Poslední podnik šampionátu IRC se uskuteční první listopadový víkend na Kypru. Škoda už má svoje tituly jisté, tak podnik vynechává. Ve startovní listině však můžeme najít jiná, neméně zajímavá česká jména.
Již příští víkend se uzavře šampionát IRC na FxPro Cyprus Rally, která nabídne směsici asfaltových a šotolinových zkoušek. V šampionátu je již na metách nejvyšších dobojováno, tak nedávno zveřejněná startovní listina, kterou najdete zde, příliš zajímavé složení nenabízí. Neuvídíme tedy žádného jezdce Škody motorsport, Wilkse ani Meekeho. Na startu však nebudou chybět Andreas Mikkelsen a Franz Wittmann, kteří by mohli bojivat minimálně o stupně vítěžů. Z pravidelných účastníků je doplní Daniel Oliveira a Turkyně Burcu Cetinkaya.
Podnik však obohatí i jiné zajímavé posádky, které během roku nestartovaly. S čílsem jedna a FIA prioritou A vyrazí Katařan Al-Attyiah, který před sezonou sliboval boj o titul nejen na Blízkém východě, ale i v IRC a SWRC. Na tomto podniku tam může alespoň ukázat svoji rychlost.
Za největší pozornost však pro české fanoušky stojí trojlístek českých reprezentantů. Na Kyperské půdě se totiž ukáže Czech Ford Rally Team v kompletním složení s juniorským mistrem světa Martinem Prokopem a Jaromírem Tarabusem, oba na Fiestách S2000. Podrobnosti se můžete dočíst v tiskové zprávě zde. Třetím českým zástupcem bude novopečený sprintový mistr Roman Kresta, jež se na start postaví s Lancerem EVO IX.
Henning Solberg loni, když byl Kypr ještě součástí WRC
Těšít se můžeme i na v současnosti třetího muže v juniorském mistrovství světa. Je jím Estonec Karl Kruuda, který osedlá Suzuki Swift S1600. Svým celkovým pátým místem na nedávné Skotské rally naznačil, že by nemusel být jen favoritem mezi dvoukolkami, ale že by mohl míchat i pořadí celkové. Rychlý bude jistě i Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000.
Sledujte dějství této soutěže s naším on line zpravodajstvím. Více o historii soutěže se může dočíst zde.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?