Jezdec Monster Ford World Rally Teamu, Ken Block, chválí FIA za nová pravidla. Díky této změně mohl z asi nejhorší nehody v jeho životě, která se stala minulý měsíc v Portugalsku, odejít po svých.
Start amerického jezdce na třetím podniku sezony, Rally of Portugal, skončil ještě dříve, než začal, když Ken svoji Fiestu RS WRC rozbil už na shakedownu. Nehoda se stala při třetím průjezdu zkoušky. Když pak bylo jasné, že Ken s jeho spolujezdcem, Alexem Gelsominem, nebudou moci do soutěže odstartovat, tak Ken hned druhý den odletěl zpět do USA.
"Musel jsem po té nehodě odjet od všech lidí! Byla to velká nehoda, největší, kterou jsem kdy v tomto sportu zažil. To, že jsme z nehody mohli odejít po svých, je zapotřebí odcenit. Je to důkazem toho, jak dobře jsou tato auta postavena a pravidla FIA se nás jednoznačně snaží ochraňovat. Velkou důvěru mám například v HANS," říká Američan.
Ken vloni v Turecku
Block popsal i důvod nehody: "Tou zatáčkou jsem projel předtím dvakrát bez nějakých problémů. Stopa byla již čistější, což znamená, že tam bylo více vytahané šotoliny na vnějšku (zatáčky). Já jsem vyjel mimo stopu a auto prostě jelo pryč. Snažil jsem se to vyrovnat a dostat se z toho pryč, byl tam ale malý kámen a já ho trefil. Pak už jsem nemohl nic dělat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.