Už o osem dní odštartuje úvodné podujatie Majstrovstiev sveta v rally 2012, ktorým bude legendárne Rally Monte Carlo. Ako je už známe, na štart tejto súťaže sa postaví aj slovenská posádka Melico Racing Teamu v zložení Jaroslav Melichárek – Igor Bacigál.
Rovnako, ako je tomu pred inými súťažami v sezóne, aj pred Monte Carlom bolo potrebné otestovať súťažnú techniku. V tomto prípade na to poslúžila dobre známa trať na Jankovom vŕšku. Tímu navyše prialo aj počasie, keď vozovku najskôr pokryl sneh, následne vďaka odmäku zostávala vozovka šmykľavá a nakoniec si jazdec vyskúšal novú techniku aj na už vyjazdenom mokrom povrchu. Tou technikou bol Peugeot 207 S2000 z dielní Tagai Racing Technology, s ktorým Jaro s Igorom absolvujú už spomínanú súťaž. „Doteraz som vo vozidle špecifikácie S2000 ešte nikdy nesedel a musím povedať, že táto technika ma naozaj veľmi prekvapila a v momente oslovila. Hlavne podvozkom a z toho vyplývajúcej perfektnej ovládateľnosti. Je síce pravda, že motor vďaka absencii turba nemá taký ťah ako WRC-čko, ale veľmi rýchlo som zistil, že aj s S2000-kou sa dá jazdiť naozaj rýchlo. V rámci testu nám navyše prialo aj počasie a tak sme mali možnosť odskúšať nielen všetky povolené druhy pneumatík DMACK, ktoré budeme obúvať na Monte Carle, ale aj rôzne, v priebehu dňa meniace sa povrchy vozovky, či tmu. Naozaj sme si nemohli predstaviť lepšie podmienky na testovanie. Bolo to perfektné, už sa neviem dočkať štartu,“ povedal po náročnom dni Jaro Melichárek.
„Do Monte Carla odlietame v sobotu zavčasu ráno, aby sme stihli úvodný ceremoniál spojený s tradičným fotografovaním posádok. Potom sa už začína trojdňový maratón obhliadok tratí, v utorok dopoludnia máme najskôr v pláne absolvovať shakedown a popoludní by sme chceli stihnúť ešte krátky test. Večer nás čaká slávnostný štart a v stredu ráno ostrý štart do súťaže, ktorá bude trvať až do nedele. Dúfam, že všetko bude klapať podľa našich predstáv a s dávkou potrebného šťastia sa nám podarí dôjsť až do cieľa tejto nesmierne náročnej súťaže“, zhrnul na záver najbližší program a cieľ tímu manažér Melico Racing Teamu Erik Melichárek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.