ÚVAHA; Šampionát IRC už existuje pár let. Jeho první sezona se datuje do roku 2006, to se však jeli pouze čtyři soutěže. Mistrem se stal Giandomenico Basso. Pojďme se zamyslet nad tím, jak se šampionát od doby svého vzniku změnil.
Opravdový boom šampionátu začal o rok později, v roce 2007, kdy se aktivně zapojily dvě značky (Peugeot a Fiat). Právě v tomto roce jezdil za tovární tým Fiatu Andreas Navarra, který v současnosti v šampionátu již bohužel nestartuje. Navarra obsadil se ziskem 32 bodů (vítězství na rally v Keni) celkově 3. místo v hodnocení jezdců. Fiat ho po roce vyměnil za velmi rychlého Bassa a Navarra se vrátil do italského národního šampionátu, ve kterém působí do dnes. Letos se do IRC na Rally San Remo po více než třech letech na skok vrátil. Proto je právě on vhodnou osobou, pro poměření výkonnostního rozdílu mezi začátkem šampionátu a jeho současností. Takže jaký byl výsledek tohoto Itala v San Remu? Navarra obsadil 15. místo se ztrátou více než 6 minut.
Letos se Navarra dostal stova na 15. místo,
Pochopitelně, že neměl jako v roce 2007 k dispozici tovární auto, jenže určitě se nedá říct, že by jeho Fiesta byla nekonkurenceschopná. Jen dodejme, že jeho ztráta nebyla rozhodně způsobena nějakým defektem nebo problémy s vozem (alespoň podle dostupných informací). Nejlepší čas, který Andreas zajel, byl 6. místo na RZ9.
...v roce 2007 bojoval o stupně vítězů.
Co to tedy o úrovni šampionátu IRC značí? Úroveň jezdců startujících v tomto mistrovství roste každým rokem a také vozy se zlepšují soutěž od soutěže. Zatímco na začátku si mohl Fiat dovolit držet ve svém týmu nekonkurenceschopného Aléna dlouhé dva roky, teď by to bylo nemyslitelné. Můžeme být proto hrdí na to, že právě značka Škoda vyhrála letos IRC.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.