VÝSLEDKY V CÍLI: Sebastien Loeb zvítězil ve Finské rally. Francouz vytřel zrak všem konkurentům i přes to, že do závěrečné etapy startoval jako první a čistil tak trať.
Výsledky v cíli:
Psoeldní etapa Finské ralyl sejela trochu netradičně už v sobotu. Se svými více než sto čtyřiceti ostrýmikilometry fšak byla zároveň nejdelší etapou celé soutěže. Jako první do ní odstartoval Francouzský šampion Sebastien Loeb a tak na něj připadla nemilá úloha čističe tratě. Kdo však předpokládal, že se Loueb díky tomu bude propadat pořadím a neudrží své první místo, ten se pletl. Loeb v sobotu sice nevyhrával rychlostní zkoušky. Z celkových sobotních jedenácti testů vyhrál jen dva. Přesto však kontroloval svou pozici a v cíli se mohl radovat z dobití skandinávské tvrze. Velký souboj mezi "malým" Sebem, tedy Ogierem a Jarri-Matti Latvalou se odehrával o druhou příčku. Čest seveřanů a vozů Ford nakonec zachránil Latvala vybojovaným druhým místem. Ogier dojel třetí.Tím kdo však v sobotu předváděl nejlepší sport byl Mikko Hirvonen. Po své chybě z úvodní rychlostní zkoušky celé soutěže a následné velké časové ztrátě se během druhé a zejména třetí etapy dokázal probojovat až na čtvrté místo celkového pořadí. V sobotu Mikko vyhrál osm rychlostních testů.V šampionátu SWRC určeném pro vozy kategorie S2000 dominoval oblíbenec českých fanoušků Juha Hanninen s vozem Škoda Fabia S2000. Zpočátku mu zdatně sekundoval estonec Tanak, tomu však na osmé zkoušce zhasl v jedné ze zatáček motor a estonec ho nemohl dlouho nastartovat. Ztratil drahocený čas a propadl se až na páté místo ve své kategorii. Na druhou příčku se vyhoupla česká dvojice Prokop - Tománek a totu pozici si udržela až do cíle. Další české zastoupení bylo v šampionátu PWRC. Martin Semerád s Michalem Ernstem však na čtvrtém testu havarovali a jejich vůz dokonce chvilku hořel. V soutěži už se česká dvojice neobjevila ani v rámci superally. Posledním zástupcem českého rallysportu byl v rámci projektu WRC Academy "Černý Kohout", tedy dvojice Honza Černý - Pavel Kohout. Ti se zpočátku trochu prali s nástrahami nové tratě, na níž nikdy předtím nestartovali. V průběhu soutěže však česká posádka zrychlovala a v cíli z toho bylo pěkné páté místo mezi jezdci WRC Academy.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elenda D. Citroën DS3 WRC 2:39:37,0 --- 2. Latvala J. - M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +8,1 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +12,8 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:09,1 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:16,2 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:27,8 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +3:25,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +3:53,2 9. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC +3:59,8 10. Hänninen J. - Markkula M. Škoda FAbia S2000 1.SWRC +5:13,7Výsledky po II. Etapě:
Souboj na špičce celkového pořadí i mezi jezdci v jednotlivých podšampionátech (SWRC, PWRC, WRC academy). Finská rally dnes pokračovala druhou etapou. Na jejím konci ale opět přišlo taktizování kvůli zítřejšímu startovnímu pořadí a rázem byla ze závodu opět fraška!!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elenda D. Citroën DS3 WRC 1:29:01,3 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +1,5 3. Latvala J. - M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +2,6 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +29,2 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:00,1 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:28,7 7. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +1:36,2 8. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +1:51,0 9. Hänninen J. - Markkula M. Škoda FAbia S2000 1.SWRC +2:04,0 10. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +2:06,1Včera začal další podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, tradiční finská raůůy. Na startu se sešlo 118 posádek.
Dnes na RZ4 došlo k poměrně velkým haváriím.
První rychlostní zkoušku sice vyhrál Ketomaa na Fiestě WRC, ale na dalších se mu už tolik nedařilo. Vedení převzal Loeb, druhý byl Ogier. Čtvrté duo Latvala Ketomaa. Vůbec se den nepovedl Hirvonnenovi, který na RZ 2 lehce sklouzl mimo trať, zhasl mu motor a trafil pravým zadním kolem strom. To vyústilo v časovou ztrátu a poškození brzd. Třetí zkoušku absolovval s větší ztrátou. Soutěž je velmi vyrovnaná, 10 jezdců je ve 25 vteřinách.
V SWRC je ve vedení Tanak před Häninenem a naším Martinem Prokopem. Ten si prožil dva velké krizové momenty a byl velmi štastný, že je ve večením servisu. NAvedení ztrácí 25 vteřin.
V PWRC vede
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elenda D. Citroën DS3 WRC 20:17,5 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +2,8 3. Latvala J. - M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +4,4 4. Ketomaa J. - Strendberg M. Ford Fiesta WRC +7,0 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +12,6 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +14,3 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta S2000 1.SWRC +17,3 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +18,6 9. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +20,9 10. Hänninen J. - Markkula M. Škoda FAbia S2000 2.SWRC +25,8
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.