Čeká nás v roce 2012 v MS v rally velký boom? Jari Ketomaa se chce zúčastnit šesti soutěží a podle posledních informací by měl po dvouroční pauze za chvíli oznámit svůj comeback i Chris Atkinson. Pro Australana narozdíl od mnoha jeho kolegů domácí závod nehraje žádnou roli.
Chris Atkinson se na světovém poli naposledy ukázal při prvním závodu sezony 2009 v Irsku. Při 67 startech v MS mezi lety 2004 až 2009 se Australanovi podařilo zajet 40 nejrychlejších časů na jednotlivých RZ a šestkrát se mu podařilo dostat se na podium. V jeho nejlepší sezoně, kterou byl rok 2008, získal druhé místo v Mexiku a v Argentině. Aktuálně se prezentuje za volantem továrního speciálu Proton Satria Neo S2000 v Asijsko-Pacifickém šampionátu. Na posledním závodě na Novém Zélandu si připsal již třetí vítězství v této sezoně. Teď by chtěl 31letý pilot zpět do WRC.
"Myslím, že jsem dokázal, že jsem ještě dost rychlý a mladý na to, abych mohl jezdit WRC. Aktuální vozy WRC nejsou zase tak daleko od současných S2000, takže bych s přestupem neměl žádný problém. Mimo to jsem několikrát mluvil s Kenem Blockem a vím, kam to směřuje," říká Chris.
Start na zářiové domácí soutěži nevidí jezdec bydlící v Monte Carlu jako výhodu. "Domácí soutěž není bezpodmínečně nejlepší volbou. Tlak domácího publika je velký. Když jedete na špici, tak řeknou, že znáte domácí tratě, když na špici nejedete, tak řeknou, že na to nemáte. Můžete tak více ztratit než získat." Proto Atkinson plánuje radši dlouhodoběji. "Na konci sezony ve Walesu bych už určitě chtěl stát na startu. Ale v principu se již soustředíme na nějaký větší program na příští sezonu. Šest závodů je lepších jak čtyři. Momentálně to vypadá, že by jich mohlo být ještě více. Držte mi palce."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.