Kris Meeke na finálovém závodu sezony jen těsně nedojel na pódiu. I tak v táboře Mini panuje spokojenost. Očekávání byla během prvního roku pro Mini John Cooper Works o hodně překonána.
S podiem to nakonec nevyšlo, i když Kris Meeke během posledního dne dokázal stáhnout přes 40s z náskoku Henninga Solberga. Jen chyba na poslední Power Stage mu zabránila v zisku bedny.
"Celkově jsme měli docela slušný víkend. V průběhu rally se vyskytly nějaké nepříjemnosti, které nás stály asi 3 minuty," mluví Kris Meeke mimo jiné o problémech s motorem. "Samozřejmě jsem to trochu pokazil s Power Stage. Šlo tam o všechno a my udělali chybu a draze jsme za to zaplatili. To je život. Snad budeme v budoucnu moci pomýšlet výše jak na třetí místo. Po této sezoně jsme dosáhli dobrého výsledku. Moci bojovat s novým týmem a novým autem o pódia, to je fantastické. Ode dneška za rok bychom chtěli být v situaci, kdy budeme moci bojovat o vítězství."
Týmový šéf Mini, David Richards, k tomu říká: "Stejně jako mnoho dalších soutěží v tomto roce měla i tato svoje vrcholy a pády. Kris by mohl být ještě výše nebýt jeho polohodin na poslední zkoušce, ale když vezmete, co všechno mohlo být. Prostě to nebyla tato situace, ve které bychom měli potřebnou špetku štěstí. Když si ale vezmu tuto rally a našich TOP5 umístění v pouze šesti soutěžích a zamyslím se nad tím, čeho jsme dosáhli v pouze šesti měsících, tak mohu jen říci: Mini WRC Team složil svoji zkoušku z dospělosti. A to byl jen začátek."
V příštím roce se Mini zúčastní všech soutěží (psali jsme zde). V březnu by měla přijít první evoluce WRCčka, která by měla přinést určitý krok kupředu. "Se sportovními úspěchy týmy jsme hodně spokojení, hodně překračují naše očekávání. Výkon týmu a jezdců také sedí, krom toho tu máme výborného týmového ducha. To vše se pozitivně odráží na Mini John Cooper Works. To je přesně to, o co tu jde," říká sportovní šéf Mini, Dirk Hollweg.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.