Do šampionátu WRC se vrací nejklasičtější klasika, chcete-li prapůvodní destinace automobilových soutěží. Řeč není o ničem jiném, než Rallye Monte Carlo. Po třech letech strávených v IRC bude od příštího roku opět součástí mistrovství světa.
Na pátečním zasedání World Motor Sport Councilu v Barceloně byla schválena podoba kalendáře mistrovství světa v rally (WRC) pro rok 2012. Zásadní novinkou příštího roku je znovuzařazení bezesporu nejslavnější soutěže na světa, tedy Rallye Monte Carlo. Ta bude opět svým lednovým termínem otevírat šampionát.
Další významnou skutečností je, že do kalendáře nakonec nebyla zařazena soutěž v Abú Dhábí. Dlouho se o jejím zařazení diskutavalo, především proto, že se do šampionátu měla dostat poněkud zjednodušenou a "zkrácenou" cestou, jelikož se původně nepočítalo ani s uspořádáním tzv. kandidátského podniku.
Ten se jede v sezóně před zařazením podniku a je jakousi prověrkou pořadatelů o schopnosti uspořádat podnik na světové úrovni. Při tomto podniku je třeba dodržet požadovanou úroveň, o které později referují pozorovatelé z FIA. Nakonec tedy v souvislosti s rally v Abú Dhábí vyhrál sportovní duch nad penězi a zmíněná arabská země se kandidátskému podniku nevyhne.
Další novinkou je úprava také velmi diskutovaného startovního pořadí na šotolinových soutěžích. Shakedown má nyní pro prioritní jezdce charakter jakési kvalifikace. V pořadí od nejrychlejšího si tak jezdci budou moci vybrat startovní pořadí do první etapy. V dalších etapách budou prioritní jezdci startovat v opačném pořadí podle výsledků.
Kalendář mistrovství světa pro rok 2012:
22. 1.* Monte Carlo 12. 2. Švédsko 11. 3. Mexiko 1. 4. Portugalsko 29. 4. Argentina 27. 5. nebo 3. 6. Řecko 24. 6. Nový Zéland 5. 8. Finsko 26. 8. Německo 16. 9. Velká Británie 7. 10. Francie 4. 11. ŠpanělskoItálie **
* V kalnedáři jsou uvedeny pouze nedělná data. Skutečné datum soutěže se bude řídit itenerářem.
** Pro Itálii bude přiřazen říjnový termín.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?