Ani na apríl nelze přinášet jen radostné zprávy. Ve věku 56 let dne 31.3. zemřel Edward Stobart.
Edward Stobart se narodil 21. listopadu 1954 v domě svých rodičů v Hesket Newmarket poblíž Carlisl. V jedenadvaceti letech převzal přepravní společnost, kterou založil v Anglii jeho otec v roce 1950.
Na rozvoji přepravy mu záleželo natolik, že vybudoval obrovskou přepravní společnost, která si zakládala na inteligentních, čistě oblečených a takřka uniformovaných řidičích a krásných a čistých kamionech.
V roce 1985 se společnost rozšiřuje a kupuje nových 26 kamionů. Do roku 2000 s rozvojem supermarketů a dálnic měla společnost více než 800 kamionů a 22 skladů, v roce 2002 měla společnost až 1000 kamionů.
Jeho heslem bylo: " "We never turn any customer away and we always do it at the right price. We are always smart, tidy – the best at everything. We have the smartest drivers and the smartest trucks and we do our job well, which is why people notice us and why we are a success."
Právě Edward Stobart také poračoval v tradici pojmenovávání kamionů ženskými jmény. Tato jména jsme mohli vídat i na soutěžních vozech týmu Stobart.
Edward Stobart byl plachý a nerad dával novinářům rozhovory. Byl velmi skromný, ale skvělý byznysman.
V roce 2004 prodal Edward Stobart 55 procent společnosti svému bratru Williamovi a obchodnímu partnerovi Andrewu Tinklerovi
Tým Stobart pomáhal mnoha britským pilotům, z nich to nejdále dotáhli Mark Higgins a Matthew Wilson, Gigi Galli aj. V době největší krize Mistrovství světa se zasloužil o vznik M-Sport Stobart Ford World Rally Teamu, který v Mistrovství světa funguje doposud. Mnoho toho udělal i pro britský rallysport.
Edward Stobart zemřel 31.3.2011 na srdeční selhání, se kterým byl den předním převezen do nemocnice. Čest jeho památce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?