards.

Mini pro letošek dostalo výjimku a mohlo se zapsat jako tovární tým, i když se oproti svému původnímu plánu nezúčastní asi všech soutěží kalendáře WRC pro rok 2012 (psali jsme zde).

"Bylo by skvělé, kdybychom po více než 40 letech od úspěchu oreginálních Mini Cooperů na Rally Monte Carlo šli v jejich šlépějích. Musíme to však odhadnout realističtěji. Výběr pneumatik na zasněžených zkouškách bude jako loterie. Každopádně velká část měřených úseků bude pro všechny nová a my jsme již v roce 2011 dokázali, jak konkurenceschopné Mini John Cooper Works WRC dokáže být. Vím, co můžu očekávat od Daniho. Pierre bych chtěl samozřejmě také před domácí kulisou zapůsobit," říká nový šéf, Dave Wilcock.

Dani Sordo také doufá v nějaké překvapivé výsledky, které se mu podařily už vloni. "Mám tuto rally opravdu hodně rád a jednotlivé měřené úseky jsou opravdu zábavné. Testovali jsme, vše fungovalo hodně dobře. S autem jsem spokojený. Nejdůležitější je vyzkoušet gumy a to jsme společně s Michelinem udělali. Víme tak, že bychom z tohoto pohledu měli být dobře připraveni. Rozhodující roli budou hrát podmínky na trati. Momentálně je tam sucho a na tratích leží jen málo sněhu. Ale to se může hodně rychle změnit."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.