Už o osem dní odštartuje úvodné podujatie Majstrovstiev sveta v rally 2012, ktorým bude legendárne Rally Monte Carlo. Ako je už známe, na štart tejto súťaže sa postaví aj slovenská posádka Melico Racing Teamu v zložení Jaroslav Melichárek – Igor Bacigál.
Rovnako, ako je tomu pred inými súťažami v sezóne, aj pred Monte Carlom bolo potrebné otestovať súťažnú techniku. V tomto prípade na to poslúžila dobre známa trať na Jankovom vŕšku. Tímu navyše prialo aj počasie, keď vozovku najskôr pokryl sneh, následne vďaka odmäku zostávala vozovka šmykľavá a nakoniec si jazdec vyskúšal novú techniku aj na už vyjazdenom mokrom povrchu. Tou technikou bol Peugeot 207 S2000 z dielní Tagai Racing Technology, s ktorým Jaro s Igorom absolvujú už spomínanú súťaž. „Doteraz som vo vozidle špecifikácie S2000 ešte nikdy nesedel a musím povedať, že táto technika ma naozaj veľmi prekvapila a v momente oslovila. Hlavne podvozkom a z toho vyplývajúcej perfektnej ovládateľnosti. Je síce pravda, že motor vďaka absencii turba nemá taký ťah ako WRC-čko, ale veľmi rýchlo som zistil, že aj s S2000-kou sa dá jazdiť naozaj rýchlo. V rámci testu nám navyše prialo aj počasie a tak sme mali možnosť odskúšať nielen všetky povolené druhy pneumatík DMACK, ktoré budeme obúvať na Monte Carle, ale aj rôzne, v priebehu dňa meniace sa povrchy vozovky, či tmu. Naozaj sme si nemohli predstaviť lepšie podmienky na testovanie. Bolo to perfektné, už sa neviem dočkať štartu,“ povedal po náročnom dni Jaro Melichárek.
„Do Monte Carla odlietame v sobotu zavčasu ráno, aby sme stihli úvodný ceremoniál spojený s tradičným fotografovaním posádok. Potom sa už začína trojdňový maratón obhliadok tratí, v utorok dopoludnia máme najskôr v pláne absolvovať shakedown a popoludní by sme chceli stihnúť ešte krátky test. Večer nás čaká slávnostný štart a v stredu ráno ostrý štart do súťaže, ktorá bude trvať až do nedele. Dúfam, že všetko bude klapať podľa našich predstáv a s dávkou potrebného šťastia sa nám podarí dôjsť až do cieľa tejto nesmierne náročnej súťaže“, zhrnul na záver najbližší program a cieľ tímu manažér Melico Racing Teamu Erik Melichárek.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?