Veľmi rýchlo ubehli tri týždne od druhého podujatia DMACK Tyres Rally 2011 a už sa môžeme tešiť na tretie. Po vyše dvoch desaťročiach sa automobilová súťaž rely vracia pod Tríbeč do Topoľčian.
Len veľmi málo jazdcov zo zoznamu prihlásených si môže povedať, že Rally Tríbeč už absolvovali. Jednou z posádok je však prešovská dvojica Igor Drotár a Vlado Bánoci, ktorá viac ako tri desiatky rokov s menšími prestávkami brázdi trate rely.
Na ostatné domáce podujatie im nezostali najlepšie spomienky, preto by si na staronovej súťaži chceli vylepšiť náladu. „Veľmi sa teším na túto súťaž,“ rozhovoril sa jazdec Slovakia Rally Systemu Igor Drotár. „Pravdepodobne som asi jediný účastník, čo sa vraciam do miest, kde som pred dvadsiatimi rokmi už štartoval. Neviem aké budú trate, ale ak si dobre spomínam, tak v Topoľčanoch sa mi celkom dobre darilo a bol by som rád, ak by tomu bolo aj teraz tak. Z môjho pohľadu to bude aj trocha nostalgie, pretože sem prichádzam po toľkých rokoch, ktoré znamenajú časť života. Veď dvadsať či dvadsaťštyri rokov v ľudskom živote je dosť dlhá doba, počas ktorej sa mnohé veci zmenia. To isté platí aj o samotnej rely, pretože súčasné jazdecké náradie urobilo za ten čas výrazný skok dopredu. Bolo by zbytočné to porovnávať. Musíme to zobrať ako historický medzník a teraz sú pred nami nové výzvy. Vraciam sa do Topoľčian na súťaž, kde som niekedy súťažil ako mladík vo veku mojich súčasných konkurentov.“
Prešovská dvojica jazdiaca v červeno-modro-bielych farbách by rada nadviazala pod Tríbečom na solídne výkony spred dvoch desaťročí. Chuť víťaziť im nechýba ani teraz, hoci obaja už majú na svojom chrbte niekoľko krížikov, avšak stále sa cítia ako mladíci. „Ako správni športovci sa s Vladom snažíme vyhrávať, čo je prvoradou motiváciou medzi mladšími a šikovnými jazdcami. Musíme však podotknúť, že moji konkurenti mi nič nedarujú a niekedy rozhoduje aj povestné športové šťastie. Na posledných dvoch súťažiach sa od nás trocha odvrátilo, keď v Egeri ani Prešove sme nedošli do cieľa. Verím, že túto smolu dokážeme prelomiť,“ vyslovil svoje želanie I. Drotár.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?