Místo kompletního programu v MS čeká na Kena Blocka v Austrálii teprve šestý závod sezony. Tímto stylem se americká hvězda asi jen těžko dostane do tempa. Je možné, že místo dalšího programu ve WRC čeká na Blocka účast v rallycrossovém šampionátu.
Kariéra Kena Blocka v MS čítá zatím pouze 15 závodů. Vloni představil Ken ambiciónzní tříletý program s Fordem, předtím startoval v MS třikrát se Subaru. Vloni jsme Blocka viděli s Focusem WRC na sedmi soutěžích, jednou bodoval (Španělsko). Letos pokračuje s Fiestou WRC. Před sezonou se dokonce spekulovalo o tom, že jeho tým nasadí dvě auta.
Jenže realita je jiná, po pěti soutěžích roku a velmi chabých výkonech se začíná pochybovat, jestli má Američan stále chuť ve WRC jezdit. "Abych dokázal držet krok, tak se musím ještě hodně učit. To ale půjde jen tehdy, když budu více jezdit. Musel bych tedy ve Fiestě WRC daleko více sedět. Jak bych to ale měl udělat, to v tento moment ani já sám nevím. Musím vyhovět mým sponzorům a partnerům, kteří si přejí, abych byl více v Americe," říká Ken.
Bez sportovního uspěchu ale bude pokračování v MS jen velmi obtížné. Navíc musíme přičíst i to, že Block začal závodit velmi pozdě. Takže proč by měl pokračovat? Navíc s vrcholem sezony WRC, rally ve Finsku, kolidovaly X-Games v USA: "To byl podnik, ke kterému jsem smluvně vázán. Navíc se mi také líbí."
"Rallycross je velmi kompaktní a těší se stále větší popularitě. Je to sport zcela podle mého gusta. Mám rád ale i WRC, je to velmi hezký a náročný šampionát, ale je také časově a finančně náročný. Příští týden si musíme sednout a domluvit se na programu na příští rok, je hodně možností a nápadů, co bych mohl jezdit."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?