Kris Meeke na finálovém závodu sezony jen těsně nedojel na pódiu. I tak v táboře Mini panuje spokojenost. Očekávání byla během prvního roku pro Mini John Cooper Works o hodně překonána.
S podiem to nakonec nevyšlo, i když Kris Meeke během posledního dne dokázal stáhnout přes 40s z náskoku Henninga Solberga. Jen chyba na poslední Power Stage mu zabránila v zisku bedny.
"Celkově jsme měli docela slušný víkend. V průběhu rally se vyskytly nějaké nepříjemnosti, které nás stály asi 3 minuty," mluví Kris Meeke mimo jiné o problémech s motorem. "Samozřejmě jsem to trochu pokazil s Power Stage. Šlo tam o všechno a my udělali chybu a draze jsme za to zaplatili. To je život. Snad budeme v budoucnu moci pomýšlet výše jak na třetí místo. Po této sezoně jsme dosáhli dobrého výsledku. Moci bojovat s novým týmem a novým autem o pódia, to je fantastické. Ode dneška za rok bychom chtěli být v situaci, kdy budeme moci bojovat o vítězství."
Týmový šéf Mini, David Richards, k tomu říká: "Stejně jako mnoho dalších soutěží v tomto roce měla i tato svoje vrcholy a pády. Kris by mohl být ještě výše nebýt jeho polohodin na poslední zkoušce, ale když vezmete, co všechno mohlo být. Prostě to nebyla tato situace, ve které bychom měli potřebnou špetku štěstí. Když si ale vezmu tuto rally a našich TOP5 umístění v pouze šesti soutěžích a zamyslím se nad tím, čeho jsme dosáhli v pouze šesti měsících, tak mohu jen říci: Mini WRC Team složil svoji zkoušku z dospělosti. A to byl jen začátek."
V příštím roce se Mini zúčastní všech soutěží (psali jsme zde). V březnu by měla přijít první evoluce WRCčka, která by měla přinést určitý krok kupředu. "Se sportovními úspěchy týmy jsme hodně spokojení, hodně překračují naše očekávání. Výkon týmu a jezdců také sedí, krom toho tu máme výborného týmového ducha. To vše se pozitivně odráží na Mini John Cooper Works. To je přesně to, o co tu jde," říká sportovní šéf Mini, Dirk Hollweg.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.