Henning Solberg, starší bratr mistra světa z roku 2003 Pettera, je pravidelným účastníkem MS již sedm let. Ale jak moc toho opravdu víme o přátelském Norovi? Přečtěte si rozhovor serveru wrc.com.
Jaké je Vaše nejoblíbenější místo na světě a proč?
Moje chata ve Švédsku je pěkná, mám to tam rád. Je to tam klidné a je to uprostřed ničeho, takže tam můžete dělat spoustu věcí.
Jak dobře jste si vedl ve škole?
Musím říci, že docela dobře. Mým nejlepším předmětem byla asi matematika.
Jaká byla Vaše nejoblíbenější hračka v dětství?
Autíčka na dálková ovládání - stejně jako u Pettera.
Kdyby jste byl na pustém ostrově, jaké tři věci byste potřeboval k tomu, abyste přežil?
Potřeboval bych háček, abych mohl lovit ryby, nůž a něco, čím bych udělal oheň. Jednoduché. Kdyby to nemělo být nadlouho, tak bych jednu z těchto věcí nahradil rychločlunem, abych odtud mohl odjet.
Kdyby jste se nestal rallyovým jezdcem, jakou profesi byste teď zastával?
Věnoval bych se alpskému lyžování. Kdybyste viděli moje nohy, tak byste pochopili.
Jaká je nejvíce nudná věc, kterou dělá Vaše spolujezdkyně?
To, že je občas tak tichá!
Kdo je takovým neznámým hrdinou ve Vašem týmu?
Narozdíl od minulých let nemohu říci Georga Blacka, který se mi stará o gumy, protože letos nám musí dát jen jedny gumy. Takže řeknu Jacka, muže který dělá na levé přední části mého vozu. Je dobrý, dělá opravdu tvrdě a navíc má ještě na starosti celkovou kontrolu vozu.
Co by bylo ve Vašem oblíbeném sandwichi?
Kuřecí maso, cibule, majonéza, omáčka, sýr, rajče a avokádo. Je tomu opravdu tak. Dělám si ho často.
Jak si představujete Váš ideální den bez rally?
Pokud někdy nějaký takový budu mít, tak bych ho chtěl strávit s rodinou. Možná bych zašel na koně s mou dcerou, které je deset a už skáče přes jeden metr vysoko. Se synem bych zašel na cross-karting. Momentálně vede norský šampionát a je číslem dvě ve Švédsku. To by byl dobrý den, ale jeden takový by Vás mohl vyděsit a znervoznit také.
Váš týmový boss by měl přijít na večeři. Co byste mu uvařil?
Umím velmi neobvyklý kuřecí vývar. Nemůžu Vám řici, co je v něm, protože je to tajemství, ale je ostrý a pálivý.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.