Místo kompletního programu v MS čeká na Kena Blocka v Austrálii teprve šestý závod sezony. Tímto stylem se americká hvězda asi jen těžko dostane do tempa. Je možné, že místo dalšího programu ve WRC čeká na Blocka účast v rallycrossovém šampionátu.
Kariéra Kena Blocka v MS čítá zatím pouze 15 závodů. Vloni představil Ken ambiciónzní tříletý program s Fordem, předtím startoval v MS třikrát se Subaru. Vloni jsme Blocka viděli s Focusem WRC na sedmi soutěžích, jednou bodoval (Španělsko). Letos pokračuje s Fiestou WRC. Před sezonou se dokonce spekulovalo o tom, že jeho tým nasadí dvě auta.
Jenže realita je jiná, po pěti soutěžích roku a velmi chabých výkonech se začíná pochybovat, jestli má Američan stále chuť ve WRC jezdit. "Abych dokázal držet krok, tak se musím ještě hodně učit. To ale půjde jen tehdy, když budu více jezdit. Musel bych tedy ve Fiestě WRC daleko více sedět. Jak bych to ale měl udělat, to v tento moment ani já sám nevím. Musím vyhovět mým sponzorům a partnerům, kteří si přejí, abych byl více v Americe," říká Ken.
Bez sportovního uspěchu ale bude pokračování v MS jen velmi obtížné. Navíc musíme přičíst i to, že Block začal závodit velmi pozdě. Takže proč by měl pokračovat? Navíc s vrcholem sezony WRC, rally ve Finsku, kolidovaly X-Games v USA: "To byl podnik, ke kterému jsem smluvně vázán. Navíc se mi také líbí."
"Rallycross je velmi kompaktní a těší se stále větší popularitě. Je to sport zcela podle mého gusta. Mám rád ale i WRC, je to velmi hezký a náročný šampionát, ale je také časově a finančně náročný. Příští týden si musíme sednout a domluvit se na programu na příští rok, je hodně možností a nápadů, co bych mohl jezdit."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?