Druhé vystoupení čeká v letošním seriálu mistrovství Evropy posádku A.T. Motosport ve složení Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000 při Croatia Rally v Rijece. Zádveřický jezdec odjel na pobřeží Jadranského moře s cílem rozšířit bodový zisk z úvodního podniku v Itálii a navázat na výborný výkon při Rallysprintu Kopná ve Slušovicích, kde obsadil druhé místo v absolutním pořadí.
Pro úřadující vicemistry Evropy a držitele priority FIA B je start v Chorvatsku druhým vystoupením v letošním Mistrovství Evropy v rally. Tlusťák se Škaloudem obsadili při dubnové Rally Mille Miglia v Itálii deváté místo v hodnocení evropského šampionátu a v celkovém pořadí skončili na šestnáctém místě, když byli v silné konkurenci domácích pilotů třetí nejlepší zahraniční posádkou za Dimitarem Ilievem z Bulharska a Maciejem Oleksowiczem z Polska. „V Itálii jsme se představili ve velmi dobrém světle. Byli jsme v desítce nejlepších, ale postihl nás na začátku sobotního dne defekt. Přišla ztráta téměř čtyř minut a klesli jsme na závěr druhé desítky průběžného pořadí. Nakonec jsme vybojovali šestnácté místo v celkovém pořadí. S vystoupením v okolí Brescii jsme byli spokojeni, neboť ztráta na nejlepší nebyla tak značná jako v předchozích letech. Špička italského šampionátu je ještě před námi, ale řadu jezdců registrovaných do Evropy porážíme a svádíme společně tuhé souboje. Start v Itálii hodnotím velmi pozitivně, neboť jsme získali letošní první evropské body. Sice jich mohlo být i více, ale jednalo se každopádně o pozitivní vstup do sezony,“ pověděl devětadvacetiletý Antonín Tlusťák na adresu soutěže v okolí jezera Lago di Garda.
Tým A.T. Motosport se nyní přesunul na slunný jih Evropy, neboť v okolí Rijeky se uskuteční 38. Croatia Rally 2011. Zatímco v loňském roce potrápil posádky déšť, letos se čeká pro změnu horké počasí s teplotami blízko třiceti stupňům Celsia. „Chorvatsko má pěkné rychlostní zkoušky, které se jedou v horách nad centrem soutěže a mají rychlejší charakter. V loňském roce nás pozlobilo při seznamovacích jízdách počasí, v horách nás překvapil dokonce sníh a během samotné rally hustě pršelo. Toho se letos zřejmě nedočkáme, neboť v těchto dnech zde panuje letní počasí. Na každý závod se těšíme, v letošní sezoně ještě více než loni. Sebevědomí nám zvedla Kopná a věříme, že slušný výsledek zajedeme i v Chorvatsku. Současný charakter tratě nám vyhovuje, sucho je pro nás určitě lepší než déšť na zdejším specifickém asfaltu. Naším cílem je získat co nejvíce bodů v evropském šampionátu a odjíždět z Chorvatska spokojeni. Konkurence se sjela opět skvělá. Největším favoritem je Luca Rossetti z Itálie. Všichni ostatní jezdci jedou velmi rychle a je nutno se všemi počítat,“ řekl Antonín Tlusťák.
Chorvatská rally měří celkem 746 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek v celkové délce 246 km. První vůz se vydá na trať z centra Rijeky ve čtvrtek 19. května v 18 hodin, první vůz přijede na cílovou rampu v sobotu 21. května před sedmnáctou hodinou. K největším favoritům patří obhájce evropského titulu Luca Rossetti z Itálie (Fiat Grande Punto S2000), jeho krajané Piero Longhi, Renato Travaglia (oba Škoda Fabia S2000) a Maciej Oleksowicz Polska (Ford Fiesta S2000). Na poledním shakedownu těsně před startem soutěže zajel nejrychlejší čas Longhi, Tlusťák skončil šestý, když na lídra ztratil pouhé dvě vteřiny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?