Poslední podnik šampionátu IRC se uskuteční první listopadový víkend na Kypru. Škoda už má svoje tituly jisté, tak podnik vynechává. Ve startovní listině však můžeme najít jiná, neméně zajímavá česká jména.
Již příští víkend se uzavře šampionát IRC na FxPro Cyprus Rally, která nabídne směsici asfaltových a šotolinových zkoušek. V šampionátu je již na metách nejvyšších dobojováno, tak nedávno zveřejněná startovní listina, kterou najdete zde, příliš zajímavé složení nenabízí. Neuvídíme tedy žádného jezdce Škody motorsport, Wilkse ani Meekeho. Na startu však nebudou chybět Andreas Mikkelsen a Franz Wittmann, kteří by mohli bojivat minimálně o stupně vítěžů. Z pravidelných účastníků je doplní Daniel Oliveira a Turkyně Burcu Cetinkaya.
Podnik však obohatí i jiné zajímavé posádky, které během roku nestartovaly. S čílsem jedna a FIA prioritou A vyrazí Katařan Al-Attyiah, který před sezonou sliboval boj o titul nejen na Blízkém východě, ale i v IRC a SWRC. Na tomto podniku tam může alespoň ukázat svoji rychlost.
Za největší pozornost však pro české fanoušky stojí trojlístek českých reprezentantů. Na Kyperské půdě se totiž ukáže Czech Ford Rally Team v kompletním složení s juniorským mistrem světa Martinem Prokopem a Jaromírem Tarabusem, oba na Fiestách S2000. Podrobnosti se můžete dočíst v tiskové zprávě zde. Třetím českým zástupcem bude novopečený sprintový mistr Roman Kresta, jež se na start postaví s Lancerem EVO IX.
Henning Solberg loni, když byl Kypr ještě součástí WRC
Těšít se můžeme i na v současnosti třetího muže v juniorském mistrovství světa. Je jím Estonec Karl Kruuda, který osedlá Suzuki Swift S1600. Svým celkovým pátým místem na nedávné Skotské rally naznačil, že by nemusel být jen favoritem mezi dvoukolkami, ale že by mohl míchat i pořadí celkové. Rychlý bude jistě i Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000.
Sledujte dějství této soutěže s naším on line zpravodajstvím. Více o historii soutěže se může dočíst zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.