Plány na nové soutěže ve WRC běží na plné obrátky. Do kalendáře se musí dostat nové a důležité trhy. Hrozí tak, že na evropské klasiky nezbude již místo.
Směr pro WRC je jasný. Do kalendáře by se brzy měly dostat klíčové trhy jako je Indie, Čína nebo Severní Amerika. Aktuálně zainteresovaní výrobci a i nově příchozí VW tlačí na promotéra, společnost NOS, a FIA. Nicméně počet soutěží by neměl v žádném případě vzrůst až na úroveň F1 (19 závodů letos, když závod v Bahrainu musel být kvůli politické situaci v zemi zrušen). Některé země tedy budou muset přijít o svou soutěž v MS. Především by se měl omezit počet soutěží v Evropě, jak nedávno naznačil prezident FIA, Jean Todt. To by mohlo mít dopad také na Rally Deutschland.
Skončí soutěž v Německu...
"Jsou zde rozdílné úhly pohledu. Z jednoho reprezentuje Rally Deutschland klíčový evropský trh pro výrobce angažované v MS. K tomu je také dobře organizovaná. Na druhou stranu se ale člověk může ptát, proč bychom měli mít v MS dvě soutěže, které si jsou tak blízko (soutěže v Německu a Francii). Tyto dvě soutěže od sebe leží pouhých 150 km. Už to tak vypadá, že v krátké době bude muset Německo nebo Francie o svoji soutěž přijít. To samé by mohlo platit i o Portugalsku a Španělsku a o dalších regionech," říká manažerka MS, Michele Moutonová.
...a nebo ve Francii? Nebo se obě soutěž sloučí?
U FIA však dobře vědí, že by se MS mělo zachovat na tradičních tratích a snaží se tak zvýšit kontakty s pořadateli. "Řešením pro Evropu by mohly být soutěže, které by zasahovaly do dvou států. Jsou zde již i nějaké návrhy. Pokud by se MS mělo prezentovat na nových trzích jako je Čína, Indie, Jižní Amerika, Rusko nebo Afrika, tak pro Evropu nevidím jiné řešení," zakončila Moutonová.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?