Poslední podnik šampionátu IRC se uskuteční první listopadový víkend na Kypru. Škoda už má svoje tituly jisté, tak podnik vynechává. Ve startovní listině však můžeme najít jiná, neméně zajímavá česká jména.
Již příští víkend se uzavře šampionát IRC na FxPro Cyprus Rally, která nabídne směsici asfaltových a šotolinových zkoušek. V šampionátu je již na metách nejvyšších dobojováno, tak nedávno zveřejněná startovní listina, kterou najdete zde, příliš zajímavé složení nenabízí. Neuvídíme tedy žádného jezdce Škody motorsport, Wilkse ani Meekeho. Na startu však nebudou chybět Andreas Mikkelsen a Franz Wittmann, kteří by mohli bojivat minimálně o stupně vítěžů. Z pravidelných účastníků je doplní Daniel Oliveira a Turkyně Burcu Cetinkaya.
Podnik však obohatí i jiné zajímavé posádky, které během roku nestartovaly. S čílsem jedna a FIA prioritou A vyrazí Katařan Al-Attyiah, který před sezonou sliboval boj o titul nejen na Blízkém východě, ale i v IRC a SWRC. Na tomto podniku tam může alespoň ukázat svoji rychlost.
Za největší pozornost však pro české fanoušky stojí trojlístek českých reprezentantů. Na Kyperské půdě se totiž ukáže Czech Ford Rally Team v kompletním složení s juniorským mistrem světa Martinem Prokopem a Jaromírem Tarabusem, oba na Fiestách S2000. Podrobnosti se můžete dočíst v tiskové zprávě zde. Třetím českým zástupcem bude novopečený sprintový mistr Roman Kresta, jež se na start postaví s Lancerem EVO IX.
Henning Solberg loni, když byl Kypr ještě součástí WRC
Těšít se můžeme i na v současnosti třetího muže v juniorském mistrovství světa. Je jím Estonec Karl Kruuda, který osedlá Suzuki Swift S1600. Svým celkovým pátým místem na nedávné Skotské rally naznačil, že by nemusel být jen favoritem mezi dvoukolkami, ale že by mohl míchat i pořadí celkové. Rychlý bude jistě i Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000.
Sledujte dějství této soutěže s naším on line zpravodajstvím. Více o historii soutěže se může dočíst zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?