Do šampionátu WRC se vrací nejklasičtější klasika, chcete-li prapůvodní destinace automobilových soutěží. Řeč není o ničem jiném, než Rallye Monte Carlo. Po třech letech strávených v IRC bude od příštího roku opět součástí mistrovství světa.
Na pátečním zasedání World Motor Sport Councilu v Barceloně byla schválena podoba kalendáře mistrovství světa v rally (WRC) pro rok 2012. Zásadní novinkou příštího roku je znovuzařazení bezesporu nejslavnější soutěže na světa, tedy Rallye Monte Carlo. Ta bude opět svým lednovým termínem otevírat šampionát.
Další významnou skutečností je, že do kalendáře nakonec nebyla zařazena soutěž v Abú Dhábí. Dlouho se o jejím zařazení diskutavalo, především proto, že se do šampionátu měla dostat poněkud zjednodušenou a "zkrácenou" cestou, jelikož se původně nepočítalo ani s uspořádáním tzv. kandidátského podniku.
Ten se jede v sezóně před zařazením podniku a je jakousi prověrkou pořadatelů o schopnosti uspořádat podnik na světové úrovni. Při tomto podniku je třeba dodržet požadovanou úroveň, o které později referují pozorovatelé z FIA. Nakonec tedy v souvislosti s rally v Abú Dhábí vyhrál sportovní duch nad penězi a zmíněná arabská země se kandidátskému podniku nevyhne.
Další novinkou je úprava také velmi diskutovaného startovního pořadí na šotolinových soutěžích. Shakedown má nyní pro prioritní jezdce charakter jakési kvalifikace. V pořadí od nejrychlejšího si tak jezdci budou moci vybrat startovní pořadí do první etapy. V dalších etapách budou prioritní jezdci startovat v opačném pořadí podle výsledků.
Kalendář mistrovství světa pro rok 2012:
22. 1.* Monte Carlo 12. 2. Švédsko 11. 3. Mexiko 1. 4. Portugalsko 29. 4. Argentina 27. 5. nebo 3. 6. Řecko 24. 6. Nový Zéland 5. 8. Finsko 26. 8. Německo 16. 9. Velká Británie 7. 10. Francie 4. 11. ŠpanělskoItálie **
* V kalnedáři jsou uvedeny pouze nedělná data. Skutečné datum soutěže se bude řídit itenerářem.
** Pro Itálii bude přiřazen říjnový termín.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?