Stejně jako letos (jenže to bylo v rámci IRC) i v příštím roce nebude možné na Rally Monte Carlo využít systém SuperRally.
Po jisté odmlce se Rally Monte Carlo v lednu vrátí do kalendáře MS. Za poslední 3 roky se toho hodně změnilo. Jedna z klasik světového šampionátu bude mít ale určité výhradní postavení. Představitelé Rally Monte Carlo chtějí totiž navázat na úspěšnou tradici z minulosti.
FIA s tím souhlasí, nedávno navíc vyzvala soutěže, aby si každá z nich vytvořila svůj speciální "duch". "Osobně bych nechtěl automaticky do MS jen protože je to MS. Soutěž MS je velmi komplikovaná a my si chceme být jistí, že se nám podaří udržet náš duch," říká Christian Tornate.
"V současné rally jde stále více o rychlost na zkoušce. Jenže my bychom chtěli vyjít z naší tradice a v cíli uvítat hlavně ty, kteří na trati vůbec zůstanou, a ne každého, kdo jeden den vyletí a druhý bude pokračovat. Podle nás by to nemělo být možné. Kdo jednou vyjel, je venku. Proto jsme se zeptali FIA, jestli je pravidlo SuperRally povinné. Nakonec jsem se domluvili, že během naší soutěže platit nebude."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?