Ani na apríl nelze přinášet jen radostné zprávy. Ve věku 56 let dne 31.3. zemřel Edward Stobart.
Edward Stobart se narodil 21. listopadu 1954 v domě svých rodičů v Hesket Newmarket poblíž Carlisl. V jedenadvaceti letech převzal přepravní společnost, kterou založil v Anglii jeho otec v roce 1950.
Na rozvoji přepravy mu záleželo natolik, že vybudoval obrovskou přepravní společnost, která si zakládala na inteligentních, čistě oblečených a takřka uniformovaných řidičích a krásných a čistých kamionech.
V roce 1985 se společnost rozšiřuje a kupuje nových 26 kamionů. Do roku 2000 s rozvojem supermarketů a dálnic měla společnost více než 800 kamionů a 22 skladů, v roce 2002 měla společnost až 1000 kamionů.
Jeho heslem bylo: " "We never turn any customer away and we always do it at the right price. We are always smart, tidy – the best at everything. We have the smartest drivers and the smartest trucks and we do our job well, which is why people notice us and why we are a success."
Právě Edward Stobart také poračoval v tradici pojmenovávání kamionů ženskými jmény. Tato jména jsme mohli vídat i na soutěžních vozech týmu Stobart.
Edward Stobart byl plachý a nerad dával novinářům rozhovory. Byl velmi skromný, ale skvělý byznysman.
V roce 2004 prodal Edward Stobart 55 procent společnosti svému bratru Williamovi a obchodnímu partnerovi Andrewu Tinklerovi
Tým Stobart pomáhal mnoha britským pilotům, z nich to nejdále dotáhli Mark Higgins a Matthew Wilson, Gigi Galli aj. V době největší krize Mistrovství světa se zasloužil o vznik M-Sport Stobart Ford World Rally Teamu, který v Mistrovství světa funguje doposud. Mnoho toho udělal i pro britský rallysport.
Edward Stobart zemřel 31.3.2011 na srdeční selhání, se kterým byl den předním převezen do nemocnice. Čest jeho památce.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.