ÚVAHA; Šampionát IRC už existuje pár let. Jeho první sezona se datuje do roku 2006, to se však jeli pouze čtyři soutěže. Mistrem se stal Giandomenico Basso. Pojďme se zamyslet nad tím, jak se šampionát od doby svého vzniku změnil.
Opravdový boom šampionátu začal o rok později, v roce 2007, kdy se aktivně zapojily dvě značky (Peugeot a Fiat). Právě v tomto roce jezdil za tovární tým Fiatu Andreas Navarra, který v současnosti v šampionátu již bohužel nestartuje. Navarra obsadil se ziskem 32 bodů (vítězství na rally v Keni) celkově 3. místo v hodnocení jezdců. Fiat ho po roce vyměnil za velmi rychlého Bassa a Navarra se vrátil do italského národního šampionátu, ve kterém působí do dnes. Letos se do IRC na Rally San Remo po více než třech letech na skok vrátil. Proto je právě on vhodnou osobou, pro poměření výkonnostního rozdílu mezi začátkem šampionátu a jeho současností. Takže jaký byl výsledek tohoto Itala v San Remu? Navarra obsadil 15. místo se ztrátou více než 6 minut.
Letos se Navarra dostal stova na 15. místo,
Pochopitelně, že neměl jako v roce 2007 k dispozici tovární auto, jenže určitě se nedá říct, že by jeho Fiesta byla nekonkurenceschopná. Jen dodejme, že jeho ztráta nebyla rozhodně způsobena nějakým defektem nebo problémy s vozem (alespoň podle dostupných informací). Nejlepší čas, který Andreas zajel, byl 6. místo na RZ9.
...v roce 2007 bojoval o stupně vítězů.
Co to tedy o úrovni šampionátu IRC značí? Úroveň jezdců startujících v tomto mistrovství roste každým rokem a také vozy se zlepšují soutěž od soutěže. Zatímco na začátku si mohl Fiat dovolit držet ve svém týmu nekonkurenceschopného Aléna dlouhé dva roky, teď by to bylo nemyslitelné. Můžeme být proto hrdí na to, že právě značka Škoda vyhrála letos IRC.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.