Legendární Francois Delecour plánuje po devíti letech návrat do MS ve Francii. Předtím ale musí ještě přesvědčit rumunského ministra turistiky.
Na konci záři by se mohl při rally ve Francii konat návrat legendárního Francoise Delecoura. 48letý Francouz, vítěz čtyř soutěží MS, by se chtěl při soutěži, která se jede kolem Strassburgu, vrátit do královské disciplíny rally. Více-mistr světa z roku 1993 se minulý týden svezl na soutěži ve Velké Británii s vozem Porsche 911 a ukázal, že závodění má stále v krvi.
"Samozřejmě mě velice vzrušuje možnost řídit nové WRC. Mohlo by se tak stát při rally ve Francii nebo i někde jinde. Snažím se zajistit si tuto možnost díky rumunskému ministru turistiky," říká Francois.
Pokud by chtěl Delecour opravdu závodit, jen připomeňme, že v MS jel naposledy ve Velké Británii 2002, tak by musel získat nějaké auto. "Rád bych se také zúčastnil Dakaru. Ale radši bych jel v MS. Asi si myslíte, že vám Dakar přinese větší mediální pozornost, ale já bych raději jel rally ve Francii," odhaluje Francois svůj luxusní problém.
I když by Francois asi nebyl úplně naplno připraven po fyzické stránce, tak se za volantem Peugeotu 207 S2000, se kterým se účastní některých mezinárodních soutěží, cítí dobře už teď. Pokud by vše šlo podle plánu, tak by na konci září Delecour mohl odjet jeho 97. podnik MS.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?