Pod Tríbeč sa vrátila posádka Slovakia Rally System Igor Drotár – Vlado Bánoci po dlhých 28 rokoch, keď v roku 1983 štartovala s vozidlom VAZ 1600 za AMK Prešov. Teraz mali v rukách úplne inú techniku, jednu z najlepších za posledných 5 rokov – Subaru Impreza WRC.
S týmto autom svojho času jazdil Solberg i Atkinson a v tejto sezóne matador slovenských tratí z Prešova Igor Drotár. Na časy minulé si s nostalgiou zaspomínal počas slávnostného štartu spoločne so spolujazdcom, nielen na pekné trate, ale aj štart na rovnakom mieste ako tomu bolo teraz pred Spoločenským domom v Topoľčanoch.
Pokojne môžeme povedať že na XII. Rally Tríbeč, ktorá je súčasťou slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011 sa vracal už ako rely deduško v porovnaní s mladšími konkurentmi na trati. Tí mu na nej nič nedarovali a už na mestskom prišla takpovediac ľadová sprcha, keď v nej skončili na druhom mieste za Grzybom, avšak so stratou viac ako sedem sekúnd. Ako sa ukázalo aj v ďalšom priebehu súťaže, okruh v uliciach mesta im nesedel a hoci dvakrát v ňom skončili na druhom mieste, no strata na prvého bolo skoro rovnaká. „Urobili sme maximum pre dosiahnutie najlepšieho výsledku, ale nepodarilo sa. Do súťaže sme vstupovali s tým, že budeme bojovať o pódiové priečky, no nakoniec mi zostala iba zemiaková. Musím priznať, že Melichárek aj Grzyb nasadili také tempo, ktorému som nestíhal a s Bérešom som zvádzal vyrovnaný súboj v desatinách. Nakoniec rozhodlo počasie a moja nie najlepšia voľba pneumatík do posledného kola súťaže, kde nás čakali tri rýchlostné skúšky. Obuli sme mokré a nebolo to dobré, pretože trať medzi tým oschla a naše šance na boj o tretiu priečku klesli na minimum,“ chlapsky priznáva I. Drotár.
Ako dodal, prehra na prvej ereske o viac ako sedem sekúnd poznamenala jeho vnútorné rozpoloženie. „Po tejto rely nemám tie najlepšie pocity, lebo môj výkon nebol taký, ako som očakával. Pred súťažou som sa naladil na víťaznú strunu a chcel som jazdiť čo najlepšie. Hneď na prvej ereske som však dostal od Grzyba sedem sekúnd, čo bolo veľa. Zanechalo to stopy na mojej psychike. Prirovnal by som to k hokeju, ak mužstvo v priebehu niekoľkých minút inkasuje tri či štyri góly, potom už nevie hrať celý zápas. Nejako podobne som sa cítil a nemal som potrebnú miazgu, ktorá by ma tlačila k lepším výkonom na každej rýchlostnej skúške. Podobne na tom bol aj Vlado a jazdili sme toľko, na koľko sme mali, čiže na to štvrté miesto. Sme z toho rozčarovaní, ale sú aj také podujatia,“ konštatoval Igor Drotár.
Scenár z prvej sekcie sa opakoval aj v druhej a prešovská posádka jazdiaca vo farbách Liqui Moly opäť skončila druhá na mestskom okruhu s podobnou stratou na prvého. Posádke to nepridalo na pokoji, no ukázala bojovného ducha a zopakovala umiestnenie spred takmer tridsať rokov. „Keď sme tu predtým bojovali v roku 1983, tak štartovalo viac ako sto posádok a bol to veľký československý majstrák. Presadiť sa v ňom nebolo ľahké, lebo dominovala fabrika. Zhodou okolnosti sme skončili na štvrtom mieste, čo bol úžasný výsledok. Teraz sme rovnako štvrtý čo si vážim, ale naše ambície boli predsa len vyššie. Súťaž bola dobre pripravená, sedeli nám aj rýchlostné skúšky. Prvá bola pre divákov, ktorých bolo veľké množstvo na námestí ako aj pri trati. Ďalšie dve boli po každej stránke náročné a dokonale sme si už užili, avšak stále v mojej mysli rezonuje štvrté miesto. Organizátorom skladám absolutórium za prípravu aj priebeh súťaže,“ dodal I. Drotár. Na Rally Tríbeč skončil v absolútnom poradí na štvrtom mieste a v triede 11 si vybojoval tretiu priečku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.