Jak se vyvinul šampionát IRC?

Basso, Giandomenico
Basso, Giandomenico, foto: www.ircseries.com
iM2 23. listopadu 2010 00:01
Sdílej:

ÚVAHA; Šampionát IRC už existuje pár let. Jeho první sezona se datuje do roku 2006, to se však jeli pouze čtyři soutěže. Mistrem se stal Giandomenico Basso. Pojďme se zamyslet nad tím, jak se šampionát od doby svého vzniku změnil.

Opravdový boom šampionátu začal o rok později, v roce 2007, kdy se aktivně zapojily dvě značky (Peugeot a Fiat). Právě v tomto roce jezdil za tovární tým Fiatu Andreas Navarra, který v současnosti v šampionátu již bohužel nestartuje. Navarra obsadil se ziskem 32 bodů (vítězství na rally v Keni) celkově 3. místo v hodnocení jezdců. Fiat ho po roce vyměnil za velmi rychlého Bassa a Navarra se vrátil do italského národního šampionátu, ve kterém působí do dnes. Letos se do IRC na Rally San Remo po více než třech letech na skok vrátil. Proto je právě on vhodnou osobou, pro poměření výkonnostního rozdílu mezi začátkem šampionátu a jeho současností. Takže jaký byl výsledek tohoto Itala v San Remu? Navarra obsadil 15. místo se ztrátou více než 6 minut.

Letos se Navarra dostal stova na 15. místo,

Pochopitelně, že neměl jako v roce 2007 k dispozici tovární auto, jenže určitě se nedá říct, že by jeho Fiesta byla nekonkurenceschopná. Jen dodejme, že jeho ztráta nebyla rozhodně způsobena nějakým defektem nebo problémy s vozem (alespoň podle dostupných informací). Nejlepší čas, který Andreas zajel, byl 6. místo na RZ9.

 

...v roce 2007 bojoval o stupně vítězů.

Co to tedy o úrovni šampionátu IRC značí? Úroveň jezdců startujících v tomto mistrovství roste každým rokem a také vozy se zlepšují soutěž od soutěže. Zatímco na začátku si mohl Fiat dovolit držet ve svém týmu nekonkurenceschopného Aléna dlouhé dva roky, teď by to bylo nemyslitelné. Můžeme být proto hrdí na to, že právě značka Škoda vyhrála letos IRC.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.