Přesně to vzkázal Quesnel Škodě v jeho další kritice. Dále varoval oganizátory šampionátu IRC, že by Škoda mohla tento šampionát pohřbít. Má pravdu, nebo jen nemůže ustát drtivou porážku, kterou Škoda letos Peugeotům nadělila?
Až do doby, kdy Škoda bojovala o titul, nasazovala na všech podnicích dva nebo tři tovární vozy. S předstihem si zajistila titul mezi jezdci i konstruktery. Na druhé straně Peugeot nasazoval pravidelně dvě auta pod hlavičkou národních importerů. Magalhaes však rychlostí na české vozy nestačil a Meeke, který IRC vyhrál v první roce nasazení Fabií S2000, příliš často chyboval a nedojížděl do cíle.
To by mohla být věc, kterou Quesnel nemůže překousnout. Již před nedávnem Škodu za nasazování továrního týmu kritizoval a vyhrožoval stažením Peugeotů z IRC. Nyní se do české automobilky pustil opět.
"Jak jsem již řekl," uvádí Quesnel. "Chápu, že Škoda bojuje, a rozumím také organizátorům IRC, když mi odpověděli, že šampionát je "otevřený". Co se ale stane, když Škoda získá do dvou let jeden, dva nebo tři tituly? Šampionát IRC se "vyprázdní", nikdo nebude proti Škodě schopen bojovat."
Je zřejmé, že Škoda měla oproti ostatním účastníkům navrch. K tomuto faktu je ale nutné zvážit také to, že z jedenácti podniků, kde Škoda startovala v plném složení, hned pětkrát Meeke na Peugeotu nebodoval. Z toho třikrát kvůli vlastní chybě a dvakrát pro technickou závadu. To jistě bitvu o titul ovlivnilo.
"Možná příští rok nasadím DS3 a moji rudou armádu a Škoda přestane existovat," pokračuje Quesnel. "Když to ale udělám, bude to znamenat, že v IRC skončí Peugeot. Toto je nebezpečí, které plyne z toho, co se teď děje. Je to důvod toho, proč jsem organizátorům vskázal: Dávejte si pozor!"
Takový scénař však vyloučit nelze, jak ukazuje situace z mistrovství světa. Sébastien Loeb zde získal hned sedm titulů v řadě za sebou a ze šesti továrních týmů v roce 2004 (rok prvního Loebova titulu) zbyly do letošního roku pouze dva. Jen pro osvěžení: tým Ciroen patří do koncernu PSA spolu s Peugeotem a řídí ho také Quesnel...
Zdroj: maxrally.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.