Od té doby, co Carlos Sainz vyhrál Rally Monte Carlo v roce 1995 pro Subaru, tato soutěž nebyla tak těžká, jak bude při svém návratu do World Rally Championship příští rok.
Automobile club de Monaco představil cesty legendární Rally Monte Carlo pro sezonu 2012. Soutěž se pojede od 17. do 22 ledna 2012. Ve srovnání s letoškem (letos součástí IRC) přibude 100 ostrých kilometrů, 240 kilometrů přejezdů a čtyři rychlostní zkoušky.
Monte bylo součástí IRC v posledních třech letech, ale po dlouhých jednáních s promotérem WRC, společností North One Sport, bylo oznámeno, že ACM bude zahajovat příští sezonu WRC (naposledy tomu tak bylo v roce 2008). Jednou z hlavních změn oproti minulým rokům bude RZ v neděli ráno. Dříve totiž soutěž končívala zkouškou Lantosque-Luceram v sobotu v noci. Příští rok je však v neděli v 10 hodin v plánu Power Stage.
V minulých 3 letech se v Monaku jezdilo IRC
Soutěž bude opět první dva dny sídlit ve Valence a až poté se přesune do Monaka, kde bude servis pro páteční a sobotní noc. Bude zde také slavnostní zakončení soutěže v neděli. V sobotu dopoledne se nebude konat žádná zkouška, ale navčer se pojede legendární Col de Turini.
Itinerář 80. Monte Carlo Automobile Rally:
Úterý, 17. ledna:
Shakedown v blízkosti Valence
Slavnostní start na Champ de Mars ve Valence
Středa, 18. ledna:
SS1 Le Moulinon-Antraigues
SS2 Burzet-St Martial
Servis ve Valence
SS3 Le Moulinon-Antraigues
SS4 Burzet-St Martial
Čtvrtek, 19. ledna:
SS5 Labatie d’Andaure-Lalouvesc
SS6 St Bonnet le Froid-St Julien Molhesabate-St Bonnet le Froid
SS7 Lamastre-Gilhoc-Alboussiere
Servis ve Valence
SS8 Labatie d’Andaure-Lalouvesc
SS9 St Bonnet le Froid-St Julien Molhesabate-St Bonnet le Froid
SS10 Lamastre-Gilhoc-Alboussiere
Pátek, 20. ledna:
SS11 St Jean en Royans-Font d’Urle, Cimetiere de Vassieux-Col de Gaudissart
Remote (vzdálený) servis
SS12 Montauban sur Ouveze-Eygalayes
Servis v Monaku
Sobota, 21. ledna:
SS13 Moulinet-Col du Turini-La Bollene-Vesubie
SS14 Lantosque-Luceram.
Servis v Monaku
SS15 Moulinet-Col du Turini-La Bollene-Vesubie
SS16 Lantosque-Luceram.
Neděle, 22. ledna:
SS17 Sainte Agnes-Col de la Madone
Cíl v Monaku
Sevis v Monaku v roce 2010
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?