Veľmi rýchlo ubehli tri týždne od druhého podujatia DMACK Tyres Rally 2011 a už sa môžeme tešiť na tretie. Po vyše dvoch desaťročiach sa automobilová súťaž rely vracia pod Tríbeč do Topoľčian.
Len veľmi málo jazdcov zo zoznamu prihlásených si môže povedať, že Rally Tríbeč už absolvovali. Jednou z posádok je však prešovská dvojica Igor Drotár a Vlado Bánoci, ktorá viac ako tri desiatky rokov s menšími prestávkami brázdi trate rely.
Na ostatné domáce podujatie im nezostali najlepšie spomienky, preto by si na staronovej súťaži chceli vylepšiť náladu. „Veľmi sa teším na túto súťaž,“ rozhovoril sa jazdec Slovakia Rally Systemu Igor Drotár. „Pravdepodobne som asi jediný účastník, čo sa vraciam do miest, kde som pred dvadsiatimi rokmi už štartoval. Neviem aké budú trate, ale ak si dobre spomínam, tak v Topoľčanoch sa mi celkom dobre darilo a bol by som rád, ak by tomu bolo aj teraz tak. Z môjho pohľadu to bude aj trocha nostalgie, pretože sem prichádzam po toľkých rokoch, ktoré znamenajú časť života. Veď dvadsať či dvadsaťštyri rokov v ľudskom živote je dosť dlhá doba, počas ktorej sa mnohé veci zmenia. To isté platí aj o samotnej rely, pretože súčasné jazdecké náradie urobilo za ten čas výrazný skok dopredu. Bolo by zbytočné to porovnávať. Musíme to zobrať ako historický medzník a teraz sú pred nami nové výzvy. Vraciam sa do Topoľčian na súťaž, kde som niekedy súťažil ako mladík vo veku mojich súčasných konkurentov.“
Prešovská dvojica jazdiaca v červeno-modro-bielych farbách by rada nadviazala pod Tríbečom na solídne výkony spred dvoch desaťročí. Chuť víťaziť im nechýba ani teraz, hoci obaja už majú na svojom chrbte niekoľko krížikov, avšak stále sa cítia ako mladíci. „Ako správni športovci sa s Vladom snažíme vyhrávať, čo je prvoradou motiváciou medzi mladšími a šikovnými jazdcami. Musíme však podotknúť, že moji konkurenti mi nič nedarujú a niekedy rozhoduje aj povestné športové šťastie. Na posledných dvoch súťažiach sa od nás trocha odvrátilo, keď v Egeri ani Prešove sme nedošli do cieľa. Verím, že túto smolu dokážeme prelomiť,“ vyslovil svoje želanie I. Drotár.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.