Přesně to vzkázal Quesnel Škodě v jeho další kritice. Dále varoval oganizátory šampionátu IRC, že by Škoda mohla tento šampionát pohřbít. Má pravdu, nebo jen nemůže ustát drtivou porážku, kterou Škoda letos Peugeotům nadělila?
Až do doby, kdy Škoda bojovala o titul, nasazovala na všech podnicích dva nebo tři tovární vozy. S předstihem si zajistila titul mezi jezdci i konstruktery. Na druhé straně Peugeot nasazoval pravidelně dvě auta pod hlavičkou národních importerů. Magalhaes však rychlostí na české vozy nestačil a Meeke, který IRC vyhrál v první roce nasazení Fabií S2000, příliš často chyboval a nedojížděl do cíle.
To by mohla být věc, kterou Quesnel nemůže překousnout. Již před nedávnem Škodu za nasazování továrního týmu kritizoval a vyhrožoval stažením Peugeotů z IRC. Nyní se do české automobilky pustil opět.
"Jak jsem již řekl," uvádí Quesnel. "Chápu, že Škoda bojuje, a rozumím také organizátorům IRC, když mi odpověděli, že šampionát je "otevřený". Co se ale stane, když Škoda získá do dvou let jeden, dva nebo tři tituly? Šampionát IRC se "vyprázdní", nikdo nebude proti Škodě schopen bojovat."
Je zřejmé, že Škoda měla oproti ostatním účastníkům navrch. K tomuto faktu je ale nutné zvážit také to, že z jedenácti podniků, kde Škoda startovala v plném složení, hned pětkrát Meeke na Peugeotu nebodoval. Z toho třikrát kvůli vlastní chybě a dvakrát pro technickou závadu. To jistě bitvu o titul ovlivnilo.
"Možná příští rok nasadím DS3 a moji rudou armádu a Škoda přestane existovat," pokračuje Quesnel. "Když to ale udělám, bude to znamenat, že v IRC skončí Peugeot. Toto je nebezpečí, které plyne z toho, co se teď děje. Je to důvod toho, proč jsem organizátorům vskázal: Dávejte si pozor!"
Takový scénař však vyloučit nelze, jak ukazuje situace z mistrovství světa. Sébastien Loeb zde získal hned sedm titulů v řadě za sebou a ze šesti továrních týmů v roce 2004 (rok prvního Loebova titulu) zbyly do letošního roku pouze dva. Jen pro osvěžení: tým Ciroen patří do koncernu PSA spolu s Peugeotem a řídí ho také Quesnel...
Zdroj: maxrally.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?