Henning Solberg, starší bratr mistra světa z roku 2003 Pettera, je pravidelným účastníkem MS již sedm let. Ale jak moc toho opravdu víme o přátelském Norovi? Přečtěte si rozhovor serveru wrc.com.
Jaké je Vaše nejoblíbenější místo na světě a proč?
Moje chata ve Švédsku je pěkná, mám to tam rád. Je to tam klidné a je to uprostřed ničeho, takže tam můžete dělat spoustu věcí.
Jak dobře jste si vedl ve škole?
Musím říci, že docela dobře. Mým nejlepším předmětem byla asi matematika.
Jaká byla Vaše nejoblíbenější hračka v dětství?
Autíčka na dálková ovládání - stejně jako u Pettera.
Kdyby jste byl na pustém ostrově, jaké tři věci byste potřeboval k tomu, abyste přežil?
Potřeboval bych háček, abych mohl lovit ryby, nůž a něco, čím bych udělal oheň. Jednoduché. Kdyby to nemělo být nadlouho, tak bych jednu z těchto věcí nahradil rychločlunem, abych odtud mohl odjet.
Kdyby jste se nestal rallyovým jezdcem, jakou profesi byste teď zastával?
Věnoval bych se alpskému lyžování. Kdybyste viděli moje nohy, tak byste pochopili.
Jaká je nejvíce nudná věc, kterou dělá Vaše spolujezdkyně?
To, že je občas tak tichá!
Kdo je takovým neznámým hrdinou ve Vašem týmu?
Narozdíl od minulých let nemohu říci Georga Blacka, který se mi stará o gumy, protože letos nám musí dát jen jedny gumy. Takže řeknu Jacka, muže který dělá na levé přední části mého vozu. Je dobrý, dělá opravdu tvrdě a navíc má ještě na starosti celkovou kontrolu vozu.
Co by bylo ve Vašem oblíbeném sandwichi?
Kuřecí maso, cibule, majonéza, omáčka, sýr, rajče a avokádo. Je tomu opravdu tak. Dělám si ho často.
Jak si představujete Váš ideální den bez rally?
Pokud někdy nějaký takový budu mít, tak bych ho chtěl strávit s rodinou. Možná bych zašel na koně s mou dcerou, které je deset a už skáče přes jeden metr vysoko. Se synem bych zašel na cross-karting. Momentálně vede norský šampionát a je číslem dvě ve Švédsku. To by byl dobrý den, ale jeden takový by Vás mohl vyděsit a znervoznit také.
Váš týmový boss by měl přijít na večeři. Co byste mu uvařil?
Umím velmi neobvyklý kuřecí vývar. Nemůžu Vám řici, co je v něm, protože je to tajemství, ale je ostrý a pálivý.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?