Druhé vystoupení čeká v letošním seriálu mistrovství Evropy posádku A.T. Motosport ve složení Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000 při Croatia Rally v Rijece. Zádveřický jezdec odjel na pobřeží Jadranského moře s cílem rozšířit bodový zisk z úvodního podniku v Itálii a navázat na výborný výkon při Rallysprintu Kopná ve Slušovicích, kde obsadil druhé místo v absolutním pořadí.
Pro úřadující vicemistry Evropy a držitele priority FIA B je start v Chorvatsku druhým vystoupením v letošním Mistrovství Evropy v rally. Tlusťák se Škaloudem obsadili při dubnové Rally Mille Miglia v Itálii deváté místo v hodnocení evropského šampionátu a v celkovém pořadí skončili na šestnáctém místě, když byli v silné konkurenci domácích pilotů třetí nejlepší zahraniční posádkou za Dimitarem Ilievem z Bulharska a Maciejem Oleksowiczem z Polska. „V Itálii jsme se představili ve velmi dobrém světle. Byli jsme v desítce nejlepších, ale postihl nás na začátku sobotního dne defekt. Přišla ztráta téměř čtyř minut a klesli jsme na závěr druhé desítky průběžného pořadí. Nakonec jsme vybojovali šestnácté místo v celkovém pořadí. S vystoupením v okolí Brescii jsme byli spokojeni, neboť ztráta na nejlepší nebyla tak značná jako v předchozích letech. Špička italského šampionátu je ještě před námi, ale řadu jezdců registrovaných do Evropy porážíme a svádíme společně tuhé souboje. Start v Itálii hodnotím velmi pozitivně, neboť jsme získali letošní první evropské body. Sice jich mohlo být i více, ale jednalo se každopádně o pozitivní vstup do sezony,“ pověděl devětadvacetiletý Antonín Tlusťák na adresu soutěže v okolí jezera Lago di Garda.
Tým A.T. Motosport se nyní přesunul na slunný jih Evropy, neboť v okolí Rijeky se uskuteční 38. Croatia Rally 2011. Zatímco v loňském roce potrápil posádky déšť, letos se čeká pro změnu horké počasí s teplotami blízko třiceti stupňům Celsia. „Chorvatsko má pěkné rychlostní zkoušky, které se jedou v horách nad centrem soutěže a mají rychlejší charakter. V loňském roce nás pozlobilo při seznamovacích jízdách počasí, v horách nás překvapil dokonce sníh a během samotné rally hustě pršelo. Toho se letos zřejmě nedočkáme, neboť v těchto dnech zde panuje letní počasí. Na každý závod se těšíme, v letošní sezoně ještě více než loni. Sebevědomí nám zvedla Kopná a věříme, že slušný výsledek zajedeme i v Chorvatsku. Současný charakter tratě nám vyhovuje, sucho je pro nás určitě lepší než déšť na zdejším specifickém asfaltu. Naším cílem je získat co nejvíce bodů v evropském šampionátu a odjíždět z Chorvatska spokojeni. Konkurence se sjela opět skvělá. Největším favoritem je Luca Rossetti z Itálie. Všichni ostatní jezdci jedou velmi rychle a je nutno se všemi počítat,“ řekl Antonín Tlusťák.
Chorvatská rally měří celkem 746 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek v celkové délce 246 km. První vůz se vydá na trať z centra Rijeky ve čtvrtek 19. května v 18 hodin, první vůz přijede na cílovou rampu v sobotu 21. května před sedmnáctou hodinou. K největším favoritům patří obhájce evropského titulu Luca Rossetti z Itálie (Fiat Grande Punto S2000), jeho krajané Piero Longhi, Renato Travaglia (oba Škoda Fabia S2000) a Maciej Oleksowicz Polska (Ford Fiesta S2000). Na poledním shakedownu těsně před startem soutěže zajel nejrychlejší čas Longhi, Tlusťák skončil šestý, když na lídra ztratil pouhé dvě vteřiny.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.