Ani na apríl nelze přinášet jen radostné zprávy. Ve věku 56 let dne 31.3. zemřel Edward Stobart.
Edward Stobart se narodil 21. listopadu 1954 v domě svých rodičů v Hesket Newmarket poblíž Carlisl. V jedenadvaceti letech převzal přepravní společnost, kterou založil v Anglii jeho otec v roce 1950.
Na rozvoji přepravy mu záleželo natolik, že vybudoval obrovskou přepravní společnost, která si zakládala na inteligentních, čistě oblečených a takřka uniformovaných řidičích a krásných a čistých kamionech.
V roce 1985 se společnost rozšiřuje a kupuje nových 26 kamionů. Do roku 2000 s rozvojem supermarketů a dálnic měla společnost více než 800 kamionů a 22 skladů, v roce 2002 měla společnost až 1000 kamionů.
Jeho heslem bylo: " "We never turn any customer away and we always do it at the right price. We are always smart, tidy – the best at everything. We have the smartest drivers and the smartest trucks and we do our job well, which is why people notice us and why we are a success."
Právě Edward Stobart také poračoval v tradici pojmenovávání kamionů ženskými jmény. Tato jména jsme mohli vídat i na soutěžních vozech týmu Stobart.
Edward Stobart byl plachý a nerad dával novinářům rozhovory. Byl velmi skromný, ale skvělý byznysman.
V roce 2004 prodal Edward Stobart 55 procent společnosti svému bratru Williamovi a obchodnímu partnerovi Andrewu Tinklerovi
Tým Stobart pomáhal mnoha britským pilotům, z nich to nejdále dotáhli Mark Higgins a Matthew Wilson, Gigi Galli aj. V době největší krize Mistrovství světa se zasloužil o vznik M-Sport Stobart Ford World Rally Teamu, který v Mistrovství světa funguje doposud. Mnoho toho udělal i pro britský rallysport.
Edward Stobart zemřel 31.3.2011 na srdeční selhání, se kterým byl den předním převezen do nemocnice. Čest jeho památce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.