Jezdec Monster Ford World Rally Teamu, Ken Block, chválí FIA za nová pravidla. Díky této změně mohl z asi nejhorší nehody v jeho životě, která se stala minulý měsíc v Portugalsku, odejít po svých.
Start amerického jezdce na třetím podniku sezony, Rally of Portugal, skončil ještě dříve, než začal, když Ken svoji Fiestu RS WRC rozbil už na shakedownu. Nehoda se stala při třetím průjezdu zkoušky. Když pak bylo jasné, že Ken s jeho spolujezdcem, Alexem Gelsominem, nebudou moci do soutěže odstartovat, tak Ken hned druhý den odletěl zpět do USA.
"Musel jsem po té nehodě odjet od všech lidí! Byla to velká nehoda, největší, kterou jsem kdy v tomto sportu zažil. To, že jsme z nehody mohli odejít po svých, je zapotřebí odcenit. Je to důkazem toho, jak dobře jsou tato auta postavena a pravidla FIA se nás jednoznačně snaží ochraňovat. Velkou důvěru mám například v HANS," říká Američan.
Ken vloni v Turecku
Block popsal i důvod nehody: "Tou zatáčkou jsem projel předtím dvakrát bez nějakých problémů. Stopa byla již čistější, což znamená, že tam bylo více vytahané šotoliny na vnějšku (zatáčky). Já jsem vyjel mimo stopu a auto prostě jelo pryč. Snažil jsem se to vyrovnat a dostat se z toho pryč, byl tam ale malý kámen a já ho trefil. Pak už jsem nemohl nic dělat."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?