Stejně jako letos (jenže to bylo v rámci IRC) i v příštím roce nebude možné na Rally Monte Carlo využít systém SuperRally.
Po jisté odmlce se Rally Monte Carlo v lednu vrátí do kalendáře MS. Za poslední 3 roky se toho hodně změnilo. Jedna z klasik světového šampionátu bude mít ale určité výhradní postavení. Představitelé Rally Monte Carlo chtějí totiž navázat na úspěšnou tradici z minulosti.
FIA s tím souhlasí, nedávno navíc vyzvala soutěže, aby si každá z nich vytvořila svůj speciální "duch". "Osobně bych nechtěl automaticky do MS jen protože je to MS. Soutěž MS je velmi komplikovaná a my si chceme být jistí, že se nám podaří udržet náš duch," říká Christian Tornate.
"V současné rally jde stále více o rychlost na zkoušce. Jenže my bychom chtěli vyjít z naší tradice a v cíli uvítat hlavně ty, kteří na trati vůbec zůstanou, a ne každého, kdo jeden den vyletí a druhý bude pokračovat. Podle nás by to nemělo být možné. Kdo jednou vyjel, je venku. Proto jsme se zeptali FIA, jestli je pravidlo SuperRally povinné. Nakonec jsem se domluvili, že během naší soutěže platit nebude."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?