Právě dnes je tomu sedm let, kdy se na věčnost odebral jeden z nejlepšícho polských jezdců rally.
Janusz Kulig se narodil 13. října 1969 v jihopolském Lapanowě. V letech 1997, 2000 a 2001 byl mistrem Polska, dvakrát vicemistrem Polska v letech 1998 a 1999.
V roce 2002 byl vicemistrem Evropy. Mistrem Evropy se stal dvakrát v letech 1998,1999. Janusz se stal také mistrem Slovenska v roce 2001.
Vystřídal celou řadu závodních vozů. začínal s Fiatem Polskim, pokračoval s Corollou, Kadetem a Cliem. Pak startoval s Focusem WRC, se kterým dosáhl nějvětších úspěchů.
Startoval i v mistrovství světa s Mitsubishi. Na sezónu 2004 plánoval start s Fiatem Punto S1600.
Bohužel, 13. února 2004, vjel se svým Fiatem Stilo na železniční přejezd, kde jej smetl vlak. Nutno říct, že přejezd byl chráněný, ale závory se nespustily. Zanechal po sobě manželku a dve dcery.
Janusz byl velmi přátelský člověk a pan jezdec. Celá biografie je ZDE
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?