Přesně to vzkázal Quesnel Škodě v jeho další kritice. Dále varoval oganizátory šampionátu IRC, že by Škoda mohla tento šampionát pohřbít. Má pravdu, nebo jen nemůže ustát drtivou porážku, kterou Škoda letos Peugeotům nadělila?
Až do doby, kdy Škoda bojovala o titul, nasazovala na všech podnicích dva nebo tři tovární vozy. S předstihem si zajistila titul mezi jezdci i konstruktery. Na druhé straně Peugeot nasazoval pravidelně dvě auta pod hlavičkou národních importerů. Magalhaes však rychlostí na české vozy nestačil a Meeke, který IRC vyhrál v první roce nasazení Fabií S2000, příliš často chyboval a nedojížděl do cíle.
To by mohla být věc, kterou Quesnel nemůže překousnout. Již před nedávnem Škodu za nasazování továrního týmu kritizoval a vyhrožoval stažením Peugeotů z IRC. Nyní se do české automobilky pustil opět.
"Jak jsem již řekl," uvádí Quesnel. "Chápu, že Škoda bojuje, a rozumím také organizátorům IRC, když mi odpověděli, že šampionát je "otevřený". Co se ale stane, když Škoda získá do dvou let jeden, dva nebo tři tituly? Šampionát IRC se "vyprázdní", nikdo nebude proti Škodě schopen bojovat."
Je zřejmé, že Škoda měla oproti ostatním účastníkům navrch. K tomuto faktu je ale nutné zvážit také to, že z jedenácti podniků, kde Škoda startovala v plném složení, hned pětkrát Meeke na Peugeotu nebodoval. Z toho třikrát kvůli vlastní chybě a dvakrát pro technickou závadu. To jistě bitvu o titul ovlivnilo.
"Možná příští rok nasadím DS3 a moji rudou armádu a Škoda přestane existovat," pokračuje Quesnel. "Když to ale udělám, bude to znamenat, že v IRC skončí Peugeot. Toto je nebezpečí, které plyne z toho, co se teď děje. Je to důvod toho, proč jsem organizátorům vskázal: Dávejte si pozor!"
Takový scénař však vyloučit nelze, jak ukazuje situace z mistrovství světa. Sébastien Loeb zde získal hned sedm titulů v řadě za sebou a ze šesti továrních týmů v roce 2004 (rok prvního Loebova titulu) zbyly do letošního roku pouze dva. Jen pro osvěžení: tým Ciroen patří do koncernu PSA spolu s Peugeotem a řídí ho také Quesnel...
Zdroj: maxrally.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?