Pod Tríbeč sa vrátila posádka Slovakia Rally System Igor Drotár – Vlado Bánoci po dlhých 28 rokoch, keď v roku 1983 štartovala s vozidlom VAZ 1600 za AMK Prešov. Teraz mali v rukách úplne inú techniku, jednu z najlepších za posledných 5 rokov – Subaru Impreza WRC.
S týmto autom svojho času jazdil Solberg i Atkinson a v tejto sezóne matador slovenských tratí z Prešova Igor Drotár. Na časy minulé si s nostalgiou zaspomínal počas slávnostného štartu spoločne so spolujazdcom, nielen na pekné trate, ale aj štart na rovnakom mieste ako tomu bolo teraz pred Spoločenským domom v Topoľčanoch.
Pokojne môžeme povedať že na XII. Rally Tríbeč, ktorá je súčasťou slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011 sa vracal už ako rely deduško v porovnaní s mladšími konkurentmi na trati. Tí mu na nej nič nedarovali a už na mestskom prišla takpovediac ľadová sprcha, keď v nej skončili na druhom mieste za Grzybom, avšak so stratou viac ako sedem sekúnd. Ako sa ukázalo aj v ďalšom priebehu súťaže, okruh v uliciach mesta im nesedel a hoci dvakrát v ňom skončili na druhom mieste, no strata na prvého bolo skoro rovnaká. „Urobili sme maximum pre dosiahnutie najlepšieho výsledku, ale nepodarilo sa. Do súťaže sme vstupovali s tým, že budeme bojovať o pódiové priečky, no nakoniec mi zostala iba zemiaková. Musím priznať, že Melichárek aj Grzyb nasadili také tempo, ktorému som nestíhal a s Bérešom som zvádzal vyrovnaný súboj v desatinách. Nakoniec rozhodlo počasie a moja nie najlepšia voľba pneumatík do posledného kola súťaže, kde nás čakali tri rýchlostné skúšky. Obuli sme mokré a nebolo to dobré, pretože trať medzi tým oschla a naše šance na boj o tretiu priečku klesli na minimum,“ chlapsky priznáva I. Drotár.
Ako dodal, prehra na prvej ereske o viac ako sedem sekúnd poznamenala jeho vnútorné rozpoloženie. „Po tejto rely nemám tie najlepšie pocity, lebo môj výkon nebol taký, ako som očakával. Pred súťažou som sa naladil na víťaznú strunu a chcel som jazdiť čo najlepšie. Hneď na prvej ereske som však dostal od Grzyba sedem sekúnd, čo bolo veľa. Zanechalo to stopy na mojej psychike. Prirovnal by som to k hokeju, ak mužstvo v priebehu niekoľkých minút inkasuje tri či štyri góly, potom už nevie hrať celý zápas. Nejako podobne som sa cítil a nemal som potrebnú miazgu, ktorá by ma tlačila k lepším výkonom na každej rýchlostnej skúške. Podobne na tom bol aj Vlado a jazdili sme toľko, na koľko sme mali, čiže na to štvrté miesto. Sme z toho rozčarovaní, ale sú aj také podujatia,“ konštatoval Igor Drotár.
Scenár z prvej sekcie sa opakoval aj v druhej a prešovská posádka jazdiaca vo farbách Liqui Moly opäť skončila druhá na mestskom okruhu s podobnou stratou na prvého. Posádke to nepridalo na pokoji, no ukázala bojovného ducha a zopakovala umiestnenie spred takmer tridsať rokov. „Keď sme tu predtým bojovali v roku 1983, tak štartovalo viac ako sto posádok a bol to veľký československý majstrák. Presadiť sa v ňom nebolo ľahké, lebo dominovala fabrika. Zhodou okolnosti sme skončili na štvrtom mieste, čo bol úžasný výsledok. Teraz sme rovnako štvrtý čo si vážim, ale naše ambície boli predsa len vyššie. Súťaž bola dobre pripravená, sedeli nám aj rýchlostné skúšky. Prvá bola pre divákov, ktorých bolo veľké množstvo na námestí ako aj pri trati. Ďalšie dve boli po každej stránke náročné a dokonale sme si už užili, avšak stále v mojej mysli rezonuje štvrté miesto. Organizátorom skladám absolutórium za prípravu aj priebeh súťaže,“ dodal I. Drotár. Na Rally Tríbeč skončil v absolútnom poradí na štvrtom mieste a v triede 11 si vybojoval tretiu priečku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.