VÝSLEDKY V CÍLI: Sebastien Loeb zvítězil ve Finské rally. Francouz vytřel zrak všem konkurentům i přes to, že do závěrečné etapy startoval jako první a čistil tak trať.
Výsledky v cíli:
Psoeldní etapa Finské ralyl sejela trochu netradičně už v sobotu. Se svými více než sto čtyřiceti ostrýmikilometry fšak byla zároveň nejdelší etapou celé soutěže. Jako první do ní odstartoval Francouzský šampion Sebastien Loeb a tak na něj připadla nemilá úloha čističe tratě. Kdo však předpokládal, že se Loueb díky tomu bude propadat pořadím a neudrží své první místo, ten se pletl. Loeb v sobotu sice nevyhrával rychlostní zkoušky. Z celkových sobotních jedenácti testů vyhrál jen dva. Přesto však kontroloval svou pozici a v cíli se mohl radovat z dobití skandinávské tvrze. Velký souboj mezi "malým" Sebem, tedy Ogierem a Jarri-Matti Latvalou se odehrával o druhou příčku. Čest seveřanů a vozů Ford nakonec zachránil Latvala vybojovaným druhým místem. Ogier dojel třetí.Tím kdo však v sobotu předváděl nejlepší sport byl Mikko Hirvonen. Po své chybě z úvodní rychlostní zkoušky celé soutěže a následné velké časové ztrátě se během druhé a zejména třetí etapy dokázal probojovat až na čtvrté místo celkového pořadí. V sobotu Mikko vyhrál osm rychlostních testů.V šampionátu SWRC určeném pro vozy kategorie S2000 dominoval oblíbenec českých fanoušků Juha Hanninen s vozem Škoda Fabia S2000. Zpočátku mu zdatně sekundoval estonec Tanak, tomu však na osmé zkoušce zhasl v jedné ze zatáček motor a estonec ho nemohl dlouho nastartovat. Ztratil drahocený čas a propadl se až na páté místo ve své kategorii. Na druhou příčku se vyhoupla česká dvojice Prokop - Tománek a totu pozici si udržela až do cíle. Další české zastoupení bylo v šampionátu PWRC. Martin Semerád s Michalem Ernstem však na čtvrtém testu havarovali a jejich vůz dokonce chvilku hořel. V soutěži už se česká dvojice neobjevila ani v rámci superally. Posledním zástupcem českého rallysportu byl v rámci projektu WRC Academy "Černý Kohout", tedy dvojice Honza Černý - Pavel Kohout. Ti se zpočátku trochu prali s nástrahami nové tratě, na níž nikdy předtím nestartovali. V průběhu soutěže však česká posádka zrychlovala a v cíli z toho bylo pěkné páté místo mezi jezdci WRC Academy.
Pořadí
Výsledky po II. Etapě:
Souboj na špičce celkového pořadí i mezi jezdci v jednotlivých podšampionátech (SWRC, PWRC, WRC academy). Finská rally dnes pokračovala druhou etapou. Na jejím konci ale opět přišlo taktizování kvůli zítřejšímu startovnímu pořadí a rázem byla ze závodu opět fraška!!
Pořadí
Včera začal další podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, tradiční finská raůůy. Na startu se sešlo 118 posádek.
Dnes na RZ4 došlo k poměrně velkým haváriím.
První rychlostní zkoušku sice vyhrál Ketomaa na Fiestě WRC, ale na dalších se mu už tolik nedařilo. Vedení převzal Loeb, druhý byl Ogier. Čtvrté duo Latvala Ketomaa. Vůbec se den nepovedl Hirvonnenovi, který na RZ 2 lehce sklouzl mimo trať, zhasl mu motor a trafil pravým zadním kolem strom. To vyústilo v časovou ztrátu a poškození brzd. Třetí zkoušku absolovval s větší ztrátou. Soutěž je velmi vyrovnaná, 10 jezdců je ve 25 vteřinách.
V SWRC je ve vedení Tanak před Häninenem a naším Martinem Prokopem. Ten si prožil dva velké krizové momenty a byl velmi štastný, že je ve večením servisu. NAvedení ztrácí 25 vteřin.
V PWRC vede
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.