Od té doby, co Carlos Sainz vyhrál Rally Monte Carlo v roce 1995 pro Subaru, tato soutěž nebyla tak těžká, jak bude při svém návratu do World Rally Championship příští rok.
Automobile club de Monaco představil cesty legendární Rally Monte Carlo pro sezonu 2012. Soutěž se pojede od 17. do 22 ledna 2012. Ve srovnání s letoškem (letos součástí IRC) přibude 100 ostrých kilometrů, 240 kilometrů přejezdů a čtyři rychlostní zkoušky.
Monte bylo součástí IRC v posledních třech letech, ale po dlouhých jednáních s promotérem WRC, společností North One Sport, bylo oznámeno, že ACM bude zahajovat příští sezonu WRC (naposledy tomu tak bylo v roce 2008). Jednou z hlavních změn oproti minulým rokům bude RZ v neděli ráno. Dříve totiž soutěž končívala zkouškou Lantosque-Luceram v sobotu v noci. Příští rok je však v neděli v 10 hodin v plánu Power Stage.
V minulých 3 letech se v Monaku jezdilo IRC
Soutěž bude opět první dva dny sídlit ve Valence a až poté se přesune do Monaka, kde bude servis pro páteční a sobotní noc. Bude zde také slavnostní zakončení soutěže v neděli. V sobotu dopoledne se nebude konat žádná zkouška, ale navčer se pojede legendární Col de Turini.
Itinerář 80. Monte Carlo Automobile Rally:
Úterý, 17. ledna:
Shakedown v blízkosti Valence
Slavnostní start na Champ de Mars ve Valence
Středa, 18. ledna:
SS1 Le Moulinon-Antraigues
SS2 Burzet-St Martial
Servis ve Valence
SS3 Le Moulinon-Antraigues
SS4 Burzet-St Martial
Čtvrtek, 19. ledna:
SS5 Labatie d’Andaure-Lalouvesc
SS6 St Bonnet le Froid-St Julien Molhesabate-St Bonnet le Froid
SS7 Lamastre-Gilhoc-Alboussiere
Servis ve Valence
SS8 Labatie d’Andaure-Lalouvesc
SS9 St Bonnet le Froid-St Julien Molhesabate-St Bonnet le Froid
SS10 Lamastre-Gilhoc-Alboussiere
Pátek, 20. ledna:
SS11 St Jean en Royans-Font d’Urle, Cimetiere de Vassieux-Col de Gaudissart
Remote (vzdálený) servis
SS12 Montauban sur Ouveze-Eygalayes
Servis v Monaku
Sobota, 21. ledna:
SS13 Moulinet-Col du Turini-La Bollene-Vesubie
SS14 Lantosque-Luceram.
Servis v Monaku
SS15 Moulinet-Col du Turini-La Bollene-Vesubie
SS16 Lantosque-Luceram.
Neděle, 22. ledna:
SS17 Sainte Agnes-Col de la Madone
Cíl v Monaku
Sevis v Monaku v roce 2010
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?