Do šampionátu WRC se vrací nejklasičtější klasika, chcete-li prapůvodní destinace automobilových soutěží. Řeč není o ničem jiném, než Rallye Monte Carlo. Po třech letech strávených v IRC bude od příštího roku opět součástí mistrovství světa.
Na pátečním zasedání World Motor Sport Councilu v Barceloně byla schválena podoba kalendáře mistrovství světa v rally (WRC) pro rok 2012. Zásadní novinkou příštího roku je znovuzařazení bezesporu nejslavnější soutěže na světa, tedy Rallye Monte Carlo. Ta bude opět svým lednovým termínem otevírat šampionát.
Další významnou skutečností je, že do kalendáře nakonec nebyla zařazena soutěž v Abú Dhábí. Dlouho se o jejím zařazení diskutavalo, především proto, že se do šampionátu měla dostat poněkud zjednodušenou a "zkrácenou" cestou, jelikož se původně nepočítalo ani s uspořádáním tzv. kandidátského podniku.
Ten se jede v sezóně před zařazením podniku a je jakousi prověrkou pořadatelů o schopnosti uspořádat podnik na světové úrovni. Při tomto podniku je třeba dodržet požadovanou úroveň, o které později referují pozorovatelé z FIA. Nakonec tedy v souvislosti s rally v Abú Dhábí vyhrál sportovní duch nad penězi a zmíněná arabská země se kandidátskému podniku nevyhne.
Další novinkou je úprava také velmi diskutovaného startovního pořadí na šotolinových soutěžích. Shakedown má nyní pro prioritní jezdce charakter jakési kvalifikace. V pořadí od nejrychlejšího si tak jezdci budou moci vybrat startovní pořadí do první etapy. V dalších etapách budou prioritní jezdci startovat v opačném pořadí podle výsledků.
Kalendář mistrovství světa pro rok 2012:
22. 1.* Monte Carlo 12. 2. Švédsko 11. 3. Mexiko 1. 4. Portugalsko 29. 4. Argentina 27. 5. nebo 3. 6. Řecko 24. 6. Nový Zéland 5. 8. Finsko 26. 8. Německo 16. 9. Velká Británie 7. 10. Francie 4. 11. ŠpanělskoItálie **
* V kalnedáři jsou uvedeny pouze nedělná data. Skutečné datum soutěže se bude řídit itenerářem.
** Pro Itálii bude přiřazen říjnový termín.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.