Jezdec Monster Ford World Rally Teamu, Ken Block, chválí FIA za nová pravidla. Díky této změně mohl z asi nejhorší nehody v jeho životě, která se stala minulý měsíc v Portugalsku, odejít po svých.
Start amerického jezdce na třetím podniku sezony, Rally of Portugal, skončil ještě dříve, než začal, když Ken svoji Fiestu RS WRC rozbil už na shakedownu. Nehoda se stala při třetím průjezdu zkoušky. Když pak bylo jasné, že Ken s jeho spolujezdcem, Alexem Gelsominem, nebudou moci do soutěže odstartovat, tak Ken hned druhý den odletěl zpět do USA.
"Musel jsem po té nehodě odjet od všech lidí! Byla to velká nehoda, největší, kterou jsem kdy v tomto sportu zažil. To, že jsme z nehody mohli odejít po svých, je zapotřebí odcenit. Je to důkazem toho, jak dobře jsou tato auta postavena a pravidla FIA se nás jednoznačně snaží ochraňovat. Velkou důvěru mám například v HANS," říká Američan.
Ken vloni v Turecku
Block popsal i důvod nehody: "Tou zatáčkou jsem projel předtím dvakrát bez nějakých problémů. Stopa byla již čistější, což znamená, že tam bylo více vytahané šotoliny na vnějšku (zatáčky). Já jsem vyjel mimo stopu a auto prostě jelo pryč. Snažil jsem se to vyrovnat a dostat se z toho pryč, byl tam ale malý kámen a já ho trefil. Pak už jsem nemohl nic dělat."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?