Henning Solberg, starší bratr mistra světa z roku 2003 Pettera, je pravidelným účastníkem MS již sedm let. Ale jak moc toho opravdu víme o přátelském Norovi? Přečtěte si rozhovor serveru wrc.com.
Jaké je Vaše nejoblíbenější místo na světě a proč?
Moje chata ve Švédsku je pěkná, mám to tam rád. Je to tam klidné a je to uprostřed ničeho, takže tam můžete dělat spoustu věcí.
Jak dobře jste si vedl ve škole?
Musím říci, že docela dobře. Mým nejlepším předmětem byla asi matematika.
Jaká byla Vaše nejoblíbenější hračka v dětství?
Autíčka na dálková ovládání - stejně jako u Pettera.
Kdyby jste byl na pustém ostrově, jaké tři věci byste potřeboval k tomu, abyste přežil?
Potřeboval bych háček, abych mohl lovit ryby, nůž a něco, čím bych udělal oheň. Jednoduché. Kdyby to nemělo být nadlouho, tak bych jednu z těchto věcí nahradil rychločlunem, abych odtud mohl odjet.
Kdyby jste se nestal rallyovým jezdcem, jakou profesi byste teď zastával?
Věnoval bych se alpskému lyžování. Kdybyste viděli moje nohy, tak byste pochopili.
Jaká je nejvíce nudná věc, kterou dělá Vaše spolujezdkyně?
To, že je občas tak tichá!
Kdo je takovým neznámým hrdinou ve Vašem týmu?
Narozdíl od minulých let nemohu říci Georga Blacka, který se mi stará o gumy, protože letos nám musí dát jen jedny gumy. Takže řeknu Jacka, muže který dělá na levé přední části mého vozu. Je dobrý, dělá opravdu tvrdě a navíc má ještě na starosti celkovou kontrolu vozu.
Co by bylo ve Vašem oblíbeném sandwichi?
Kuřecí maso, cibule, majonéza, omáčka, sýr, rajče a avokádo. Je tomu opravdu tak. Dělám si ho často.
Jak si představujete Váš ideální den bez rally?
Pokud někdy nějaký takový budu mít, tak bych ho chtěl strávit s rodinou. Možná bych zašel na koně s mou dcerou, které je deset a už skáče přes jeden metr vysoko. Se synem bych zašel na cross-karting. Momentálně vede norský šampionát a je číslem dvě ve Švédsku. To by byl dobrý den, ale jeden takový by Vás mohl vyděsit a znervoznit také.
Váš týmový boss by měl přijít na večeři. Co byste mu uvařil?
Umím velmi neobvyklý kuřecí vývar. Nemůžu Vám řici, co je v něm, protože je to tajemství, ale je ostrý a pálivý.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.