Henning Solberg, starší bratr mistra světa z roku 2003 Pettera, je pravidelným účastníkem MS již sedm let. Ale jak moc toho opravdu víme o přátelském Norovi? Přečtěte si rozhovor serveru wrc.com.
Jaké je Vaše nejoblíbenější místo na světě a proč?
Moje chata ve Švédsku je pěkná, mám to tam rád. Je to tam klidné a je to uprostřed ničeho, takže tam můžete dělat spoustu věcí.
Jak dobře jste si vedl ve škole?
Musím říci, že docela dobře. Mým nejlepším předmětem byla asi matematika.
Jaká byla Vaše nejoblíbenější hračka v dětství?
Autíčka na dálková ovládání - stejně jako u Pettera.
Kdyby jste byl na pustém ostrově, jaké tři věci byste potřeboval k tomu, abyste přežil?
Potřeboval bych háček, abych mohl lovit ryby, nůž a něco, čím bych udělal oheň. Jednoduché. Kdyby to nemělo být nadlouho, tak bych jednu z těchto věcí nahradil rychločlunem, abych odtud mohl odjet.
Kdyby jste se nestal rallyovým jezdcem, jakou profesi byste teď zastával?
Věnoval bych se alpskému lyžování. Kdybyste viděli moje nohy, tak byste pochopili.
Jaká je nejvíce nudná věc, kterou dělá Vaše spolujezdkyně?
To, že je občas tak tichá!
Kdo je takovým neznámým hrdinou ve Vašem týmu?
Narozdíl od minulých let nemohu říci Georga Blacka, který se mi stará o gumy, protože letos nám musí dát jen jedny gumy. Takže řeknu Jacka, muže který dělá na levé přední části mého vozu. Je dobrý, dělá opravdu tvrdě a navíc má ještě na starosti celkovou kontrolu vozu.
Co by bylo ve Vašem oblíbeném sandwichi?
Kuřecí maso, cibule, majonéza, omáčka, sýr, rajče a avokádo. Je tomu opravdu tak. Dělám si ho často.
Jak si představujete Váš ideální den bez rally?
Pokud někdy nějaký takový budu mít, tak bych ho chtěl strávit s rodinou. Možná bych zašel na koně s mou dcerou, které je deset a už skáče přes jeden metr vysoko. Se synem bych zašel na cross-karting. Momentálně vede norský šampionát a je číslem dvě ve Švédsku. To by byl dobrý den, ale jeden takový by Vás mohl vyděsit a znervoznit také.
Váš týmový boss by měl přijít na večeři. Co byste mu uvařil?
Umím velmi neobvyklý kuřecí vývar. Nemůžu Vám řici, co je v něm, protože je to tajemství, ale je ostrý a pálivý.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?