Do šampionátu WRC se vrací nejklasičtější klasika, chcete-li prapůvodní destinace automobilových soutěží. Řeč není o ničem jiném, než Rallye Monte Carlo. Po třech letech strávených v IRC bude od příštího roku opět součástí mistrovství světa.
Na pátečním zasedání World Motor Sport Councilu v Barceloně byla schválena podoba kalendáře mistrovství světa v rally (WRC) pro rok 2012. Zásadní novinkou příštího roku je znovuzařazení bezesporu nejslavnější soutěže na světa, tedy Rallye Monte Carlo. Ta bude opět svým lednovým termínem otevírat šampionát.
Další významnou skutečností je, že do kalendáře nakonec nebyla zařazena soutěž v Abú Dhábí. Dlouho se o jejím zařazení diskutavalo, především proto, že se do šampionátu měla dostat poněkud zjednodušenou a "zkrácenou" cestou, jelikož se původně nepočítalo ani s uspořádáním tzv. kandidátského podniku.
Ten se jede v sezóně před zařazením podniku a je jakousi prověrkou pořadatelů o schopnosti uspořádat podnik na světové úrovni. Při tomto podniku je třeba dodržet požadovanou úroveň, o které později referují pozorovatelé z FIA. Nakonec tedy v souvislosti s rally v Abú Dhábí vyhrál sportovní duch nad penězi a zmíněná arabská země se kandidátskému podniku nevyhne.
Další novinkou je úprava také velmi diskutovaného startovního pořadí na šotolinových soutěžích. Shakedown má nyní pro prioritní jezdce charakter jakési kvalifikace. V pořadí od nejrychlejšího si tak jezdci budou moci vybrat startovní pořadí do první etapy. V dalších etapách budou prioritní jezdci startovat v opačném pořadí podle výsledků.
Kalendář mistrovství světa pro rok 2012:
22. 1.* Monte Carlo 12. 2. Švédsko 11. 3. Mexiko 1. 4. Portugalsko 29. 4. Argentina 27. 5. nebo 3. 6. Řecko 24. 6. Nový Zéland 5. 8. Finsko 26. 8. Německo 16. 9. Velká Británie 7. 10. Francie 4. 11. ŠpanělskoItálie **
* V kalnedáři jsou uvedeny pouze nedělná data. Skutečné datum soutěže se bude řídit itenerářem.
** Pro Itálii bude přiřazen říjnový termín.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?