Přesně to vzkázal Quesnel Škodě v jeho další kritice. Dále varoval oganizátory šampionátu IRC, že by Škoda mohla tento šampionát pohřbít. Má pravdu, nebo jen nemůže ustát drtivou porážku, kterou Škoda letos Peugeotům nadělila?
Až do doby, kdy Škoda bojovala o titul, nasazovala na všech podnicích dva nebo tři tovární vozy. S předstihem si zajistila titul mezi jezdci i konstruktery. Na druhé straně Peugeot nasazoval pravidelně dvě auta pod hlavičkou národních importerů. Magalhaes však rychlostí na české vozy nestačil a Meeke, který IRC vyhrál v první roce nasazení Fabií S2000, příliš často chyboval a nedojížděl do cíle.
To by mohla být věc, kterou Quesnel nemůže překousnout. Již před nedávnem Škodu za nasazování továrního týmu kritizoval a vyhrožoval stažením Peugeotů z IRC. Nyní se do české automobilky pustil opět.
"Jak jsem již řekl," uvádí Quesnel. "Chápu, že Škoda bojuje, a rozumím také organizátorům IRC, když mi odpověděli, že šampionát je "otevřený". Co se ale stane, když Škoda získá do dvou let jeden, dva nebo tři tituly? Šampionát IRC se "vyprázdní", nikdo nebude proti Škodě schopen bojovat."
Je zřejmé, že Škoda měla oproti ostatním účastníkům navrch. K tomuto faktu je ale nutné zvážit také to, že z jedenácti podniků, kde Škoda startovala v plném složení, hned pětkrát Meeke na Peugeotu nebodoval. Z toho třikrát kvůli vlastní chybě a dvakrát pro technickou závadu. To jistě bitvu o titul ovlivnilo.
"Možná příští rok nasadím DS3 a moji rudou armádu a Škoda přestane existovat," pokračuje Quesnel. "Když to ale udělám, bude to znamenat, že v IRC skončí Peugeot. Toto je nebezpečí, které plyne z toho, co se teď děje. Je to důvod toho, proč jsem organizátorům vskázal: Dávejte si pozor!"
Takový scénař však vyloučit nelze, jak ukazuje situace z mistrovství světa. Sébastien Loeb zde získal hned sedm titulů v řadě za sebou a ze šesti továrních týmů v roce 2004 (rok prvního Loebova titulu) zbyly do letošního roku pouze dva. Jen pro osvěžení: tým Ciroen patří do koncernu PSA spolu s Peugeotem a řídí ho také Quesnel...
Zdroj: maxrally.com
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?