Už o osem dní odštartuje úvodné podujatie Majstrovstiev sveta v rally 2012, ktorým bude legendárne Rally Monte Carlo. Ako je už známe, na štart tejto súťaže sa postaví aj slovenská posádka Melico Racing Teamu v zložení Jaroslav Melichárek – Igor Bacigál.
Rovnako, ako je tomu pred inými súťažami v sezóne, aj pred Monte Carlom bolo potrebné otestovať súťažnú techniku. V tomto prípade na to poslúžila dobre známa trať na Jankovom vŕšku. Tímu navyše prialo aj počasie, keď vozovku najskôr pokryl sneh, následne vďaka odmäku zostávala vozovka šmykľavá a nakoniec si jazdec vyskúšal novú techniku aj na už vyjazdenom mokrom povrchu. Tou technikou bol Peugeot 207 S2000 z dielní Tagai Racing Technology, s ktorým Jaro s Igorom absolvujú už spomínanú súťaž. „Doteraz som vo vozidle špecifikácie S2000 ešte nikdy nesedel a musím povedať, že táto technika ma naozaj veľmi prekvapila a v momente oslovila. Hlavne podvozkom a z toho vyplývajúcej perfektnej ovládateľnosti. Je síce pravda, že motor vďaka absencii turba nemá taký ťah ako WRC-čko, ale veľmi rýchlo som zistil, že aj s S2000-kou sa dá jazdiť naozaj rýchlo. V rámci testu nám navyše prialo aj počasie a tak sme mali možnosť odskúšať nielen všetky povolené druhy pneumatík DMACK, ktoré budeme obúvať na Monte Carle, ale aj rôzne, v priebehu dňa meniace sa povrchy vozovky, či tmu. Naozaj sme si nemohli predstaviť lepšie podmienky na testovanie. Bolo to perfektné, už sa neviem dočkať štartu,“ povedal po náročnom dni Jaro Melichárek.
„Do Monte Carla odlietame v sobotu zavčasu ráno, aby sme stihli úvodný ceremoniál spojený s tradičným fotografovaním posádok. Potom sa už začína trojdňový maratón obhliadok tratí, v utorok dopoludnia máme najskôr v pláne absolvovať shakedown a popoludní by sme chceli stihnúť ešte krátky test. Večer nás čaká slávnostný štart a v stredu ráno ostrý štart do súťaže, ktorá bude trvať až do nedele. Dúfam, že všetko bude klapať podľa našich predstáv a s dávkou potrebného šťastia sa nám podarí dôjsť až do cieľa tejto nesmierne náročnej súťaže“, zhrnul na záver najbližší program a cieľ tímu manažér Melico Racing Teamu Erik Melichárek.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.