Kris Meeke na finálovém závodu sezony jen těsně nedojel na pódiu. I tak v táboře Mini panuje spokojenost. Očekávání byla během prvního roku pro Mini John Cooper Works o hodně překonána.
S podiem to nakonec nevyšlo, i když Kris Meeke během posledního dne dokázal stáhnout přes 40s z náskoku Henninga Solberga. Jen chyba na poslední Power Stage mu zabránila v zisku bedny.
"Celkově jsme měli docela slušný víkend. V průběhu rally se vyskytly nějaké nepříjemnosti, které nás stály asi 3 minuty," mluví Kris Meeke mimo jiné o problémech s motorem. "Samozřejmě jsem to trochu pokazil s Power Stage. Šlo tam o všechno a my udělali chybu a draze jsme za to zaplatili. To je život. Snad budeme v budoucnu moci pomýšlet výše jak na třetí místo. Po této sezoně jsme dosáhli dobrého výsledku. Moci bojovat s novým týmem a novým autem o pódia, to je fantastické. Ode dneška za rok bychom chtěli být v situaci, kdy budeme moci bojovat o vítězství."
Týmový šéf Mini, David Richards, k tomu říká: "Stejně jako mnoho dalších soutěží v tomto roce měla i tato svoje vrcholy a pády. Kris by mohl být ještě výše nebýt jeho polohodin na poslední zkoušce, ale když vezmete, co všechno mohlo být. Prostě to nebyla tato situace, ve které bychom měli potřebnou špetku štěstí. Když si ale vezmu tuto rally a našich TOP5 umístění v pouze šesti soutěžích a zamyslím se nad tím, čeho jsme dosáhli v pouze šesti měsících, tak mohu jen říci: Mini WRC Team složil svoji zkoušku z dospělosti. A to byl jen začátek."
V příštím roce se Mini zúčastní všech soutěží (psali jsme zde). V březnu by měla přijít první evoluce WRCčka, která by měla přinést určitý krok kupředu. "Se sportovními úspěchy týmy jsme hodně spokojení, hodně překračují naše očekávání. Výkon týmu a jezdců také sedí, krom toho tu máme výborného týmového ducha. To vše se pozitivně odráží na Mini John Cooper Works. To je přesně to, o co tu jde," říká sportovní šéf Mini, Dirk Hollweg.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.