O vítězství ve Španělsku by si to mohli rozdat Sébastien Loeb a Jari-Matti Latvala. Mikko Hirvonen musí hlavně dojet do cíle.
MS v rally vstupuje soutěží ve Španělsku do své závěrečné fáze. Fordu se celkem nečekaně naskytla velká šance: Sébastienu Loebovi může přerušit jeho šňůru získu titulů v řadě. Mikko Hirvonen má stejně bodů jako Sébastien Loeb. Ford tedy vymyšlí taktiku jak na Loeba: Jari-Matti Latvala by měl jet maximálně nahraně, aby na Loeba vytvořil tlak a případně ho i o nějaké body obral. Hirvonen by měl jet naopak za všech okolnosti hlavně s cílem soutěž dokončit.
"Jari-Matti již dokázal, že by takovou soutěž mohl vyhrát. První šotolinový den mu pomůže. Chceme, aby na to Jari opravdu zatlačil. Chceme, aby jel v předu a bojoval s Citroëny o vítězství a obral Loeba o body," cituje Malcolma Wilsona autosport.com.
"Mikko musí hlavně dojet do cíle a pokud možno co nejvíc vpředu, jak to jen půjde. Pokud by i Mikko dokázal bojovat o vítězství, tak by to bylo velkolepé. Musí se na to ale cítit." Nehoda by totiž Mikkovu nečekanou šanci stát se šampionem mohla úplně zhatit. Wilson teď tudíž vidí jen jedinou možnost, jak získat pro Ford titul.
"Musíme Loebovi zabránit, aby vyhrál rally i Power Stage. To se nesmí stát. Pokud se to stane, tak je titul pryč. Je to Mikkova jedinečná šance. Od roku 2009, kdy byl ve stejné situaci, se jako jezdec zlepšil." Jen připomeňme, že Mikko tehdy ztratil titul o pouhý 1 bod.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?