Francie nebo Německo?

Aigner, Andreas
Aigner, Andreas, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 9. července 2011 12:19
Sdílej:

Plány na nové soutěže ve WRC běží na plné obrátky. Do kalendáře se musí dostat nové a důležité trhy. Hrozí tak, že na evropské klasiky nezbude již místo.

Směr pro WRC je jasný. Do kalendáře by se brzy měly dostat klíčové trhy jako je Indie, Čína nebo Severní Amerika. Aktuálně zainteresovaní výrobci a i nově příchozí VW tlačí na promotéra, společnost NOS, a FIA. Nicméně počet soutěží by neměl v žádném případě vzrůst až na úroveň F1 (19 závodů letos, když závod v Bahrainu musel být kvůli politické situaci v zemi zrušen). Některé země tedy budou muset přijít o svou soutěž v MS. Především by se měl omezit počet soutěží v Evropě, jak nedávno naznačil prezident FIA, Jean Todt. To by mohlo mít dopad také na Rally Deutschland.

Skončí soutěž v Německu...

"Jsou zde rozdílné úhly pohledu. Z jednoho reprezentuje Rally Deutschland klíčový evropský trh pro výrobce angažované v MS. K tomu je také dobře organizovaná. Na druhou stranu se ale člověk může ptát, proč bychom měli mít v MS dvě soutěže, které si jsou tak blízko (soutěže v Německu a Francii). Tyto dvě soutěže od sebe leží pouhých 150 km. Už to tak vypadá, že v krátké době bude muset Německo nebo Francie o svoji soutěž přijít. To samé by mohlo platit i o Portugalsku a Španělsku a o dalších regionech," říká manažerka MS, Michele Moutonová.

...a nebo ve Francii? Nebo se obě soutěž sloučí?

U FIA však dobře vědí, že by se MS mělo zachovat na tradičních tratích a snaží se tak zvýšit kontakty s pořadateli. "Řešením pro Evropu by mohly být soutěže, které by zasahovaly do dvou států. Jsou zde již i nějaké návrhy. Pokud by se MS mělo prezentovat na nových trzích jako je Čína, Indie, Jižní Amerika, Rusko nebo Afrika, tak pro Evropu nevidím jiné řešení," zakončila Moutonová.

Témata:
WRC
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.