Čeká nás v roce 2012 v MS v rally velký boom? Jari Ketomaa se chce zúčastnit šesti soutěží a podle posledních informací by měl po dvouroční pauze za chvíli oznámit svůj comeback i Chris Atkinson. Pro Australana narozdíl od mnoha jeho kolegů domácí závod nehraje žádnou roli.
Chris Atkinson se na světovém poli naposledy ukázal při prvním závodu sezony 2009 v Irsku. Při 67 startech v MS mezi lety 2004 až 2009 se Australanovi podařilo zajet 40 nejrychlejších časů na jednotlivých RZ a šestkrát se mu podařilo dostat se na podium. V jeho nejlepší sezoně, kterou byl rok 2008, získal druhé místo v Mexiku a v Argentině. Aktuálně se prezentuje za volantem továrního speciálu Proton Satria Neo S2000 v Asijsko-Pacifickém šampionátu. Na posledním závodě na Novém Zélandu si připsal již třetí vítězství v této sezoně. Teď by chtěl 31letý pilot zpět do WRC.
"Myslím, že jsem dokázal, že jsem ještě dost rychlý a mladý na to, abych mohl jezdit WRC. Aktuální vozy WRC nejsou zase tak daleko od současných S2000, takže bych s přestupem neměl žádný problém. Mimo to jsem několikrát mluvil s Kenem Blockem a vím, kam to směřuje," říká Chris.
Start na zářiové domácí soutěži nevidí jezdec bydlící v Monte Carlu jako výhodu. "Domácí soutěž není bezpodmínečně nejlepší volbou. Tlak domácího publika je velký. Když jedete na špici, tak řeknou, že znáte domácí tratě, když na špici nejedete, tak řeknou, že na to nemáte. Můžete tak více ztratit než získat." Proto Atkinson plánuje radši dlouhodoběji. "Na konci sezony ve Walesu bych už určitě chtěl stát na startu. Ale v principu se již soustředíme na nějaký větší program na příští sezonu. Šest závodů je lepších jak čtyři. Momentálně to vypadá, že by jich mohlo být ještě více. Držte mi palce."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?