Davidu Richardsovi běží čas. Šéf Prodrivu totiž stále bojuje, aby zajistil dostatek financí pro svůj aktuální projekt Mini WRC. Situace došla již prý tak daleko, že se David ptal na Světové radě FIA, zda-li by nešly trochu poupravit předpisy.
Prvotní eufórie ze začátku roku se, zdá se, vytrácí. I když by značka Mini mohla marketingově táhnout, tak jsou jednání s potencionálními sponzory všeljaká, jen ne úspěšná. Už týdny bojuje šéf Prodrivu, David Richards, o to, aby dodržel svoji dohodu s BMW (majitel Mini) a sehnal nějakého sponzora. Doposud se mu však nezadařilo. Teď ho ale začíná již docela tlačit čas.
Na společném jednání výrobců, promotéra a FIA se David preventivně optal, jestli by bylo možné trochu pozměnit pravidla. Boss Prodrivu vyložil karty na stůl: Momentálně má peníze jen na sedm nebo osm soutěží, ale v žádném případě ne na celou sezonu.
Pokud by měla být FIA striktní, tak by se Mini do mohlo zapsat. To by také znamenalo, že by nemohla být provedena nová homologace speciálu Mini John Cooper Works, která je plánována na začátek března. Týmu by se tak nedostalo nejen potřebných vylepšení, ale celý projekt by byl ve slepé uličce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?