Kris Meeke na finálovém závodu sezony jen těsně nedojel na pódiu. I tak v táboře Mini panuje spokojenost. Očekávání byla během prvního roku pro Mini John Cooper Works o hodně překonána.
S podiem to nakonec nevyšlo, i když Kris Meeke během posledního dne dokázal stáhnout přes 40s z náskoku Henninga Solberga. Jen chyba na poslední Power Stage mu zabránila v zisku bedny.
"Celkově jsme měli docela slušný víkend. V průběhu rally se vyskytly nějaké nepříjemnosti, které nás stály asi 3 minuty," mluví Kris Meeke mimo jiné o problémech s motorem. "Samozřejmě jsem to trochu pokazil s Power Stage. Šlo tam o všechno a my udělali chybu a draze jsme za to zaplatili. To je život. Snad budeme v budoucnu moci pomýšlet výše jak na třetí místo. Po této sezoně jsme dosáhli dobrého výsledku. Moci bojovat s novým týmem a novým autem o pódia, to je fantastické. Ode dneška za rok bychom chtěli být v situaci, kdy budeme moci bojovat o vítězství."
Týmový šéf Mini, David Richards, k tomu říká: "Stejně jako mnoho dalších soutěží v tomto roce měla i tato svoje vrcholy a pády. Kris by mohl být ještě výše nebýt jeho polohodin na poslední zkoušce, ale když vezmete, co všechno mohlo být. Prostě to nebyla tato situace, ve které bychom měli potřebnou špetku štěstí. Když si ale vezmu tuto rally a našich TOP5 umístění v pouze šesti soutěžích a zamyslím se nad tím, čeho jsme dosáhli v pouze šesti měsících, tak mohu jen říci: Mini WRC Team složil svoji zkoušku z dospělosti. A to byl jen začátek."
V příštím roce se Mini zúčastní všech soutěží (psali jsme zde). V březnu by měla přijít první evoluce WRCčka, která by měla přinést určitý krok kupředu. "Se sportovními úspěchy týmy jsme hodně spokojení, hodně překračují naše očekávání. Výkon týmu a jezdců také sedí, krom toho tu máme výborného týmového ducha. To vše se pozitivně odráží na Mini John Cooper Works. To je přesně to, o co tu jde," říká sportovní šéf Mini, Dirk Hollweg.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?