Henning Solberg, starší bratr mistra světa z roku 2003 Pettera, je pravidelným účastníkem MS již sedm let. Ale jak moc toho opravdu víme o přátelském Norovi? Přečtěte si rozhovor serveru wrc.com.
Jaké je Vaše nejoblíbenější místo na světě a proč?
Moje chata ve Švédsku je pěkná, mám to tam rád. Je to tam klidné a je to uprostřed ničeho, takže tam můžete dělat spoustu věcí.
Jak dobře jste si vedl ve škole?
Musím říci, že docela dobře. Mým nejlepším předmětem byla asi matematika.
Jaká byla Vaše nejoblíbenější hračka v dětství?
Autíčka na dálková ovládání - stejně jako u Pettera.
Kdyby jste byl na pustém ostrově, jaké tři věci byste potřeboval k tomu, abyste přežil?
Potřeboval bych háček, abych mohl lovit ryby, nůž a něco, čím bych udělal oheň. Jednoduché. Kdyby to nemělo být nadlouho, tak bych jednu z těchto věcí nahradil rychločlunem, abych odtud mohl odjet.
Kdyby jste se nestal rallyovým jezdcem, jakou profesi byste teď zastával?
Věnoval bych se alpskému lyžování. Kdybyste viděli moje nohy, tak byste pochopili.
Jaká je nejvíce nudná věc, kterou dělá Vaše spolujezdkyně?
To, že je občas tak tichá!
Kdo je takovým neznámým hrdinou ve Vašem týmu?
Narozdíl od minulých let nemohu říci Georga Blacka, který se mi stará o gumy, protože letos nám musí dát jen jedny gumy. Takže řeknu Jacka, muže který dělá na levé přední části mého vozu. Je dobrý, dělá opravdu tvrdě a navíc má ještě na starosti celkovou kontrolu vozu.
Co by bylo ve Vašem oblíbeném sandwichi?
Kuřecí maso, cibule, majonéza, omáčka, sýr, rajče a avokádo. Je tomu opravdu tak. Dělám si ho často.
Jak si představujete Váš ideální den bez rally?
Pokud někdy nějaký takový budu mít, tak bych ho chtěl strávit s rodinou. Možná bych zašel na koně s mou dcerou, které je deset a už skáče přes jeden metr vysoko. Se synem bych zašel na cross-karting. Momentálně vede norský šampionát a je číslem dvě ve Švédsku. To by byl dobrý den, ale jeden takový by Vás mohl vyděsit a znervoznit také.
Váš týmový boss by měl přijít na večeři. Co byste mu uvařil?
Umím velmi neobvyklý kuřecí vývar. Nemůžu Vám řici, co je v něm, protože je to tajemství, ale je ostrý a pálivý.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.